Jorå...visst var jag oroiig, med tanke på att vi visste nästan helt klart från början att maken inte kunde. då hade det blivit jobbigare om även jag hade haft nåt "fel" ... jag målade upp det värsta innan. så när vi kom till samtalet så var jag beredd på dåligt besked. Därför blev jag så glad när allt såg bra ut.
Ibland känns det lite som att om man är av modellen större så SKA det bara hittas något fel, för inte kan man må bra å ha fina värden om man e stor... men tji...det kan man visst.
Jag har aldrig haft diabetes,inga tendenser till det ens...värdena ligger perfekt, mina hormonvärden ligger lagom, jag har och känner av min ägglossning och har gjort fast jag vägde över 40 kg mer...
Dieten jag ska följa nu heter som sagt dukan-dieten. man börjar med fas 1 som är en attack fas... då äter du enbart fettfattiga proteinprodukter i 1-10 dagar, det är väl till för att rensa ur kroppen antar jag. måste läsa på lite mer om den.
Sen ska man efter denna fasen gå över till fas 2...då lägger man till grönsaker...
Måste som sagt läsa på lite mer. ska köra detta 1-31 september för att se vad som händer.
Idag började jag dagen med 2 ägg å 1 dl keso med lite linfrön & kardemumma. mättande men med få kalorier vilket är bra!
Så nu ska jag bege mej ut på en promenad tänkte jag...
Jag ska ju försöka få bort 15 kg sammanlagt,men sätter målet till 5 kg ner först denna månad...kanske jag klarar det,kanske inte. jag vet ju vad min belöning förhoppningsvis blir i slutändan om vi har tur...då kämpar man gärna lite extra!!!
På tal om inget...va jobbar du med?
Jag hålle rpå att plugga till lastbilsmekaniker...he he he,inte direkt tjejjigt men grymt skoj

))