-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blivande junimammor 2012!Re: Blivande junimammor 2012!Hej alla
Här flyter det också på bra, Milian blir 12 veckor på torsdag natt - helt sjukt! Han vägde 5,9kg förra veckan och var då 59cm. En riktig tjocksmock Milian är ganska svag i nacken, eller ja inte så stark som vissa om jag jämför, BVC sa att det såg helt normalt ut och sa; det är inte så lätt att hålla upp huvudet om man är liiite större och tyngre Milian har ett riktigt bighead haha! Jag väger fortfarande 60kg, alltså 3kg plus. Har gjort sen jag kom hem från neo typ, riktigt irriterande.. Kan väl inte påstå att jag rört mig speciellt mycket, faktum är att jag bara hann vara icke-gravid i ca 8-9 månader mellan barnen och hann aldrig komma i min vanliga form så jag är väl lite förslappad. Har bestämt mig för att skärpa mig nu och sen när jag slutat amma blir det diet! Igår gick jag till dagis både på morgonen och eftermiddagen, en promenad på sammanlagt 8,5km med dubbelvagn och massa backar, det känns idag. Ska göra det torsdag och fredag också, känns ju som det kan ge resultat! Dop har vi inbokat den 22/9, jag bakar massvis nu för att hitta de bästa kombinationerna av cupcakes. Är hemma med barnen, hår promenader, städar huset och har gäster jämt. Shit vilken bullmamma jag blivit, när jag va mammaledig med Julian hängde jag på stan och shoppade och drack latte haha!
Re: Blivande junimammor 2012!Hej.
Jag hänger på stan o fikar i omgångar:-) Mår fint o ammar för fullt. Trivs mer med det nu o tycker det e mysigt. Leandro väger snart 7kg och är 62cm lång. Han är jättestadig och står stadigt på benen redan när man håller honom upprätt. Tiden går galet fort. Det händer mtcket med honom och det är förtjusande. Han skrattar massor och igår skrattade han högt o hjärtligt för första gången. Gud vad det värmde hjärtat. Jag känner sån enorm kärlek till honom. Känns nästan aom om jag ska spricka för jag inte vet vad jag ska få utrymme med alla känslor. GALET<3 Han är mammig. Men å andra sidan bor han bara med mej. Hans pappa fatar inte vad han går miste om... Somnar aldrig ensam utan han ska vaggas till sömn eller amma. Har ej vägt mej på länge.Men vet att min kropo inte är den samma. Svårare att återhämta magen när man fött med snitt:-( Längtar så efter att komma i mina kläder! 6 sep e det dags för 3 mån sprutan o jag ska oå återbesök hos BM. KRAM PÅ ER O ERA BEBBAR!
Re: Blivande junimammor 2012!Hej! Har gått ner till startvikt, hade inte skadat att behålla lite men men. Tiden går så fort. Filippa är ju redan två månader. Kul att läsa att de flesta ammar. Jag hade en hejarklack innan som skippade amningen. Jag har inte givit upp än dock ammas det hela tiden. Man vänjer sig snabbt! Glömmer dock bort att dricka emellanåt, huvudvärk! Har fortfarande avslag, trist! Fick även mensvärk idag, hade vart dunder att få tillbaka den redan. Så att man inte har ont i onödan:-). Har ju testat mina kläder från innan och insett att jeansen aldrig mer kommer att komma på. Men då har man en anledning att handla nytt:-). Mvc besök imorgon. Även föräldrarträff men den hoppar jag nog. Fick ingen kontakt innan så det ger ju inget. Blir jättepigg om kvällarna, hade vart skönt att kunna sova när tösen gör det men icke. Vaken fram till 01. Jobbigt då hon vaknar vid 04. God natt tjejer!
Re: Blivande junimammor 2012!Hur har ni det tjejer?
Vi har det bra Inatt blir Milian 3 månader, det är ju helt galet vad fort det går! Har börjat hänga lite instagram, kika in hos oss där och se hur lillfisen ser ut, theL8i! Trevlig helg på er
Re: Blivande junimammor 2012!Hallå alla!
Vad FIN Milian är L8i!!! Jag heter Anvicra på Instagram. Har bara en bild där och den är såklart på Nora. <3 Allt bra här. Nora växer och är underbar!!! Blir roligare varje dag. Hade första föräldrargruppsträffen idag och det var trevligt. Helgen blir lugn och ska försöka sova ut lite på morgnarna- Nora vaknar 2-3 ggr per natt men lyckas som tur är snabbt somna om. Trevlig helg:)
Re: Blivande junimammor 2012!ÅÅÅ KUL ATT NI HAR INSTAGRAM FÄR HÅLLER JAG TILL MKT.. MEST BILDER PÅ LEANDRO SÅ KIKA IN. HETER MERAKANDREA DÄR.
KRAM
Re: Blivande junimammor 2012!Hej hopp alla morsor!
Förra veckan hann Agnes bli hela 3 månader! Tiden går alldeles för fort och jag vill stoppa tiden nu... men vi hare annars väldigt bra och Agnes har i veckan slutat äta på natten, vilket är väldigt skönt! Sen har jag ju kommit på att jag GLÖMT bort att skriva min förlossningsberättelse! Med Knut så skrev jag den bara någon timme efter förlossningen, men nu har jag inte skrivit någon alls =/ så det måste jag ta tag i! Tyvärr så följer jag inte på instagram, jag har appen men ids inte använda den
Re: Blivande junimammor 2012!Hej allesammans! Imorgon blir diktatorn tre månader:-). Hon har börjat få fantastiska utbrott då hon gråter en längre stund. Utan anledning vad jag vet. Inte jätteofta men tillräckligt:-). Imorgon är det dags för sprutor, hoppas att det kommer att gå bra. Har köpt Alvedon ifall att.. Jag och sambon har vart förkylda förra veckan. Dock inte märkt ngt på lilltjejen. Får se imorgon om vi ska skjuta på sprutorna för säkerhetens skull... Det va inte häftigt att va sjuk och ta hand om Felippa själv. Har ju riktigt kasst immunförsvar så när jag är sjuk så är det hela vägen. Har nu en luftvägsinfektion. Det är såhär det känns att ha astma... Andningen är ett projekt. Blir ju inte bättre av att inte få sova riktigt. Felippa äter två- tre ggr per natt. Så skönt dock att hon vill sova i sin egen säng. Hon bökar när hon ammat färdigt. Slutar när hon får återgå till spjälsängen. Sträcker ut sig och somnar skönt. Otrolig skillnad på sömnen när man inte samsover. Nu när det är lite kallare så kommer ju ena katten upp i sängen med. Smått klaustrofobiskt ibland! Kom inte med på babysimsgruppen. Alla är fullbokade. Det finns en med drop in, ska testa nästa vecka. Då är hon ju över 12 veckor. De flesta dagarna flyter på bra. Det som verkligen kan få mig ur balans är bärsjalen. Jag verkligen hatar den. Den kan verkligen få mig att bryta ihop. Tur att inte babybjörnen behöver tvättas så ofta:-)) hur har alla det???
Re: Blivande junimammor 2012!Hej
Milian blir 18 veckor på torsdag och väger ca 7 kg nu. Jag har sen några veckor tillbaka inte ätit någon mjölk alls (jag är laktosintolerant ändå och mår själv bättre av att använda soja/havre produkter än laktosfritt och Julian är allergisk mot mjölkprotein) och sen dess har Milian verkligen blomstrat! Han har varit sen i utveckling med allt det motoriska, han har bara legat still utan att egentligen titta på något och har inte kunnat lyfta nacken, nästan så jag hann bli orolig. Men efter jag slutat med mjölken har han sovit bättre, både på dagen och natten, slutat skrika helt och velat ligga själv. Helt plötsligt leker han med figurerna i gymet, han håller upp nacken och han är mer intresserad av allt runtomkring. Så även Mille får följa mjölkfri kost då På lördag är det dopdags och jag spenderar dagarna i ända på att baka och planera, lite jobbigt att dra hela lasset själv då mannen åker 05.30, kommer hem 17 och då har jag varit ensam med galningarna hela dagen och behöver hjälp för att få middagen klar, bada barnen, sen är kl 20 och alla ska i säng typ. Men det går! Jag är trött, men det är ändå helt oki, lättare än vad jag trott det skulle vara Är nere på 58kg, dvs startvikt, men hade tänkt gå mer till 52-55kg sen. Det får nog vänta tills jag ammat klart, tror inte att jag kan dra in på mer utan att mjölkproduktionen tar skada.. Men men så är det när man är 2-barnsmamma! Kram på er alla
|