-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!
10 inlägg • Sida 1 av 1
blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!hej på er!
jag har en fråga till er som gjort kejsarsnitt. hur länge blödde ni efteråt och hur såg blodet ut? jag fick min dotter för ungefär 2 veckor sedan och har inte någongång efter förlossningen blödig riktigt ordentligt, som folk säger att man gör bara första gången jag reste mig efter KS kom det en hel del, men efter det har de knappt varit som en mens ens en gång. blodet är numera slemblandat. ska det vara så? ungefär som när slemproppen går. ursäkta detaljerna! tacksam för svar
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!Jag blödde som en sparsam mens någon vecka, men det var allt. Har hört att man inte har lika mycket avslag efter ett ks som efter en vaginal förlossning pga att de "rensar upp" i livmodern i samband med snittet.
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!Efter min dotters KS så blödde jag ganska lite, kan minnas att det höll på i kanske 2 veckor och det var blandat som du skriver. Det var bara direkt efter KS när jag gick på toa första gången som det kom ut två stora klumpar, annars var det lugnt.
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!åh vad bra! jag trodde det var min kropp som inte ville släppa ut allting.
så det här med slemmigt blod, tycker ni verkar normalt?
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!Blödde också jättelite efter mitt andra KS. Slemmigt blod hade jag också så det är nog inget att oroa sig för
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!Jag tycker att det låter normalt, men är du orolig tycker jag att du ska ringa din bm! Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!jag litar på er, om det var normalt för er så borde de ju vara det för mig också
såret då, minns ni om det stretade mycket, ungefär 2 veckor efter snittet? har inte speciellt ont, men när jag legat länge på ena sidan så kommer jag knappt upp ur soffan/sängen för att de stretar något förbannat... :S
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!det är normalt! du har genomgått en stor bukopreration och ärr oavsett vart, kan strama ett bra tag
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!det låter ju toppen att allting verkar normalt. här har jag gått och nojjat upp mig att de håller på o spricka osv, fan att man inte slutar oroa sig. först graviditeten, sedan förlossningen, sedan för lillen och sedan att såret ska gå upp!
tack för era svar!
Re: blödning efter kejsarsnitt - OBS detaljrikt!!!Det "slemmiga" låter som sårvätska, blodet som kommer är ju uppblandat med det. Blodet (och sårvätskan) kommer ifrån såret som blir där moderkakan har suttit.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
10 inlägg • Sida 1 av 1
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]