-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blivande mammor i värmland/arvika? :-)
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Twiddelidi har de ringt till dig med??
Det blir föräldrautbildning trotts allt, hoppas bara man hinner med båda gångerna. En bm ringre nämligen mig idag och sa att första mötet blir 1/9 och det andra 8/9... 8/9 är mitt bf så hoppas så att man hinner gå... Jag vill ju att lillan ska komma ut, men nu får hon iaf hålla sig inne en vecka till då det blir föräldrautbildning trotts allt, roligt att träffa fler blivande förälldrar...
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Ja jag har pratat med dom jag med
Då har du alltså varit på föräldrautbildning idag? Hur var det?
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Förälldrautbildningen var helt okej faktiskt...
Vi var ju "bara" fem.. Men vi gick igenom andning, vilket kändes bra.. Och olika smärtstillande, men det va ju inget "okännt". De flesta var ju lite äldre och det var väll bara ett par till som var "lätta" att prata med... Så lite synd. Får se hur du uppfattar eran utbildning då, alt kan vi ju hålla kontakten när våra små är ute då det inte blir många dagar det skiljer förmodligen. Vilken bm har du? Jag/vi brukar ha Annahanna som jag tycker är toppen, men haft lite olika senaste tiden.. Malena var också bra, men igår var Annahanna sjuk så fick gå till denna Jessica.. En äldre kvinna. Jag var SÅ besviken när jag gick därifrån, hon sa till mig att jag in princip kan räkna med att jag går över. För "alla" förstföderskor gör det. Jag frågade om en bm tid till veckan då vårat bf är 8/9 för jag ville träffa min bm ifa det sätter igång, till svar fick jag bara Att om graviditeten går så felfritt så går man inte oftare än var 14: e dag. Så nästa tid fick jag 14/9. Tänkte det tackar för den, nu blev man ju peppad, när hon redan "bestämt" att man går över. Lite lever man ju på hoppet att det ska snart komma igång.. Men hon var duktig att ta död på det tanke sättet iaf. "gammal och erfaren" Urs långt medelande
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Okej! Var det hon Jessica som hade hand om föräldrautbildningen eller?
Ja, det var ju synd. Man hoppas ju att det ska vara fler i ens egen ålder.. Men jag tycker absolut att vi kan hålla kontakten, är ju som sagt kul med någon i samma ålder och det är nog inte så många i Arvika tyvärr =/ Vi har haft Annahanna vi med, men nu i sommar när hon har haft semester har vi också haft Malena, och precis som du var jag nu när Annahanna var sjuk hos Jessica. Det är ju lite ironiskt, för PRECIS sådär sa hon till mig med. "Är du förstföderska?" "Japp" "Ja men då kommer du garanterat kunna gå på föräldrautbildningen" (dvs 8 och 4 dagar före bf) Som om inte det skulle kunna gå att jag fick före! Blev också lite irriterad. Jag har ju ställt in mig på att gå över, för att jag inte vill hoppas på för mycket men samtidigt vill man ju inte höra att jag garanterat kommer gå över bara för att "alla förstföderskor gör det". :S
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Ja hon Jessica höll i utbildningen, hon vet väll vad hon pratar om. Men kändes äntå lite tråkigt att hon drog alla över samma kam.
Speciellt nu när det börjar på att närma sig bf, det är inte roigt att vara gravid längre. Nu längtar man ju så enormt efter att se sin lille/lilla, och dessutom få tillbaka lite av kondisen och sin "gamla" kropp. Man är så begränsad ändå som höggravid... Hur har din graviditet varit förövrigt då?
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Aha okej. Ja hon skulle hålla i vår utbildning med. Ska bli väldigt kul. Har ju som sagt väntat på det ett tag
Nä! Jag är så trött på att vara gravid. Min graviditet har varit jättebra, jag har mått väldigt bra hela tiden. Det är från och med v.33 ungefär som det börjat bli jobbigt. Lite ont i ryggen, svårt att sova osv. Men jag ska verkligen inte klaga för jag har mått oförskämt bra innan. Nu på slutet har jag dock börjat känna av en enorm trötthet. Känns som jag kan sova hela tiden men ändå är lika trött ungefär. Nu vill jag verkligen inte vara gravid längre. Vill som du säger också få tillbaka min gamla kropp och jag vill börja träna, känner mig som en flodhäst.. hur har din graviditet varit då?
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Hoppar in här om det går bra =). BF den 10/10 med första barnet. Bor i Karlstad
Re: Blivande mammor i värmland/arvika? :-)Vääldigt sent svar, men klart det går bra blivandemamma88
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|