-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Börjar bli trött på att vara gravid!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Börjar bli trött på att vara gravid!Hej alla blivande/ mammor
Är i vecka 39+2 idag (vecka 40) och börjar bli så less på att vara gravid!. Trots att jag ännu inte gått över tiden så är jag så trött på det. Har så ont nästan hela tiden dock börjar alltid sammadragnignarna/smärtan på kvällen runt 18 tiden och håller i sig fram tills jag går och lägger mig. Har gjort det i 3-4 dagar nu och idag när jag var på förlossningen så hade inget anorlunda hänt sedan jag var där för 2-3 veckor sedan. Livmodertappen var då ca 2 cm lång och mjuk men som sagt inget hade hänt sedan dess. Jag vill ju ha min bebis nu!. Undrar om ni vet varför jag har så ont trots att inget verkar hända?. Har ju haft detta i flera dagar nu men inget verkar vara på G. Kan det trotsallt gå fort och förlossningen startar även om det inte gått framåt på flera veckor? . Jag vill ju så gärna hoppas på att det ska vara nära nu med tanke på att mitt BF datum är 12 januari. Har dessutom tillsammans med dessa sammandragningar grym mensvärkssmärta som ibland strålar mot ryggen men som sagt inget händer endå. Har dragit på mig massor med vatten de senaste veckorna dessutom så nu vill jag bara att hon ska komma ut så jag kan bli mig själv igen. Finns det någon här som haft liknande upplevelse men som det endå gått väldigt fort för trots att inget tytt på att något ska hända?, dela gärna med er. Min väntan börjar bli jobbig nu Massa kramar på er! Mamma till Heiley (110123)
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!När jag väntade Emilia var jag inne på em/kvällen för jag ev trodde jag läckte fostervatten, det visade sig inte vara så, och dom sa inget om att det ev kunde vara något på gång.. nått borde dom ju sett o sagt isf.. =/
På natten börjar jag få verkar och Emilia är född 12.32 dagen efter. Så jag tror att det kan komma igång fast dom inte råkar se något just då.. =)
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!asså många har ju inga förvärkar alls! jag hade inte det plötsligt bara startade det
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Soffilina: hur kände du när det startade då?. Jag har haft sammandragningar ikväll hur många som helst och väldigt tätt vad jag tycker ca 3-6 min emellan (om jag gjorde rätt) men har inte kännt något annat om man säger så förutom det gamla vanliga jag haft.
Kan det bli så att man blir igångsatt ifall man får massa sammandragningar men att inget annat händer?. Börjar ju lite lite orolig (är lite larvig jag vet) Mamma till Heiley (110123)
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Du blir ju igångsatt om inget händer/kommer igång och du går över tiden typ 2 veckor eller så, tror "deadline" ligger lite olika i olika landsting..
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Petra86: Ja jo det förstår jag. Har fått en tid till BM den 17 januari OM den lilla inte väljer att komma innan, då blir det hinnsvepning. Jag tänkte mest om de kan sätta igång en tidigare om det är så att man har så pass ont men inget händer trots att det inte är 2 veckor över tiden. Min syster blev igångsatt tidigare pga av att hon hade så ont. Vill ju inte gå över tiden!.
Mamma till Heiley (110123)
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Okej, men då gör dom ju det eftersom dom gjorde det på din syster..
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Petra86: Ja jo det är klart. Ser att du också har BF snart:), har du känt något speciellt på att något kanske är på G?
Mamma till Heiley (110123)
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Nää det tycker jag inte.. Hade jag fått samma tid i graviditeten som dottern så hade jag fött igår..
Re: Börjar bli trött på att vara gravid!Petra86: Ja det förstår jag!. Jag letar alla möjliga symtom och bara hoppas på det bästa. Har ju min BF imorn den 12 jan så det är klart man hoppas. Vill ju helst inte gå över tiden något speciellt och dt hoppas jag inte tjejen där inne vill heller. Det är ju så svårt och veta när det är dags dessutom eftersom alla verkar ha haft det väldigt olika, många där de inte kännt av något alls så visst är det svårt.
Sammandragningar har jag haft sedan början på grav men har blivit starkare nu och oftare även om dom inte gör "superont" så märks det att livmodern blivit mycket mykcet starkare:) Mamma till Heiley (110123)
10 inlägg • Sida 1 av 1
|