Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

bok om småsyskon

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

bok om småsyskon

Inläggav Thiies_ 22 nov 2010, 22:29

jag har för mig att jag har sett en tråd om just böcker om att få småsyskon men hittar den inte... så jag tänkte fråga om de är någon som har några bra tips på böcker som man kan använda sig av till en pojk på ca: 2 år som ev ska bli storebror :)
tack på förhand
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Re: bok om småsyskon

Inläggav Danem 23 nov 2010, 01:16

Nejmen ett till aprilsyskon på bakning, vad roligt! Grattis :)

Jag har tyvärr ingen koll på böcker om småsyskon och har inte ens kollat efter det då Oliver inte alls förstår att det är en bebis i min mage, vilket jag förstår då han är ganska liten.
Jag kanske underskattar hans förmåga att förstå saker men nu är det ganska nära innan den kommer så vi försöker peka på magen och säga att det är en bebis där som ska komma ut till oss men nja, det kommer gå bra ändå tror jag :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: bok om småsyskon

Inläggav Thiies_ 23 nov 2010, 07:25

hehe jaa här har de också börjat bakas :) hehe förhoppningsvis kommer de en liten till i Juli... Nej de är väl kanske lite små än. Men ricky kommer vara drygt två år när bebben kommer och då kanske han har börjar förstå mer och bara att vi får en mys stund med en ny bok uppskattas tror jag även om den stunden kanske inte varar mer än högst 2 min :D hehe
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm