Börja bebisverkstad barn nr 2 i vår :-D !!!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Börja bebisverkstad barn nr 2 i vår :-D !!!

Inläggav Hannaa 04 nov 2011, 09:55

Åååå vad jag längtar.
Till våren ska vi börja försöka på barn nr 2. Våran plutt blir 2 år i december, så vi känner att det är på tiden med ett syskon snart. Vi ska gifta oss i slutet av mars, så efter bröllopsresan sätter vi i gång!! Man blir ju inte liiiite sugen av att vara här inne ;)
Flera som ska börja i vår?
Bild

Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

BF: 091121

Re: Börja bebisverkstad barn nr 2 i vår :-D !!!

Inläggav Maria_83 05 nov 2011, 19:46

Jag och min man har redan börjat, har hållit på i fem månader nu. Idag tog jag ett test (några dagar tidigare än BIM) och tyckte mig se ett svagt svagt streck men jag är inte helt säker.
Tänkte ta ett nytt imorgon på morgonen och jag är livrädd att det kommer visa negativt!

Lycka till med er bebisverkstad! :)
Maria_83
Stammis

Inläggav MC_86 09 jan 2012, 00:36

Jag plockade ut min kopparspiral innan jul då vi tänkte börja försöka med ett syskon. Skulle fått min mens den 1/1... Inget har kommit? Vore ju helt sjukt om det redan tagit.. (hade sex en gång innan mensen skulle kommit)..

Vi får väl se...
Användarvisningsbild
MC_86
Alltid online

BF: 130811
Bor: Sthlm

Inläggav Kajsavarg 24 feb 2012, 22:07

hej hopp.. här ska skrotet (koppar spiralen) ut den 30/3.. sen ska vi tuta o köra så det ryker.. :D lääängtar.. dottern är ju stor nu (som jag har med en annnan) men har ju inte träffat den rätta innan.. sessan längtar så efter ett syskon så hoppas på att hon får ett innan hon ångrat sig.. hehe ;)
Bild

Bild

Bild
Kajsavarg
Alltid online

BF: 131225
Status: Mamma & Gravid

Inläggav smulan_88 25 feb 2012, 00:56

Här är en till.
Våran dotter är ju inte så gammal är, men mycket IOM att det tog tid förra gången så har jag lyckats övertala killen här hemma om att vi nog inte bör vänta alltförlänge :wink:
Vi vill nämligen ha "ganska" tätt imellan syskonen iaf, vi kom hur som helst fram till en kompromiss. Så nu äter jag mini-piller i två månader till, sen kör vi igång igen. :lol:
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav equinox 25 feb 2012, 08:49

Slutade med p-piller i början av veckan och mensen har redan kommit igång så om en dryg månad ska vi påbörja försöken med nr 2 :D
Vill helst undvika kategorin decemberbarn om jag nu får önska, januari går bra :wink:

Lycka till alla :D

Följ mig på:http://www.willeovi.blogspot.com
equinox
Alltid online

Status: Mamma till en liten prins

Inläggav equinox 25 feb 2012, 08:52

Just det, är det någon mer än jag som "glömt bort" det här med ägglossning osv? Haha, jag känner att allt det där räknandet och cyklar har försvunnit ur mitt huvud :P

Jag får nog läsa på helt enkelt, börja om från början totalt :wink:

Följ mig på: http://www.willeovi.blogspot.com
equinox
Alltid online

Inläggav trollsländan 25 feb 2012, 10:41

Hej! :)

Här har vi med bestämt oss för syskonbakning! Det är så spännande så! Håller med er! För att baka M tog det ett år, så vi hoppas det går lite fortare denna gången. Jag slutade med pillren för en månad sedan.

Känner igen hur Äl och mensvärkarna känns mer starkt när jag slutat med
p-pillren. Så var det förra gången med. Väntar just nu in mensen som tycks vara lite sen...eller inte kanske kommit iordning ännu efter pillerstoppet.

Lycka till alla!!
Bild
Användarvisningsbild
trollsländan
Alltid online

Bor: utomlands
Status: Stolt mamma, försöker igen

Inläggav JennieP 25 feb 2012, 13:10

Hej på er allihop!! :)

Vår son är 9½ månad och om ca 3-4 månader sätter vi igång med bebisverkstaden!! Eftersom jag blev så fruktansvärt illamående i nästan 5 månader med vår son så planerar vi in en graviditet EFTER vår utomlandssemester i juni. Vill ju inte va sängliggandes på semestern. Nu ska jag inte "måla fan på väggen" utan jag hoppas ju naturligtvis att jag ska få må bra/bättre denna gång :lol:
Jag är 35 och min sambo fyller 37 snart, så vi är inte purunga precis. Jag vet att man tidsmässigt inte kan planera in en graviditet i detalj, men jag hoppas att det ska gå förhållandevis snabbt. Med vår son tog det ca 4 månader.
Just nu håller jag på att träna och komma i form. Känner att kroppen blev svag och otroligt förslappad efter graviditeten. Nästa graviditet SKA jag vara i toptrim. Det var jag inte sist, då hade jag 10 extrakilo redan från start eftersom jag slutat röka 2008. Och med graviditeten gick jag upp 25 kg till, så till sist gick jag ju och bar på 35 kg som gjorde att jag hade ont både här och där. Så vill jag inte ha det igen!!!

Nu kör vi tjejer!!
BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
JennieP
Alltid online

Bor: Stockholm
Status: Mamma till finaste Liam & Love.

Inläggav equinox 25 feb 2012, 15:52

Ska bli så roligt att följa er alla! Hoppas många plusar samtidigt så vi kan följas åt i "månad"-mammor :)

Följ mig på: [urlwww.willeovi.blogspot.com][/url]
equinox
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm