-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blödning?
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Blödning?Jag hade en blödning i början av min graviditet, det kom på morgonen och var röd/brunt. Det kom bara på pappret och var inte särskilt mkt, men var ändå orolig och ringde och fick inbokat ett VUL. Där fick vi se en liten räka med ett pickande hjärta
Re: Blödning?Jag hade också en blödning i v7. Trodde det var kört men då det bara kom ytterst lite rött sen brunt i några dagar så skulle jag inte oroa mig. brunt blod är gammalt, alltså ingen pågående blödning enl min bm. idag är det full fart på bebisen i magen
Re: Blödning?Hej på er!
Av det jag har läst mig till så finns det egentligen inget helt säkert svar, det enda man kan göra är att ringa för att få ett vul eller ul eftersom det varierar helt och hållet från person till person hur allvarlig blödningen är. Vissa blöder mycket och ändå är det inget missfall, andra blöder inte lika mycket och får se på ul att hjärtat inte slår. Tyvärr så verkar de lixom inte finnas nå facit, och det sa även min barnmorska till mig :/ Jag blödde (inte stora mängder men ändå klarrött) i 2 dagar när jag va i v. 8, va på vul samma vecka och såg då ett litet hjärta picka Dom sa till mig på sjukhuset att om man är orolig så har man alltid rätt att ringa in och få en undersökning, sen vet ja att man behandlas väldigt olika i olika län. Men hon tyckte heller inte att man ska oroa sig för mycket, för tyvärr så kan man ju ändå inte göra något åt ett tidigt missfall :/ Hoppas verkligen att det går bra för er alla!
Re: Blödning?Jaghade småblödningar i början av graviditeten... Ingen fara.. Hade också stora blödningar (så stora att d rann ur mig) i v 13 samt 28 och 30... Ingen fara då heller... Men jag var sjukt orolig...
Re: Blödning?Jag är i v 6+6 och har haft både bruna flytningar och en röd. Den röda kom efter sex. Pratat med både min gynläkare och 2 olika barnmorskor och inget är farligt. Har varit på tidigt ultaljud och allt såg bra ut.
Enligt dom kan de vara så att livmodertappen är extra känslig och börjar blöda lite
Re: Blödning?Hej!
Det här med blödningar blir jag fundersam om nu. Är bara i v 5 testade positivt 2 dagar efter beräknad mens. Men nu har jag haft små röd/bruna flytningar/blödningar. Inte alls mycket och det kommer bara en gång. Men har haft så i 3 dagar nu. Någon som vet något om detta, ? Har pratat med en bm men hon säger att det är vanligt,men blir ändå orolig.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|