Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

BM sa jag får bara gå upp 10kg

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

BM sa jag får bara gå upp 10kg

Inläggav marsbebbe 28 sep 2010, 07:22

hej på er..

jag är gravid i v 15 nu och på inskrivningen sa min BM att jag bara får gå upp 10kr under denna graviliteten. för ca 8 mån sedan födde jag min första son och då gick jag upp 30 kg och den va för mycket det håller jag med om men 20 kr av dom trillade av direkt. men men nu är jag gravid igen och nu sa hon strängt att jag bara får gå upp 10 kg och jag har redan gått upp 3kg, jag börjar få panik. jag är ute och går varje dag och tänkter på vad jag äter, vet liksom inte vad jag ska göra mera. innan jag blev gravid vägde jag 61kg på mina 160cm så lite har jag och ta av men det är inte det som jag är bekymrad över utan hur jag bara ska lyckas att gå upp 10kg. det går runt i mitt huvud hela tiden, måste äta för att bebisen ska må bra men får inte gå upp i vikt ect.. blir knäpp.. varför har bm börjat bli så där petiga med vikten, har aldrig känt mig tjock innan men nu gör jag..
någon som vet hur jag ska göra för bebisen ska må bra och jag ska gå upp så lite det bara går.. :D
marsbebbe
Nykomling

BF: 032411

Re: BM sa jag får bara gå upp 10kg

Inläggav soophie 28 sep 2010, 07:44

hej! tycker det låter jättekonstigt! Min bm har inte sagt någonting om vikten, nu i vecka 33 har jag gått upp ca 10 kg och det tyckte hon var helt normalt, väger nu snart 90 kg med mina 170 cm :shock:
Man ska ju absolut inte banta under graviditeten så vad ska man göra?
Som du säger så går man ju ner det mesta på en gång, och det gäller ju även o man går upp "mycket"
Vill gärna säga att du inte ska lyssna på henne, men det kan ju bli jobbigt om du ska träffa henne regelbundet de närmsta månaderna.
Har hon sagt varför du inte ska gå upp mer?
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav marsbebbe 28 sep 2010, 08:47

hej igen..

hon sa inte varför men kan gissa att det var för att jag hade 8kg att gå ner från förra graviliteten så tänker hon väl 8 + 10 är 18kg och det är normalt. men förra gången vägde jag 52kg innan jag blev gravid och det va för lite tyckte jag, vill inte tillbaka ditt ner.. jag är en tävlingsmänniska och har varit träningsnarkoman så är livrädd att det ska ta över för att jag bara ska gå ner 10kg.. jag tänker på det hela tiden istället för att njuta av att vara gravid.. :(
tack för ditt svar förresten :D
marsbebbe
Nykomling

BF: 032411

Inläggav lillfinger 28 sep 2010, 09:03

Alltså, jag tycker att du ska konfrontera din BM, och be henne förklara sig. (Kanske bara ett dumt missförstånd, pga klantigt uttryck(?))
Kommer hon med en bra anledning, (vilket jag tycker verkar tveksamt) så kan man ju försöka att hålla sig till endast 10kg.
Och att försöka med bara 10kg kan väl bara ett riktmärke, snarare än dödlig dom!!

För jag tycker att det verkar skumt att du absolut inte får gå upp mer. Det är ju DU och bara DU som ska gå ner kilona sen. Visst att man kanske inte ska släppa taget helt o föräta sig o det dessutom på skräp.
Var realistisk, o glöm inte att NJUTA av din graviditet!!!!!

Lycka till!!
Bild

Bild
lillfinger
Alltid online

BF: 120308

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm