Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Blödningar vid toabesök? Fortfarande gravid!

Nytt försök efter missfall.

Blödningar vid toabesök? Fortfarande gravid!

Inläggav Megan87 04 aug 2010, 18:57

hej känns som om jag skriver tusen inlägg på detta forum, men har så mkt frågor.

Är gravid i vecka 7 + 6 och har varit in till gyn-akuten två vändor, båda gångerna har fostret levt och hjärtat tickat.
doktorn som jag hade sista gången sa typ att fostret "äter" in sig i livmodern och det som inte inte hör till graviditeten kan blöda ut, och så kan man lätt blöda i början och det är väldigt vanligt.
men haft två missfall innan denna graviditet
haft bruna flytningar sen en vecka tillbaka plus att jag nu blöder färskt blod sen samma dag jag var på undersökningenm ( i måndags)
men blöder endast när jag kissar, några droppar i toan och sen på pappret, men blir så prolig ändå
någon som varit med om samma sak och fått lyckad graviditet?
hoppas på svar...
Megan87
Stammis

Bor: Enköping

Re: Blödningar vid toabesök? Fortfarande gravid!

Inläggav hottitotta 04 aug 2010, 19:02

titta under " var mitt mf inget mf... " Jag hade en stor blödning i v.7-8, trodde absolut det var missfall... var på UL idag å det visar sig att vårt pyre mår hur bra som helst och jag är i v.10+5 nu :)

eftersom du blöder färskt blod sen förra undersökningen så låter det som om du har tunna blodkärl som lätt spricker... kan ju vara så iaf...

hoppas det löser sig och att allt kommer gå bra!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
hottitotta
Alltid online

Inläggav Madde O 04 aug 2010, 19:10

Gör det ont då eller blöder det bara?

Om det bara blöder när du är på toaletten så kan det vara en vanlig blödning som inte är farlig. Det är många som får blödningar under graviditeten utan att de för den sakens skull får missfall.

Håller tummarna för att det inte är någon fara och att blödningarna stannar av snart! :)
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav naellie 09 aug 2010, 13:16

ojoj, nu säger jag som nån sade till mig för bara några dagar sedan...

det kan ju absolut vara en helt ofarlig blödning, och om det blöder efter undersökningen och när du går på toa så kan du ju ha känsliga blodkärl..

men mitt mf nu senast började med att jag hade småblödningar, bara när jag gick på toa och bara på morgonen. men efter en vecka så kom mf i alla fall..

oh jag hoppas för allt vad jag kan att det ska gå bra för dig!!!! hmm, speciellt som du ville ha svar på när det gått bra och inte när det gått dåligt...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm