-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Början på en lång väntan..
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Början på en lång väntan..Vi har fått tid hos gyn för undersökning av mig 27 september. Vi ska även få reda på min sambos sperma svar. Tog blodprover förra veckan. Fick brev i förrgår om att jag inte har fullgott skydd mot röda hund. Vaccination och inte bli gravid inom 3 månader.......
Känns som en bebis är låångt borta just nu. 110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
Re: Början på en lång väntan..Åhhh, typiskt tjejen! Hoppas i alla fall att alla prover visar sig vara bra, och så får du se till att du vaccineras omgående så får vi hoppas på ett plus framåt senhösten!
Re: Början på en lång väntan..jag vet bara inte riktigt var jag ska vända mig för vaccination. Ska gå till sjukhuset i morgon, på infektionsmottagningen, dom kan väl bara ta att spruta in lite, så är de klart ! Om de bara var så lätt.... haha
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF. 120116: GRAVIDA helt själva! "Allt har sin tid..." Make a pregnancy ticker
Re: Början på en lång väntan..Borde la vara så enkelt? Alternativt får de ge dig röda hund så får du rida ut det själv. Det är väl de två alternativ vi har här i världen. Och i ärlighetens namn låter alternativ nummer två lite medeltida
Re: Början på en lång väntan..Jag vaccinerade mig för tre månader sen i Helsingborg på ett ställe där dom till och med har drop in (både vårdcentral och sjukhus hänvisade dit)
http://www.vidavarldensvaccin.se/ Tror dom hade vaccinet hemma men ring och kolla innan för säkerhetsskull! Lycka till!
Re: Början på en lång väntan..Jag har fått tid på måndag.
Maria_83 Vad betalade du för ditt? De kostar 500 spänn för mig. Sjukt! Men sköterskan på infektionsmottagningen sa att minst en månad måste man vänta på att bli gravid igen. Så två månader blir väl lagom, blir de i mitten liksom. =) 110927: Utredning klar.
Re: Början på en lång väntan..Ringde och bokade på de andra stället nu, 350 kr bara. Nice! Tack för tipset!
110927: Utredning klar.
Re: Början på en lång väntan..Jag betalade 500.... Surt att betala så mycket för något som borde ha funkat första gången
Det är så olika med hur länge dom säger att man ska vänta. När jag tog sprutan så sa dom tre månader och på nätet står det allt mellan en till tre.. Det värsta är att man vill ju direkt börja när man väl har bestämt sig
Re: Början på en lång väntan..Usch va tråkigt å vänta på nått sånt da... Jag tänkte i vintras "om jag inte får mitt plus denna månaden så tar jag påfyllningssprutan av Hepaptit".. Det var en ond tröst att jag fick tagit sprutan som jag skulle, men blev ju gravid några månader senare å behöver inte ta den igen på ett bra tag.. Så man får ju försöka se det som är positivt i situationen. Ni har väntat länge nog så du förtjänar ett plus efter väntetiden efter sprutan!
Men funderade lite på om inte röda hund var ett sånt vaccin som man fick som bebis och barn? Borde det då inte vara lika för alla? Innan vi drog till Kina förra året så kollade jag upp lite sånt å ringde till vårdcentralen där jag växte upp. De menade att jag inte behövde ta ny spruta ännu av de vanliga vaccinen man får som liten (antar röda hund är en av dem). Men i Norge rekommenderade dem att man gör det säkert 10 år tidigare än i Sverige -är inte det lite konstigt? Man är lika gammal när man får den första sprutan, men som vuxen ska man ta den tidigare i Norge än va man rekommenderar i Sverige? Jag tog den innan vi drog så behövde ja inte tänka på det (det va stelkramp, polio å rubella (?) eller nått sånt har jag för mig) ![]() Mf aug-10 (v.9) MA dec-10 (v.9)
Re: Början på en lång väntan..Blomman83: Det stämmer att alla får två sprutor mot röda hund när man är yngre men tydligen är det inte alltid den tar....
Det vanligaste sättet att få reda på det är nog också när man har blivit gravid och dom kollar upp en i början. Känns lite trist när man verkligen vill börja och så får man snällt vänta tre månader... men nu är mina tre månader över i alla fall och nu är det dags igen!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|