Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Blödning?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Blödning?

Inläggav HannaL89 08 jan 2012, 12:44

Jag är verkligen jätte orolig! Jag är i v 8 och har sedan imorse hade något som skulle kunna vara en blödning. De kommer inget i trosan eller i toaletten utan bara som lite lite brunt (lite ljusbrunt typ..inte alls rött) på pappret. Jag har inte ont och alla mina gravsymtom är kvar...Någon som känner igen sig?
HannaL89
Nykomling

Re: Blödning?

Inläggav tjillevippen 08 jan 2012, 13:02

Hej du!
Förstår hur du känner dig, var i vecka 6 när jag fick småblödningar och jag fick totalpanik! Det kom när jag torkade mig precis som för dig. Detta höll i sig till vecka 13, och under de veckorna kunde jag knappt slappna av. Men fick prata med en läkare som sa att det är jättevanligt att tjejer blöder i början av graviditeten! Gick på två tidiga VUL och allt var okej, första såg man inte så mycket mer än en liten böna, andra (i vecka 8-9) syndes ett litet pickande hjärta! Ta kontakt med din BM och se om det finns möjlighet att få göra ett VUL (vaginalt ultraljud), själv var jag tvungen att ringa en privatmottagning.
tjillevippen
Alltid online

Inläggav HannaL89 08 jan 2012, 13:06

tack för att du svarade. Skönt också att allt tycks vara normalt!:)
HannaL89
Nykomling

Inläggav tjillevippen 08 jan 2012, 13:56

det va så lite så, man oroar sig lätt i onödan!
tjillevippen
Alltid online

Inläggav AmelieM 08 jan 2012, 14:49

Hej! Det står ju överallt om att det bara är fara vid rött blod. Alltså färskt. Vet inte om det lugnar:-( Alltid bäst att höra med BM, även om dom inte alltid vet bäst:-) Hoppas att lillen mår bra!
AmelieM
Stammis

BF: 120607
Status: Färdig...

Inläggav emzzan 08 jan 2012, 14:51

Hej! Jag var med om exakt samma sak i vecka 7/8. Förstår din panik, jag var lite skräckslagen själv när jag såg det. Jag hade dock ingen stor blödning utan bara lite bruna flytningar som varade knappt ett dygn. Sen försvann det helt. Nu är jag i vecka 21 och allt är precis som det ska och min lilla pojke sparkar som bara den i magen varje dag :)
Tror inte att du behöver vara orolig, det är som tjillevippen skriver, det är nog väldigt vanligt att man är med om detta någon under graviditeten.
emzzan
Stammis

BF: 120521
Status: Lyckligt gravid :)

Inläggav tjillevippen 08 jan 2012, 16:55

För mig kom det rött också, men det var mer rödstrimmigt om man säger så, men det var ändå ingen fara. Men hör av dig till barnmorska eller läkare om du är orolig!
tjillevippen
Alltid online

Inläggav Emka90 08 jan 2012, 17:07

Hejsan, jag är gravid i v 9+3.. I fredags kväll så började jag småblöda lite, eller det var inte rött, utan mera brunt.. Det kom endast på pappret när jag torkade mig. Efter en liten stund så slutade de, men var tillbaka på lördagmorgon igen, men då var de mera och hade även kommit i trosorna, men fortfarande brunt. Sen höll de upp hela dagen, och var tillbaka på kvällen.. Har inte haft några smärtor alls.. Har fortsatt att komma lite idag med. Någon som vet vad detta kan vara? Behöver jag oroa mig? Jag går och är jättenervös hela tiden.. Är även insulinbehandlad diabetiker så de gör mig ännu mer nervös. Är detta ett tecken på missfall? Eller ska de vara såhär? Någon som har varit med om detta?
Emka90
Nykomling

Inläggav HannaL89 08 jan 2012, 17:10

Vad skönt att höra att allt har vart ok för er. Det lugnar lite faktiskt=)..Dessutom så kommer de inte hela tiden, utan bara varannan var tredje gång jag är på toaletten..Det låter inte som ett regelrätt missfall va?..Jag borde vara lugn, men har det inte försvunnit imorgon så ringer jag barnmorskan=)
HannaL89
Nykomling

Inläggav fiffiluria 08 jan 2012, 19:05

Hej!
Jag fick en blödning i v9-10 typ å fick oxå smått panik, ringde å fick svaret att det kan komma en blödning,blodflytning när moderkakan fäster sig fast, och det var absolut ingen fara så länge man inte hade ont eller fick en riklig blödning.
Hoppas det löser sig!
Lycka till! Kram kram
fiffiluria
Alltid online

Nästa

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm