-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Hej!
Jag och min man försöker bli gravida. Vi är dessvärre först bland hela kompis kretsen och det känns lite tråkigt. Tänkte om det fanns någon annan som också planerar barn eller är gravid som kan tänka sig att följas åt? Bästa hälsningar Sköldpaddan
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Hej, bor i Floda och har precis börjat försöka. Har bara testat en gång, snart dags för andra!!!
Jag är 29 år och faktiskt också först i bekantskapskretsen. Du då? //Sanna
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Hej hej.. Jag bor med min samo i gbg. Jag är 27 år och vi är inne på vårat 4:e försök. Vi hoppas på en bäbis snart
Nytt för mig detta oxå. Så himla spännande. Kul att prata med ngn från samma stad oxå Hur gammal är du sköldpaddan?? Har ni precis börjat, försök?? Kram
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Var i gbg bor du M@lin?
Jag tycker också att det är spännande... är väldigt förväntansfull och längtar sååå efter att få gravidmage...
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Minya:
Bor i Torpa...Floda..vart ligger d??? visst är d spännande =)) börjar bli lite jobbigt dock att försöka bli med barn..inte lika kul som när man började..4:e försöket nu å jag är väligt otålig..Vill bli med barn NU lixom..hehe så ni är inne på 2:a försöket??
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Var ligger Torpa?
Floda ligger norr om gbg, bortåt Alingsås-hållet i Lerums kommun. Precis... redan första försöket började kännas lite jobbigt när man hade gjort det så där 5 gånger var och varannan dag Men har lagt upp lite bättre planering nu inför andra. tänkte försöka med bara tre gånger nu... ett par dagar innan ÄL, under ÄL och typ dagen efter. Första försöket blev lite väl utdraget för vi var på bröllopsresa och sen bara fortsatte vi en vecka till då ÄL äntligen startade... Vill också få det att funka nu! Har fått för mig att jag är hyperfertil... fast då borde det väl funkat redan på första... HAHA!!!
aha..oki =)) torpa ligger nära östra sjukhuset..kan inte så mycke om gbg områdena..flyttade hit i maj...=) Jo..d är inte kul när man trodde d skulle ta sig på 1:a försöket (önsketänkande)..hehe Nu börjar man ändå tänka om d kanske kan vara ngt fel på mig eller killen, men d kan man ju inte riktigt göra än. Om d har gått 1 år så kanske man borde kolla upp d. Fast jag hade gärna velat kolla så allt är okej å så nu..men men... D kan ju ta lite tid detta..inte bara till att bli med barn..Mycke som ska stämma. Vi försöker köra på varannan/var tredje dag direkt efter min mens slutat..då kan man inte missa ÄL. Vissa har ju den tidigare, andra lite senare. Tror jag vet när jag har min. Känns i magen och man märker lite på flytningarna oxå. Jag har även testat ÄL stickor och fick utslag så ÄL har jag allt Har du regelbunden cykel? hur lång??
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Jaha... ligger det där. Jag har själv bott på Studiegången i närheten av Östra när jag pluggade.
Jag flyttade hit -99 så jag är inte heller göteborgare. Av börd visserligen, men jag är uppväxt i Jönköping. Det är klart, det låter smart att göra så. Det är bara det att orken och lusten ska finnas varannan dag i två veckors tid. Känns som att det blir väldigt påfrestande Jag använde stickor nu första gången och tänkte nog göra det nu med, från måndag nu kanske, då borde jag inte missa ÄL som är beräknad till fredag nästa vecka. Jag har faktiskt aldrig känt min ÄL. Ska fundera närmare på det denna gången. Kanske om jag känner efter ordentligt.. Har egentligen väldigt regelbunden 30-dagars cykel. Men nu efter första försöket hände ngt konstigt. Jag fick en blödning 3 dagar för tidigt och den var inte alls i form och mängd som min vanliga mens. Trodde det var en nidblödning men testade negativt 3 dagar efter BIM. Ringde BM som trodde att det var mitt gulkroppshormon som strulade... fattade aldrig riktigt hur, men hon tyckte att jag borde börja räkna från den första dagen iaf...
Nä..d e ju d..lusten och orken finns ju inte alltid där. Man har ju bara sex för att göra barn ungefär.. D blir ju att måste och d e ju inte heller bra. fast d e ju lite svårt att inte tänka på d nu när man planerar att bli d =)) Allt kan ju påverka en graviditet...stress och alla tankar kring d..att man just måste mysa..man kan nog lätt bli galen..hehe Dom som inte planerar blir ju gravida oftare...men hur fan ska man inte tänka på d..haha..aa...du hör ju.-...fan va jobbigt!! Killen jobbar som han gör oxå så detta gör inte saken lättare..Han slutar sent varje vardag och då ligger jag och sover för att gå upp kl 5 på morgonen. Man e ju helt död d dagar man myser. Men d måste ju göras..annars blir d ju ingen bebbe =)) Har oxå regelbunden mens..30 dagar oxå =)) som tur va så kom den igång direkt efter mitt pillerknaprande som jag slutade med för 1 år sen ungefär. så d e skönt. Jo..men gör d..känn efter riktigt noga när du har ÄL så kommer du säkert märka lite extra i magen å så. Sägs ju att dom som planerar barn och håller på att räkna ut sin ÄL känner den starkare när dom vet vad dom ska känna efter om du förstår =))
Re: Blivande mammor i Göteborg (20-30år)Tack för prat och tips!
Nu är det dags att sova... ska upp tidigt i morrn... Hoppas vi ses här igen!
|