Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Blödning efter äl?! Nån som känner igen sig??

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Blödning efter äl?! Nån som känner igen sig??

Inläggav Lacrima82 02 jan 2012, 17:19

Hej!
Jag brukar mest ägna mig åt att läsa om andras erfarenheter, men nu känner jag att jag måste ställa en fråga och se om någon har varit/är med om samma sak... Jag fick glad gubbe på äl testet på dag 14, så då sexade vi på ;) nu på dag 20 (alltså sex dagar efter positivt äl-test) fick jag en mindre enstaka röd/brun blödning (ursäkta detaljen) som inte verkar fortsätta. Det är möjligt att tänka att jag hade äl på dag 15-16, så då har det i så fall gått 4-5 dagar sedan äl. Lite tidigt för en nidblödning kanske?? Men också lite sent för en ägglossningsblödning...
Har försökt i ett år nu, så jag vill ju så gärna att det ska vara vår tur nu!!! Någon som känner igen sig i min beskrivning??
Lacrima82
Nykomling

Re: Blödning efter äl?! Nån som känner igen sig??

Inläggav HelloKitty 02 jan 2012, 17:22

låter som en nidis :) de kan man ju dock aldrig vara säker på förrän plusset är ett faktum. Har du haft mellanblödningar förr?

Personligen har jag aldrig haft mellabödningar och hade blodblandade flytningar på dag 7 ochh 8 efter äl, jag känner mig positiv ;)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Lacrima82 02 jan 2012, 17:30

Jo jag har haft mellanblödningar en gång förut men då varade den i princip hela perioden mellan äl och mens tror jag. Det som händer nu känner jag inte igen! Jag är sjukt less på att vara skengravid, så jag vågar inte analysera min kropp alltför mycket, men en blödning är svår att fejka så då kan jag ju inte låta bli att analysera den ;) allt annat som jag känner kan lika gärna vara tecken på ytterligare en skenis :/
Lacrima82
Nykomling

Inläggav Lacrima82 02 jan 2012, 17:31

HelloKitty:när har du BIM förresten?
Lacrima82
Nykomling

Inläggav HelloKitty 02 jan 2012, 18:45

okej okej ja det har ju tagit sig väldigt lätt dom andra gångerna men sånt vet man ju aldrig, detta är vårat första försök. Jag har bim 8e jan, sjäv? borde inte va såå stor skillnad va? är såå sugen på att testsa men avvaktar inte kul med minus iaf....
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav Lacrima82 02 jan 2012, 18:53

Jag har BIM 10-12 januari. Har lovat mig själv, än en gång, att jag inte ska testa innan. Jag vet med 100% säkerhet att jag, än en gång, kommer att börja testa BIM-4... har noll självdisciplin ;) fast jag önskar att jag kunde hålla mig, blir ju så ledsen varje gång jag ser ett stort fett minus...
Lacrima82
Nykomling

Inläggav naellie 02 jan 2012, 19:19

åhhh..jag har tyvärr haft massor med mellanblödningar och konstiga blödnignar senaste åren så jag har nog inte mkt att säga. men visst är det en bra tidpunkt i månaden att blöda på ;)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav HelloKitty 02 jan 2012, 19:45

hehe ja de e ju så svårt o hålla sig från dom där jäkla testen men så trist o inte få plus med....... :D
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav Irre83 12 jan 2012, 21:05

Hej, känner att jag kan vara med på denna tråd tills jag vet vad det är som jag har.

Jag har BIM den 16 jan och fick i måndags den 9:e en rosa flytning som försvann, men den kom igen på tisdagen och försvann även den. Men sen i onsdags har jag haft en brun/röd blödning, väldigt liten, ungefär hur lite man blöder sista mensdagen. Så jag undrar om detta är en mellanblödning eller en nidblödning?
Vad tror ni?
Jag har aldrig haft mellanblödningarna i hela mitt liv. Och min menscykel brukar variera mellan 29-32 dagar och detta började hända på dag 24.

Så jag är tacksam för svar!
Irre83
Stammis

Inläggav fiffiluria 12 jan 2012, 22:55

låter absolut som en nidis!! :)

Jag fick det 7 dagar efter ä-l, och det visade sig att jag var gravid! Är nu i v 12.
Önskar dig Lycka till!
fiffiluria
Alltid online

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm