-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blöder fortfararnde!!
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Blöder fortfararnde!!På lördag är Ísolde 6 veckor och jag blöder frtfarande!! Det hade avtagit något och blödningarna va brunsvarta typ men nu är det helt RÖTT blod som kommer, mkt också!
Vad händer? Hur länge blöder man egetligen efter en förlossning? Min moderkaka kom inte ut som den skulle, en läkare fick dra ut den med sin hand (!) men jag vet att han sa att han fick ut hela men BM ifrågasatte det. Kan de ha med saken att göra? Börjar bli rejält trött på blodet... Ska jag ringa, vem isf? Bm jag hade under grav. eller? Hoppas någon kan svara! SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Blöder fortfararnde!!ja ring din barnmorska du hade under graviditen. att det kommer färskt blod nu såhär sent är ju inte normalt... just det det återkommit. jag hade kollat upp det!
jag födde för 6 veckor sedan åxå ungefär och har inte ens färgade flytningar längre... även om man kan ha lite rosa/beiga flytningar i upptill 10-12 veckor i vissa fall.
Re: Blöder fortfararnde!!Okej, ja, jag får väl ta och ringa i morgon . blir nojig att han inte fick ut hela moderkakan.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Blöder fortfararnde!!Fast det låter ändå hyfsat normalt tycker jag.
Avslaget kan sluta för att komma tillbaka igen med färskt blod. Det hände mig efter den senaste förlossningen. Jag blödde i ca fyra veckor och det avtog och försvann och sen började det helt plösligt blöda igen efter två veckors uppehåll. Jag ringde min BM och hon sa att hon var helt bombsäker på att det var avslag som kom igen och hon hade rätt. Nu behöver det såklart inte vara så för alla men det är vanligt att det blir så. Det kan hända att du har hinnor kvar från fl och att dom behöver hjälp att komma ut. Då kommer du antagligen isåfall få livmodersammandragande medicin. Efter min första FL fanns det hinnor kvar och jag fick äta sån medicin. Då blödde jag ändå jättelång tid efter det. Även efter den senaste gången fick jag äta medicin då jag fick en stor blödning som även den antagligen berodde på "kvarglömda" hinnor. Men såklart ska du ringa din BM och höra vad hon tycker. Bättre det än att gå runt och oroa sig. [url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
Re: Blöder fortfararnde!!Du kan ju ha fått mens också....jag fick det typ 8v efter FL med Victor...trodde först att det hade med avslaget att göra, men det visade sig vara mens.
Re: Blöder fortfararnde!!Jag fick som strumpan en omgång till med färskt blod när jag trodde att det var över. Så det behöver inte vara något fel alls. Men jag håller med de andra, ring din BM för att va på den säkra sidan!
Re: Blöder fortfararnde!!jag hade kolla upp det med tanke på detta med moderkakan åså...
Re: Blöder fortfararnde!!sprallos har rätt.. kan ju vara mensen. för du ammar inte... väl?
Re: Blöder fortfararnde!!nä precis, men ammar man inte så är ju chansen ännu större att det kan vara mensen.
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]