Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Börjar tröttna riktigt rejält nu...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Börjar tröttna riktigt rejält nu...

Inläggav Längtar32 09 jul 2011, 20:23

Gotland Jo, det är okej. Jag trodde att det var dags för ett par dagar sedan. Hade en molande smärta, tryck nedåt och det kändes i kroppen som att "något var på gång" men tji fick jag :wink: :lol:

Denna väntan är jobbig nu.. stor, illamående, vatten i händer och fötter så att jag knappt kan gå eller än mindre öppna flaskor eller dylikt, trött hela tiden och relativt starka sammandragningar varje dag :roll: Annars så är det toppen :wink:

Hur går det för dig? Illamående? Eller har du sluppit det än så länge? :)
Längtar32
Alltid online

BF: 200711

Inläggav Gotland 09 jul 2011, 20:40

38+1 kom min bebis förra gången... Det har du passerat nu. Men snart är det din tur...
Haft ett litet svagt illamående ett par v, men det botas bäst med småätning :D Nu känner jag ingenting mer än att flåset är borta. Orkar ingenting längre. Går 300 meter sen måste jag vila.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Emils mamma 20 jul 2011, 18:11

Jag väntar mitt andra barn och är i vecka 33+6. Senaste veckan har jag plötsligt börjat känna mig mer "gravid" än tidigare, ont i ryggen, sammandragningar om jag tar en kortare prommenad, trötthet, extra mycket bebisaktivitet när jag ligger på sidan (i och för sig bra...)

Var mkt piggare när jag väntade Emil, simmade och tog långpromenader in i det sista. Att bli trött på att vara gravid är nog en slags förberedelse för förlossningen. Jag tror alla som väntar 2an (eller 3an för att inte tala om 4an) är oroliga för att inte räcka till för det stora barnet. Förhoppningsvis får alla vi oroliga snälla och lugna bebisar som sover mkt i början och då blir det tid till storasyster el storebror också. Pappan har förstås också en viktig roll, kan avlasta mycket.

Det är trots allt en kort tid som ens barn kommer att vara små, snart är de tonåringar och då kommer man längta tillbaka till tiden då ens största problem var att natta de små liven, amma och leta efter försvunna nappar :)
Emils mamma
Stammis

Inläggav mammasiri 03 aug 2011, 12:59

Varför skaffar man fler barn om man ska ha dom på dagis hela dagarna? Om det är så jobbigt att ta hand om fler än ett barn kanske man ska vänta tills de första är större isf?

Sen att man får besvär under graviditeten som gör att man inte orkar på samma sätt är en annan sak. Men barnet får ju vara heltid på dagis när syskonet inte kommit och sen får den ju faktiskt vara heltid en hel månad (om det inte ändrats på senaste tiden?)
mammasiri
Stammis

BF: 031212
Status: Tre blir fyra

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm