Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Börjat med utredning och behöver prata av dig?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Börjat med utredning och behöver prata av dig?

Inläggav Grubbelsmurf 22 jan 2012, 17:30

Anile: min mens har varit regelbunden fram tills dess att jag hörde av mig till kvinnokliniken. Då började den helt plötsligt att strula och jag vet inte varför. Sen har jag troligtvis haft missfall en av de gångerna då min mens varit sen. Har kört med äl stickor men det blir så dyrt att behöva köra med sådana varje dag och varje månad för att lyckas hitta min äl. (Clearblue är de som fungerar bäst för mig) Det som gör mig förvirrad är att enligt mina prover så ska jag ha äl bara några dagar innan min mens ska komma men enligt sidor på nätet när jag kollar så ska jag ha äl ca 15 dagar efter mens. :? Och då mina tester visat olika har det gjort det svårt för mig att veta vad jag ska gå efter och tro. Den sista tiden har den varit hyfsat regelbunden igen. Har fått sagt till mig att det är helt normalt att den kan flytta sig en till tre dagar.
Det jobbigaste är faktiskt att sitta i en utredning utan att veta vad/när/ om något kommer hända. :cry:
Så vi kämpar på så gott vi kan och hoppas att det en dag ska fungera.
Grubbelsmurf
Alltid online

Inläggav Em85 22 jan 2012, 17:58

Grubbelsmurf: Jag förstår dig precis. Det här med att få en massa frågor om när vi ska skaffa barn gör ju inte det lättare precis. Det enda man själv vill är att bli gravid. Jag tänker på det oftare och oftare.

Jag fyller 27 år i nästa vecka, min man är 31 år. Vi har haft oskyddat i snart två år men "försökt" i 14 mån. Jag har testat äl-stickor då och då och fått utslag varje gång. Jag fick lämna en massa prover på olika dagar i min cykel, min man lämnade spermaprov. Jag hoppas verkligen att vi får svar snart.

Hur gamla är ni? Gammal är kanske fel ord :) Konstigt att du fått ett otydligt svar på proverna. Försök att inte vara orolig för undersökningen, se det som att du får svar på varför det dröjer med att bli gravid. När ska du på undersökning? Jag håller alla tummar!
Em85
Stammis

Inläggav Grubbelsmurf 22 jan 2012, 18:35

Em85: Tack för att du förstår :) Jag försöker att inte tänka på detta alls men eftersom längtan är så stor så finns de ju där ändå. Sen är det ju så att eftersom man ha den här längtan och den frustrationen över att det inte fungerat än så ser man ju verkligen barn och magar överallt :( och då kommer ju tankarna som ett brev på posten. Varför fungerar det för dem men inte för oss?

Oj fick du lämna så många prover. Jag fick bara ta ett prov två månader i streck som skulle visa min äl. Men p.g.a att jag fick fel info i från kvinnokliniken så är testerna inte tagna på samma dag i månaderna.Och därför har de visat olika. Men så som jag tolkade det så var det inget fel. Att jag oroar mig för undersökningen är för att det är en oerhört utlämnade situation och p.g.a personliga skäl har jag svårt med sådana situationer. Trots att det oroar mig att göra undersökningen så önskar jag verkligen att jag kunde säga ett datum eller en tid när den ska göras men hon på kvinnokliniken sa att vi skulle få göra den i januari men jag har inte hört någonting ifrån dem sen i början av december. :( :? Så just nu känns det som om vi inte kommer någonstans med vår utredning. Man känner sig till och med lite bortglömd. Ungefär som om vår utredning är avslutad då det verkar som om de inte hittat något fel. :?
Jag är snart 34år och min man blir 32år.
Jag har försökt att använda äl stickor både sådana ifrån testlagret och Clearblue. Clearblue är de som fungerat bäst men då jag har min förvirring kring när min äl är så är det ju så svårt att veta när man ska börja testa och att köpa Clearblue som ska räcka en hel månad blir ju tyvärr väldigt dyrt. :( Så vi kämpar på så gott vi kan ändå och lever på hoppet att det en dag ska lyckas.

Jag håller tummarna att ni ska få svar på era prover snarast och att det ska visa på att inget är problem så att ni snart får er lilla bebis.
Grubbelsmurf
Alltid online

Inläggav anile 22 jan 2012, 18:42

Grubbelsmurf - det är naturligtvis olika vad man vill lägga på äl-test. för mig funkar testlagrets bra och 28 st kostar ca 189. om jag tar ca 10 per månad så blir det ju bara drygt 60 kr per månad vilket jag brukar jämföra med ett glas vin på krogen eller liknande, fast en mycket bättre investering! Först tyckte jag att de var otydliga, men sedan fick jag tipset att testa på eftermiddagen, och när jag är noga med att hålla mig minst 4 h innan och kollar på em ungefär samma tid varje gång, så funkar det utmärkt! Jag har hört fler som fått mkt tydligare resultat av det, kanske funkar för dig med?? några andra tips som är gratis är ju att tempa (fast det kan ju bli en engångskostnad för termometern då..) och att köra billingsmetoden och känna av livmodertappen.

som du säger är det ju helt normalt att den varierar med några dagar och har man regelbundet sex så borde det ju funka efter ett tag. Kanske har du bara haft någon tillfällig rubbning tidigare.. Lycka till i fortsättningen då!
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

Inläggav Em85 23 jan 2012, 11:02

Grubbelsmurf: Jag tycker du ska ringa gyn och höra hur läget är. Något måste de ju kunna säga? Jag förstår känslan av att känna sig bortglömd... Jag ringer titt som tätt men de menar att de fortfarande håller sig inom vårdgarantin. Jag tycker överhuvudtaget bemötandet från sjukvården varit lite sisådär. Man känner sig så fruktansvärt utelämnad bara genom att befinna sig i denna situation och svaret jag får när jag ringer är "Ta det lugnt, du är fortfarande ung". Man blir så frusterad! Jag, eller vi, vill så mycket. Förstår att det är samma för er.

Jag har förstått att vi fått lämna en himla massa prover. Jag har fått känslan av att de misstänker (hur man nu kan göra det?) att det är "fel" på min man. Jag har regelbunden mens varje månad och jag tror att jag även har äl. Testen har visat det i allafall. När vi startade utredningen ringde jag till Kvinnikliniken och fick då efter en vecka hemskickat en massa papper och prover som jag skulle ta. Min man fick lämna två prov med två veckors mellanrum. När vi lämnat dessa skulle vi ringa och sedan ställas i kö för läkartid och då få svar på våra prover. Er utredningen verkar ha sett annorlunda ut?

Som sagt, jag håller mina tummar för er!
Em85
Stammis

Inläggav Zandra90 24 jan 2012, 13:45

Hejhej tjejer!

Längesen jag var inne nu här och skrev. Det har ju varit jul och nyår och skolan etc. Ja ni vet hur det är ibland blir man upptagen..
Ser att det kommit nya tjejer hit. :)

Grubbelsmurf, hur går det för dig? har du blivit kallad än?
Hur mår du, mår du bättre nu trots omständigheterna? :)

Jag ska bli kallad inom en månad, men jag har i alla fall fått reda på varför vi inte kunnat bli gravida. Det är på grund av att jag inte har någon ägglossning. Vilket jag tycker är konstigt då jag fått utslag vartenda månad på ÄL testerna. Vad tror ni om det? :S
Jag blir lite förvirrad..
Men men nu har man i alla fall fått reda på vad felet är och det var bara en ren tur att vi blev gravida i december men det slutade i missfall.
Någonting som jag också är lite förrvirrad över är att jag har ju endometrios och vad jag har förstått ska ju inte det påverka ägglossningen, eller?

Ha det gott!
Zandra90
Stammis

BIM: 111023
Bor: Karlshamn

Föregående

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm