-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Blödningar
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
BlödningarJag äter p-piller sedan 4 år och mensen har under dessa år varit så regelbunden att jag kunnat sagt på timmen när den kommer. Förra månaden kom den som de brukar men betydligt mindre, men behövde fortfarande tamponger. Den här månaden var den 1 dag sen och kommer inte mer än några droppar per dag i trosskyddet men däremot kommer det mycket på pappret när jag är på toa samt att jag haft mer mensvärk än vanligt.
Någon med liknande erfarenheter vad det kan beror på?
Re: BlödningarMen vänta nu, äter du p-piller eller minipiller??? För om du äter minipiller så (om jag förstått det hela rätt) får du fortfarande ägglossning men äter du p-piller så kommer ju mensen när du själv vill att den ska komma, alltså när du äter sockerpillren/inte äter piller alls.
Det kan ju vara så att du är gravid. Köp ett test och kolla. INGET preventivmedel är ju 100% säkert, inte ens sterilisering är helt säkert. Är det så att du äter minipiller kan utebliven mens bero på kraftig viktnedgång/uppgång, mycket stress(alltså extremt mycket stress om den ska utebli helt) eller graviditet. Om du äter p-piller ska mensen komma eftersom man gör ett uppehåll med hormonerna för att kunna få en blödning, då är det nog störst risk att du är gravid. Om jag uppfattat allt rätt det vill säga.
Re: BlödningarJag äter nevoletta eller hur det stavas, alltså p-piller och sockerpiller och har inte några viktförndringar eller stress vad jag känt.
Re: BlödningarOkej, ja men då låter det lite mysko. Jag skulle nog ha tagit ett gravtest. På billiga-tester.se och på testlagret finns det billiga gravtester som man kan beställa hem, beställer du idag får du dom i början av nästa vecka. Eller så köper du lite dyrare på apoteket eller närmaste mataffär.
Skulle det visa negativt tycker jag att du ska kontakta en bm och fråga för de ska inte hoppa över sådär om man äter pillren som man ska(har själv ätit de pillren i 6 år förut). Hoppas du får någon klarhet i det hela^^ Lycka till.
Re: BlödningarHar ju inte hoppat över kommer ju blod men i mindre mängder och känns som det slutat och sen kommer det inget på ett antal timmar och så kommer det lite till och så vidare.
Re: BlödningarDet låter som när jag får mens nu :/ jag ahr p-ring men har bara haft den i 3 månader och den rubbar verkligen allt känns det som.
Du har inte tagit några naturläkemedel(typ johannesört) på senare tid? Jag tycker ändå att du ska ta ett test, det låter inte normalt :/
Re: BlödningarNopp inget utöver det jag brukar göra. Jo tänkte köpa ett senare idag så kan jag ta imorgon, för är väll bäst att ta det på morgonen.
Re: BlödningarJa, det bästa är att ta det på morgonen.
Hoppas du får det resultat du vill ha(oavsett vad det är). Lycka till^^
Re: BlödningarTestet jag tog nu på morgonen va negativt . Fast trodde det skulle vara positivt då jag känner mig lite halvkonstig.
Re: BlödningarProblemet nu är att jag börjat blöda lite igen men kommer bara när jag är ute och går. När jag sitter inne kommer det inget men ute, men är inte så mycket blir lite i trosskyddet vid varje promenad:s
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|