Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Blöjhink?

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Blöjhink?

Inläggav Sweet Honey Pie 11 aug 2009, 11:09

Ja.. jag kanske vänder mig till just dom som har erfarenhet av blöjhinkar..

Först när jag fick höra om blöjhink kändes det som överflöd...sen när jag tänkt mera på just blöjbyten övervägde jag att blöjhink är ett måste...

Men nu har jag fått höra att det är otroligt dyrt med påsarna till blöjhinken så att det inte är värt det.. tror jag fick en summa på runt 400:- i mån.. vilket är sjukt dyrt..

Men är det någon som har någon annan blöjhink att rekommendera?.. tex en som har billigare påsar.. eller någon som är lufttät där lukt inte kommer ut..
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden
Bild
Nu är min gravid-blogg öppen.. kika gärna in!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sweet Honey Pie
Alltid online

Re: Blöjhink?

Inläggav emmaoskrutten 11 aug 2009, 11:19

Vi har en vanlig badrumspapperskorg från Ikea sån med lock. Funkar utmärkt för oss :) Extra stinkiga blöjor slänger vi i soptunnan direkt istället.
emmaoskrutten
Alltid online

Inläggav SysterJane 11 aug 2009, 11:24

Ja blöjhinkens vara eller icke vara.. När bebis är ny luktar varken kiss eller bajs särskilt mycket så jag har avvarat blöjhinken och har bara en liten hink. Sen när de börjar äta fast föda och bajset luktar mer kan man stoppa varje blöja i en vanlig liten plastpåse innan man lägger den i hinken (känns som lite slöseri, men kostar inte ens i närheten av vad Angel Care hinkens kassetter kostar). Fördelen med en liten hink är annars att den fort blir full så man tömmer och slänger ofta, men det beror förstås på hur man bor. Vi har eget hus och därmed soptunnan 5 meter från ytterdörren. Vet inte om du blev nåt klokare?? :)
BildBild
SysterJane
Alltid online

Inläggav Strumpan 11 aug 2009, 15:39

Ja jag råder dig också gärna att strunta i blöjhik. Vi har använt vår endel men vi skulle lika gärna kunnat slängt blöjorna i en vanlig toahink. Refillkasetterna till hinken är verkligen så dyra.

Jag har hört att endel köper hundbajspåsar så att det inte ska lukta så mycket. Det tänker nog jag testa.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav stajners 11 aug 2009, 17:22

Har både Angel Care och Tommee Tippee men har bara använt den sistnämda så jag vet inte kostnaden för A C.

Med T T så har vi endast behövt använda 2 st kassetter hittills och då är Svea 5 månader . Den senaste kassetten (2:a) satte vi i nyligen, så de räcker verkligen långe!!
På T T så ska man igentligen snurra efter varje blöja så att varje blöja blir inkapslad men det struntar vi i. Vi fyller hinken, klipper av avfallspåsen och knyter en knut på den vi klippt av och på botten på den nya. Är därför som påsarna räckt så länge och den kapslar in lukten bra även fast vi onte snurrar in dom. Sen blir ju en del slängda i vanliga sophinken i köket också.
En kassett kostar 99kr i början. Sen 119kr när det börjar lukta. Ingen stor kostnad om det inte går åt så mkt.
Men om man har ett barn som bajsar sällan så kanske man inte behöver. Fast kissblöjor luktar ju en del ändå.

Jag är supernöjd med vår Tommee Tippee!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Tritla 11 aug 2009, 17:39

Jag var och hämta ut "bebispaketet" på babyproffsen och då fick man ju en blöjhink med resten av grejerna i. gratis är bra tänkte jag så kolla där om du kan hämta ut ett paket (det är ju gratis) sedan andvänder jag vanliga plast/ skräppåsar till min det funkar med dom oxå :D
Bild
Användarvisningsbild
Tritla
Stammis

BF: 090330
Bor: Skaraborg

Inläggav Taweret 11 aug 2009, 18:32

Vi fick också blöjhinken gratis och i början köpte vi en extra tre pack kasset men nu har vi vanlig påse i och bajsblökorn slänger vi i vanliga 3 el5l påsar innan vi lägger dom där i och det går lika bra. Jag tycker dock att blöjhinkarna är väldigt små och skulle hellre satsa på en större soptunna med lock.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav stajners 11 aug 2009, 23:31

Det paketet man får gratis från Babyproffsen innehåller ju en Angel Care, den som ngn tidigare skrev kostar 400kr om man vill ha de påsar som hör till. Men sen har jag hört flera som kör med vanliga avfallspåsar i. Men vet inte om det stänger inne lukten i själva behållaren.
Paketen kan man dock bara hämta ut innan man fått bebisen och i de tre sista månaderna. Innan måste man ha blitt medlem hos dem och skriva ut ett papper för att kunna hämta ut det.
Jag kom aldrig iväg att hämta det innan FL eftersom hon kom tidigare men sprang in lite fort på vägen hem från BB. Då hade jag ju rätt stor mage än och BF-datumet var ju inte passerat :)

Gör det på Tommee Tippe iaf som jag skrev om innan...
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Karisma__ 12 aug 2009, 08:54

Blöjhinken är guld.! Visst påsarna kostar men dom räcker juh länge, 400:- i månaden låter vääldigt mkt tycker jag. Vi har baby-proffsens angel care blöjhink och påsarna till dne kostar 299:- då är det 2 ringar med påsar i och de räcker bra mkt längre än 1månad.!
I början luktar juhmsom sagt inte bajset direkt ngt men när kidsen börjar äta riktigt mat såå ändras även lukten på bajset och det kan lukta rent för jävligt. haha. Miio är nu ett år och hansn bajs luktar juh inte direkt honung.! ;) Såå vi slänger BARA hans bajs-blöjor i hinken inga andra, eftersom påsarna ändå kostar såå pass mkt som de gör tycker vi det känns onödigt att kasta kiss blöjor som inget luktar där i..
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild
Användarvisningsbild
Karisma__
Alltid online

Inläggav danielwahlberg 03 dec 2009, 22:40

Jag tyckte också att refillerna till blöjhinkar var galet dyra, men på hemsidan blojhink-refill.se kan man köpa refiller till både AngelCare (som man får från BabyProffsen) och TommeeTippee mycket billigare.
danielwahlberg
Nykomling

Nästa

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm