Madeleine Kil...

Jag tror att det är helt okej att han reser bort de 3 timmarna. Ri...

Barnmorskan

Mest länkade bloggar

Blivande mammor i Göteborg (20-30år)

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)

Inläggav Synthetical 02 mar 2010, 12:36

Sköldpaddan ; nja, det är väl mest jobbigt att det inte funkar som det ska om man säger så... Kvällar/ nätter kan vara extra jobbigt då alla tankar kommer smygande...
Jag har läst om rosenrot och att det kan sätta igång mens och ägglossning... Och det är ju det som är mitt problem. Glandin 25 gör väl så att slemhinnan i livmodern blir tjockare och inte stöter bort ägget lika lätt... Sen om jag har rätt vet jag inte...
Skönt att du känner dig bättre idag ;) passa på att njuta i den underbara vårsolen!

Emmalie ; hur gick allt med lägenheten? Och hur mår du? Har förstått att fu känner dig lite dålig...

Kram på er alla!
Bild
Synthetical
Stammis

Inläggav guldlock 02 mar 2010, 17:06

Uppdatering: BIM+1, men bara 11 dygn sen jag hade äl. Ingen mens, och väldigt ont i brösten. Kunde inte hålla mig från att göra ett test idag, men det var negativt. Är väl inte så vanligt att plussa 11 dagar efter äl, även om en del gör det. OM jag nu är gravid... Vet inte vad jag vågar tro...

Sköldpaddan: Javisst är det härligt att veta att man ska åka iväg! Har du varit i Holland förut? Du åker till Holland precis när jag kommer hem från Prag :)

Synthetical: Jag har samma erfarenhet som Sköldpaddan. Jag ville äta rosenrot för att bli piggare, men varken apoteket eller hälsokosten rekommenderade det om man försöker bli gravid. Du kanske ska gå till något av ställena och förklara din situation och fråga vad de tycker?
guldlock
Alltid online

BF: 110629

Inläggav Sköldpaddan 02 mar 2010, 18:36

Synthetical - Jo de har ju olika inebörder men jag vet att det skall vara något i rosentorten som inte ska vara bra när man försöker att bli gravid. Men det låter ju precis som de jag Emmalie har PCOS. När hade du tid på hos gyn? De är ju jobbigt att få det beskedet också men det var ändå väldigt skönt att få veta de och få hjälp. Se på både mig och Emmalie, de tog sig på 3e gången för mig och 4e gången för emmalie. Håller tummarna för dig.

Guldlock - åå håller verkligen tummarna för dig. Hade varit så kul. Du får fortsatta att hålla oss uppdaterade. Då går vi om varandra precis då :D . Har aldrig varit i Holland innan. Har du varit i Prag innan? De skall bli så skönt att komma bort. Sedan dan efter vi kommer hem så skall jag på RUL så de är nog bra att åka i väg där en vecka och få tiden att gå lite gran :D .

Kramiss
Bild
Bild
Sköldpaddan
Alltid online

Inläggav Synthetical 03 mar 2010, 07:07

Guldlock ; jaha okej... Ko man kanske skulle prata med som istället för att ta det förgivet att der är så bara för att man har läst det... Hoppas hoppas att du har en bebis i magen.... Hade vart så roligt :)

sköldpaddan ; det stämmer säkert det du säger... Dom har iaf fått mig lite piggare nu efter allt som hänt som tröttat ut mig mentalt... Jag har fått en tid den 19e och det ska bli skönt att komma och få ett svar... Även om jag nu har PCOS, då vet jag ju iaf vad det är... Plus att jag vet att det inte är kört för mig utan att jag kan bli gravid iaf :) det har vi ju två leva de bevis på bara på den här tråden :)
Bild
Synthetical
Stammis

Inläggav Emmalie 03 mar 2010, 18:09

Hej tjejer!

Jag har sovit dygnet runt det sista känns det som, när jag inte varit på praktik eller strulat med lägenheten, så jag har inte riktigt hängt med här känner jag!

Jag har fått några bud på lägenheten, men inga så bra som jag vill. Kommer ha en extravisning imorgon för en tjej som har varit med i budgivningen men som känner att hon vill se den igen för att vara säker, samt för två nya par. Så jag hoppas att det ska dra igång igen efter det. Jag måste ju i vilket fall få igen vad jag köpte den för + mäklaravgifter (som fan inte är billigt, rent ut sagt!)

Jag har mått lite bättre de sista dagarna ändå, om man inte räknar den extrema tröttheten. Mår inte så illa nu, men har fortfarande ganska mycket växtvärk - och det kommer väl inte bli mindre antar jag..?!
Var på inskrivningssamtal i måndags och det kändes jättebra! BM var urgullig och väldigt givmild och sade att vi kunde komma så mycket vi ville, och eftersom jag redan känner Mette (min gynläkare) så kommer hon få vara min läkare genom graviditeten också, så dit vet jag ju redan att jag får komma hur lätt som helst också, så det känns tryggt. Och nu är det bara tre veckor till ultraljudet. Ska bli så roligt!

Håller tummarna för er guldlock och synthetical! När ska du testa igen guldlock? Eller ska du bara vänta och se ett tag?

Minya - kanske är lite mindre entusiasm just vad ni behöver, det var ju som sagt det som gjorde det för oss. Vi trodde inte alls på det och hade bara urbra sex istället, och vips!

Sköldpaddan - Hur går det för dig? Hur mår du idag? Fortsätter växtvärken fortfarande för dig? Eller har du kanske inte känt av det tidigare heller? Trodde faktiskt inte att det skulle göra så ont att vara gravid.. Inte för att det är någon smärta, men mer den här ständiga värken, eller som att det verkligen känns att det sträcker och drar liksom..
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Emmalie
Alltid online

BF: 120527

Inläggav Sköldpaddan 03 mar 2010, 19:19

Emmalie - tråkigt att du inte fått de buden du velat. Hoppas på den tjejen som får en extravisning nu då att hon lägger ett stort bud :D.
Härligt att du har en bra BM, förstår att du längtar efter UL de e en sån undebar kännsla :D . Men du skall se att tiden går fortare än man tror :D .

Nä de e ingen dans på roser att vara gravid, men de är de ingen som pratar om. Jag tycker bara man hör att de är så fantastiskt och tro de eller ej de e de inte. Har ständigt växtvärk framförallt på kvällarna. Men nu är det nästan så att jag kan känna att de rör sig där inne
:D . Jätte härligt. Med illamåendet går det upp och ner i dag har jag legat och spytt typ hela dan men i går mådde jag kanon och sen är det den här konstanta tröttheten men men de går väl över snart, de e bara att hålla ut :wink: . Skönt att du inte mår så ialla i alla fall. I för sig så började de inte på mig förrän i veckan 7.

I dag har jag varit inne i stan och officielt köpt mina förtsa mammabyxor, jätte sköna :D magen har ju börjat att puta lite nu så de är bara att gilla läget.

Guldlock - hur har det gått för dig?

Kramiss
Bild
Bild
Sköldpaddan
Alltid online

Inläggav guldlock 04 mar 2010, 16:21

Igår fm när jag var på toa kom det plötsligt rätt mycket blod på pappret och sen rann det en del. Sen tog det tvärslut. Inget mer på hela dagen, och ingen mensvärk alls, vilket jag ALLTID får ett tag innan mensen kör igång. Konstigt.
Imorse vaknade jag 1,5 timma innan jag skulle gå upp och hade fruktansvärt ont i magen, jag nästan kröp upp och tog värktabletter. Sån helvetisk mensvärk, och mens. Men annorlunda mot hur det brukar. Googlade lite, och det skulle kunna vara ett tidigt missfall. Isf skulle det förklara varför jag har så väldigt ont i brösten denna gången. Stod att det är vanligt att få tidiga missfall och att de flesta bara tror att det är mensen som kommer några dagar försenat. Men har ju inte plussat så jag vet inte.

Lite depp, såklart. Men det är bara 3:e seriösa försöket. Har ju räknat det som 4:e försöket. Men egentligen var inte det första något riktigt försök, hade bara sex en gång, 2-3 dagar innan äl. Så det känns bättre och tänka att det är 5 månader sen jag slutade med p-piller men att vi bara gjort 3 riktiga försök.

Sköldpaddan: Grattis till mammabyxorna :lol: Va mysigt! Tänk att du ska ha byxor istället för kjol :)

Emmalie: Hoppas det gick bra på extravisningen idag!
guldlock
Alltid online

BF: 110629

Inläggav Minya 04 mar 2010, 16:48

guldlock: nej!!! :(
kämpa på gumman... men vad himla trist!

sköldpaddan: du som sa att du bara skulle ha leggings :wink:

emmalie: hur går det nu då med lägenheten?

syntetical: hur går det för dig? har du kollat upp om rosenrot och glandin. jag har fått höra hos 2 olika hälsokosthandlare att bidrottninggele ska vara super om man vill bli med barn. har ätit det i en månad nu och hoppas att det gör susen under vårt sjätte försök nästa helg.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Minya
Alltid online

BF: 110610
Bor: Floda
Status: Äntligen en bulle i ugnen!

Inläggav Synthetical 04 mar 2010, 22:16

Minya : nej jag faktiskt inte kollat upp det... Har jobbat så mycket nu så jag har inte orkat... Man blir då trött när main inte är van vis att göra det ju :) jag tänker att jag ska se vad dom säger på KK den 19e.. Det känns meningslöst att experimentera när inget händer... Jag får helt enkelt vänta, även km det känns jobbigt... Men bara 2 veckor dit nu :) lycka till vid nästa försök :)

guldlock ; vad tråkigt för er...men det är bara att kämpa på... Det kommer när set kommer och det är kanske då det verkligen är meningen :)

sköldpaddan; shit va mysigt med en putande mage och härliga mammabyxor ;) längtar till man själv är där :)

jag och min sambo va inne i stan och kikade lite härom dagen... Såg en butik med barnvagnar och dyligt... Himla roligt att titta på det... Jag har sp gott sim bestämt vad jag ska ha för vagn när och om jag blir gravid :) haha, ute i god tid iaf :)
Bild
Synthetical
Stammis

Inläggav Emmalie 05 mar 2010, 11:47

Lägenhetsaffären har inte gått så lysande. Tydligen så har hela marknaden i Göteborg stannat av till följd av varningar och så vidare som de gått ut med de senaste veckorna. Så vi ska ha en extravisning igen på söndag, och om det inte sätter fart på budgivningen så ska lägenheten tas bort från marknaden och läggas ut om två veckor igen. För som budet är nu kan jag inte både lösa mina lån och betala mäklaren, så det är ju lite surt..

Sköldpaddan - Kul med mammabyxor! Vad köpte du för några? Har du svullnat upp mycket? Jag känner mig som en ballong. Även om det bara är tarmar som svullnat och trycks upp av en växande livmoder så är det ändå ganska kul. Jag har börjat vara svullen även på morgonen nu vilket jag inte riktigt varit innan..

guldlock - ush då. inte så kul. men du är stark. ni kommer klara det här! jag tror på er!
hur har det gått för din sambo med laktos och gluten och allt?

Nu måste jag skynda mig härifrån igen. Har sovit halva dagen, måste baka inför sista praktikdagen, och ska med bussen om en timma! lite stressad.

Styrkekramar till er alla!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Emmalie
Alltid online

BF: 120527

FöregåendeNästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm