Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Börjar tröttna riktigt rejält nu...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Börjar tröttna riktigt rejält nu...

Inläggav Längtar32 20 jun 2011, 18:46

Jag är i vecka 35+3 och är så TRÖTT på att vara gravid. Inte för att jag inte förstår hur fantastiskt det är att faktiskt få bli gravid och ha ett liv i magen utan nu ilar och smärtar det neråt, jag har konstant halsbränna, vaknar minst 2 ggr/natt pga halsbränna/av att jag inte ligger rätt/kissnödig.
Har en 2,5-åring som jag knappt orkar ge den uppmärksamhet som hon så väl behöver pga konstant trötthet och smärta av foglossning.

Jag börjar få panik nu - jag har 4 veckor kvar till BF och tills dess ska bebis gå upp 1-1,5 kg TILL! Hur i hela friden ska detta få plats när jag redan nu är så spänd över magen att jag nästan får panik av känslan?!! (kan tillägga att det inte är som jag inbillar mig utan folk stannar och stirrar på min mage när jag är och handlar). Och hur ska man orka ta hand om stora barnet när man är slut av att amma varannan timme när det stora barnet bara får vara på dagis 15 timmar/vecka?!!!

Näe.. nu vill jag inte vara med längre.. :cry: :shock:
Längtar32
Alltid online

BF: 200711

Re: Börjar tröttna riktigt rejält nu...

Inläggav Gotland 20 jun 2011, 19:29

Men om 1,5 vecka så är du inom "godkänd leveranstid". Håll ut tjejen!!! Bebis kommer när du minst anar det! Bit ihop och ta en dag i taget.
Du klarar det!!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Längtar32 20 jun 2011, 19:34

Gotland - börjar nästan böla av din peppning.. Tack snälla.. Även om jag vet att det inte är mycket att göra något åt så bara behöver man lite pepp ibland. .. :oops: Mannen verkar inte riktigt kunna ta till sig hur jobbigt jag tycker att det här är heller för förra graviditeten var "en dans på rosor", om jag får säga det själv, i jämförelse med denna... Tack igen!
Längtar32
Alltid online

Inläggav Gotland 20 jun 2011, 19:37

Bara några dagar, sen tar du en dag i taget. Och vi finns alltid här för stött och pepp 8)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

Inläggav Therese1983 21 jun 2011, 12:11

Uch, jag förstår hur du känner dig! allt känns jobbigt, jag är i v 28 och håller på o bryta ihop. Men du är ju nästan i mål, även om det känns som en evighet.

Stort lycka till :D
Dotter född 2003
Son född 2004
Ma 24/2-2010 v 12
Ma 10/7-2010 ca v 10-12
Son född 2011
BildBild
Therese1983
Alltid online

BF: 110914
Status: Gravid med barn nummer 3!

Inläggav Gotland 21 jun 2011, 19:11

Idag är du en dag närmare att snosa bebis....
Hur känns det idag?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

Inläggav Längtar32 22 jun 2011, 11:59

Gotland - Jo tack, det är inte samma panik idag som härom dagen. Känns lättare idagl. Det är lustigt att en liten rad från någon man inte känner kan få det att lätta... :oops: :)

Therese - ja du har (förhoppningsvis) några veckor kvar innan det är dags så att bebis hinner tjocka till sig :)
Vad är det du tycker är jobbigast? Skriv gärna så bollar jag gärna med dig - kan vara skönt att få feedback/bolla med någon som man inte känner ibland :)
Längtar32
Alltid online

Inläggav snadris 22 jun 2011, 13:10

Jag är i V36 och pissless på att vara gravid. Får typ klaustrofobi i min egen kropp :) Jag tycker inte man behöver ha det minsta dåligt samvete över detta! Det är klart att det är jobbigt att inte kunna vara bekväm. Jag har en liten kille på 20 månader som jag knappt orkar med. Han har lyckligtvis en superbusig pappa som ger honom tonvis med uppmärksamhet och stimulans. Dessutom trivs han som fisken i vattnet på dagis. Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig som världes tråkigaste mamma :(

Men jag har samma panik som dig över hur det ska gå när man bara får ha syskonet på dagis 15 h/vecka.... Jag har haft rätt mkt ångest över det, men försöker tänka på att det är sååååå många som är i samma sits, och klarar dem det, så ska banne mig jag oxå göra det!! Det är så lätt att oroa sig i förväg, men det kanske kommer gå jättebra! Så vi får helt enkelt ta det när den dagen är kommen :)
Det finns ju öppna förskolan, sen så kanske ni har folk i närheten med jämngamla barn som är hemma?

Dessa sista 4 veckorna kommer att gå skitfort! Dessutom är det ju inte säkert att vi behöver gå 4 veckor till... tänk vad du gjorde för 4 veckor sedan, när man tänker så, inser man hur fort tiden kommer gå. Vi kommer klara det galant även om det kanske kommer vara lite tufft emellanåt. Men det är ju helt OK att få vara lite gnällig och inte trivas när man är höggravid. Vi på Minbebis har ju varandra dessutom :) Du och jag har ju nästan samma BF datum, samt ett äldre syskon hemma som kräver energi och uppmärksamhet. Vi får se till att komma in hit ibland och peppa varandra och kanske tipsa på lämpliga aktiviteter som man kan sysselsätta sig med hemma när vi går mitt i ammning och storbarnsbus :D

Stora Bamsekramar till dig! NU KÖR VI!
BildBild

BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
snadris
Stammis

BF: 110722
BIM: 101115
Status: Förlovad - Mamma till två

Inläggav Tinnitussan 24 jun 2011, 10:38

Längtar32 : Ta det från en som haft foglossningar från HELVETET: Försök att ta det lugnt. Ta varje dag för vad den är.. bara EN dag!

Se till att få det äldre barnet aktiverat av nära och kära. Säg som det är! Att du får dåligt samvete över att du inte orkar vara det barnet "till lags" pga smärtorna. Lägg pengar på filmer (åt barnet) syssesättning mm. Investera i sånt. Det gör att du får ta det lugnt. Och ha inte dåligt samvete!! Det här är en kort period och då får man göra det som känns bäst.
*Påbörjad resa till att bli gravid började april 2010*

Positivt graviditetstest 13/6-2010

Bild
Tinnitussan
Alltid online

BF: 280211
BIM: 260410
Status: Vi två ska bli tre!

Inläggav Gotland 09 jul 2011, 19:41

Längtar, hur går det?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm