-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blödning vid ägglossning
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Blödning vid ägglossningHej!
Jag hade mens för 2 veckor sen. Nu har jag haft något blodblandade flytningar några dagar. Det har aldrig hänt tidigare. Jag har hört att man kan blöda lite vid ägglossning, är det någon som brukar göra det? Och i så fall hur brukar era ägglossningsblödningar se ut och hur länge brukar det hålla på? Tacksam för svar:) Kraam
Re: Blödning vid ägglossningDom säger att det kan komma lite blod när det befruktade ägget fastnar på livmoderväggen.
Re: Blödning vid ägglossningHänger med i denna tråd. Hade mens senast 17/3. Brukar ha en cykel på ca 32 dagar men har från mensen börjat ätit rosenrot(inte prövat det tidigare). I måndags och igår kom det blodblandade flytningar som liknade rå äggvita, kom ganska mycket vid toabesök. Tror ni att jag redan kan ha haft äl??? Kan tillägga att jag haft som typ mensvärk dessa dagar.
Re: Blödning vid ägglossningIdap86. Om du har ca 28 dagar i din cykel så kan det vara själva ägglossningen som är orsaken till din blödning. Så här står det på niomånader.se om ägglossningssymptom:
Hoppas du blir lite klokare
Re: Blödning vid ägglossningAhaa,intressant, då kanske jag hade äl i söndags eller måndags då, flera dagar för tidigt. Kanske beror på rosenroten??!!
Re: Blödning vid ägglossning08nin: Ok, tack. Det där verkade stämma ganska bra in på mig, får hoppas att det var ägglossning. Tack för svaret!
Kram
Re: Blödning vid ägglossningIntressant är det! Idag är dag 12 för mig (har mellan 24-28 dagars cyklar). Så kan vara ägglossning idag. Dock har jag haft bruna flytningar idag, med några droppar riktigt blod. Har använt tampong mini, så ungefär så mkt har kommit.
Jag undrar dock om detta är farligt, på det sättet att det är något fel eller påverkar chansen att bli gravid. Har haft det någon gång innan, men då hade vi en massa avslutande prov på utbildningen jag gick och sjukvårdsrådgivningen trodde att den blödningen berodde på stress, och att det gjorde det svårt för sperma att ta sig fram. Hoppas att detta inte är fallet denna gången. Men läser man på mellanblödninger eller blödning kring ÄL så säger de ju att den är sparsam. Detta känns inte som sparsamt?! Äter enbart efamol, vill ju inte påverka min kropp med en massa annat. Finns krämer med hormoner som man kan stryka på, från Hormoni?! Men känns inte som om den passar mig. Har ju inte regelbunden cykel, men den har varit mellan 24-28 dagar i över ett år (kommer inte ihåg längre tillbaka). Så tycker inte att det borde vara något fel på det sättet. Tar gärna emot råd!! Än en gång kommer den,
längtan En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt En längtan efter andetag, som skulle varit ditt <~♥~> Du finns i drömmar, i tankar och hjärta Men din saknad i verklighet, är det som smärtar <~♥~> Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
Re: Blödning vid ägglossningJag blödde lite grann två dagar före min mens skulle komma, den skulle ha kommit på fredagen och på söndagen hade den inte kommit ännu och tog därför ett graviditetstest och det var positivt
Re: Blödning vid ägglossning
Jag blödde lite idag nästan en full binda sen inget mer, med en HEMSK SMÄRTA och illa mående.... ska ha min mens om TVÅ DAGAR, men testar neg på gravtest,, Vad kan det vara? Tidig ÄL? Hur mådde du när du blödde 2 dagar före din mens??? Älsklingen kom till oss 20100919 <3
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|