Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Blod i avföringen!

Kolik och barnsjukdomar, få stöd och prata av dig om den jobbiga koliken och träffa andra i samma situation.

Blod i avföringen!

Inläggav Im.in.love 15 feb 2011, 22:10

Hej!

För 2 veckor sen började min tjeja på 4 ½ månad bajsa blod, blodstrimmor och slemmigt blod inne i bajset om man säger. Vi var inne på barnakuten med henne då och läkaren sa att jag skulle vara totalt mjölkfri ien vecka iaf de var mjölkallergi.
Helammar fortfarande.

Sakt och gjort, har varit helt fri från allt som innehåller mjölkprotein i 2 veckor men så nu på kvällen när jag bytte blöja så var det blod i den!

Ska ringa BVC imorgon och fråga vart jag kan vända mig och vilka krav ja kan ställa på vården, har inte fått någon info någonstans ifrån och på nätet så står de olika överallt :S

Är det någon här som varit med om något liknande och hur har de gått?

Jätte tacksam för svar!!!
Bild
Im.in.love
Stammis

Re: Blod i avföringen!

Inläggav Ninjana 16 feb 2011, 08:44

Har inte varit med om det så jag ger bara tips på vad jag hade gjort.

Vad oroligt du måste vara, bäst är ju om man får samma läkare igen så att han/hon kan följa upp bättre. Men anser att du ska gå tillbaka med henne definitvt och begär en utredning! Du kan ju även ringa bvc och höra vad dom tycker eller vad du ska vända dig, det kan ju röra sig om ex mera allergier eller helt annat. fråga om ni kan få göra allergi test på henne men visst dom är ju inte helt tillförlitliga just för att hon är så ung ännu.

Lycka till
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

Inläggav Im.in.love 16 feb 2011, 10:30

Tack för ditt svar!!

Sitter och väntar på att barnmottagningen ska ringa nu o nu tänker jag kräva en utredning! De märkliga är att det blev bättre utan mjölk och hon blev precis som innan hon började bajsa blod första gången så ja trodde de va mjölkallergi men nu är det ju tillbaka igen :(

Hon är tröttare än vanligt nu och är gasig som tusan men jag har inte ändrat min kost alls förutom mjölkfritt..

Känner mig så övergiven av vården för ja har tjatat på bvc att jag vill ha hjälp med både kost och en till undersökning men fick bara en läkartid till barnläkaren på bvc nästa torsdag o så länge tänker jag INTE vänta nu när det är igång igen!!!
Bild
Im.in.love
Stammis

Inläggav Ninjana 25 feb 2011, 20:35

Hur har det gått?
Har du blivit bättre trodd, har tösen blivit bättre? Har ni fått tid eller genom gått en ordentligt undersökning?
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

< Återgå till Kolik & barnsjukdomar

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm