Blödning efter samlag?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Blödning efter samlag?

Inläggav *Humlabumla* 19 okt 2008, 08:36

För ett par veckor sedan så fick jag en blödning i samband med att jag och maken hade sex. Sen har veckorna gått, jag plussade (hurra!!) och börjat ett nytt jobb så jag har varit såå trött och tiden har liksom bara gått utan något sex (2veckor). Men så igår så var vi pigga båda två och "myste till det", samma sak igen! Inte lika mycket blod men det gick inte och missta sig, det blödde! Ljust och inte alls menslikt men lite orolig blev jag ju allt. Jag sprang någon extra gång på toa inatt men då anade jag bara lite rosa på toapappret och nu på morgonen är det helt borta igen? Någon som känner igen sig? Tror ni det är någon fara? Jag kände att jag var känslig i livmodern igår för någon favorit ställning gick inte alls för det gjorde skitont. Kan det vara så att jag är extra känslig, att något litet blodkärl brister i underlivet kanske?
Jag tror jag ska ringa Mvc imorgon och prata med dom, måste ändå beställa tid för inskrivning. Men jag vill gärna höra om någon annan varit med om något liknande?
Användarvisningsbild
*Humlabumla*
Stammis

BF: 090626

Re: Blödning efter samlag?

Inläggav __Mimi__ 19 okt 2008, 13:02

Jag har hört att små blodkärl lätt kan brista när man är gravid, så jag tror inte att det är någon fara, men prata med din BM för säkerhetsskull...

Jag tycker det är sjukt obehagligt att ha sex när man är gravid, det känns heeelt annorlunda mot vad det brukar göra. Gör ont och är jättekonstigt :(
Tror absolut att man kan bli extra känslig...
Användarvisningsbild
__Mimi__
Alltid online

BF: 111102

Inläggav Rundis 19 okt 2008, 13:27

Hej!

Du kan nog slappna av för det är ingen fara. Det är jättevanligt att man blöder eller har ont efter samlag när man är gravid. Man har ju känsliga hinnor i underlivet som lätt börjar blöda. Så du behöver inte alls vara orolig.
Men om du är det ändå så tycker jag att du ska prata med en bm.
Hade det varit något illa så hade du fortsatt blöda och det hade gjort ont men du har ju småblödningar efter samlag bara, så det är lugnt :D

Kram och lycka till!
BildBild]Bild
Användarvisningsbild
Rundis
Alltid online

Inläggav Mika79 19 okt 2008, 17:45

Slemhinnorna blir tunnare när man är gravid och det är inte ovanligt att dom spricker lite vid sex.
Så länge du inte får ont eller blöder färskt blod så ska det inte vara någon fara. Men om du är orolig så ring din BM. Det brukar kännas lite lugnande :)

Grattis till graviditeten!
BildBildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Mika79
Alltid online

BF: 090120

Inläggav *Humlabumla* 19 okt 2008, 22:05

Tack för era svar!! Nä, särskilt orolig är jag inte, lite orolig först men sen mest konfunderad. Jag kan inte minnas att jag gjorde det när jag var gravid sist men det är ju några år sedan och man glömmer fort. :roll: Nu ska jag ändå ringa Mvc imorgon pch boka för inskrivning så jag ska passa på och fråga när jag ändå har dom på tråden!
Användarvisningsbild
*Humlabumla*
Stammis

Inläggav Skatten 20 okt 2008, 09:55

Var med om detta igår och blev klart lite orolig. Kom bara väldigt lite ljust blod efter vi hade myst. Har inte haft någon blödning tidigare, men känt lite irritation i slemhinnorna sedan jag blev gravid. Går in i v. 12 imorgon och nu vill man ju snart kunna slappna av och börja berätta om sin stor hemlighet! Idag har det inte kommit något men kommer väl ha stenkoll på det nu varje gång jag går på toa.
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

Inläggav *Humlabumla* 20 okt 2008, 15:08

Jag pratade med Mvc idag och hon sa att det jag upplevt och du Skatten, är väldigt vanligt, när man blir gravid så får man betydligt känsligare slemhinnor. Man får kanske lättare näsblod, blöder lätt från tandköttet, och så kan man som sagt blöda från "friktionen" (barnmorskan egna ord :) ) när man har samlag. Ungefär som jag trodde själv och som ni andra skrev. Det kändes dock gott att höra det från en barnmorska.
Användarvisningsbild
*Humlabumla*
Stammis

Inläggav Skatten 21 okt 2008, 09:52

Tack så mycket för ditt svar *Humlabumla*! Jag har inte varit så orolig nu efter för det har inte varit något mer än precis efter, men det känns skönt att höra från en bm också att det inte är någon fara. Så förhoppningsvis stannar vår lilla bebis hos oss :)
Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

Status: I väntan på ett plus

< Återgå till Gravid forum

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm