-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
borde jag åka in till förlossningen???
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
borde jag åka in till förlossningen???hej, vet inte riktigt var jag ska skriva men sen några dagar tillbaka har min kropp börjat öva på sammandragningar, och det vet jag ju att det är helt normalt och inget farligt... lite ovant å så men helt ok. Men i går kväll så fick jag ont strax över "troskanten", det gör inte jätte ont å går snabbt över, men jag blev lite ororlig och väckte min kille, gick upp å gick lite å gick även på toa sen gick vi å la oss igen, det blev inte värre, men nu när jag vaknade i dag så har det inte gått över... Jag är heltidssjukskriven pga foglossning och i går hade jag riktigt ont, det har helatiden setat i de bakre fogarna har bara känt en ananing av den där framme. Nu undrar jag va det här är för något, kan det vara fogen som bråkar, eller är det förvärkar (det trode mamma när jag ringde henne), grejen är den att mamma fick stoppa upp sina värkar flera ggr när hon väntade mig och ändå kom jag 1 månad för tidigt. det gör ju inte jätte ont lite som mensvärk... Vad tycker ni att jag ska göra eller några förslag på vad det kan vara?
Hej! Om det känns annorlunda än tidigare och du är orolig och har ont. Ring barnmorskan din eller förlossningen och hör med dem. Kan vara bra och kolla upp, du ska inte gå och undra....
För skulle det vara förtidiga värkar som är på g, kan det vara bra att stoppa dem eftersom du har en liten bit till påvägen kvar. Mina värkar startat med molande i ryggen för att sen gå över till nedre delen av magen ,ungefär som mensvärk runt om. kram
jag ringde till förlossningen och de ville att jag skulle komma in...
så vi åkte upp och fick stanna väldans länge! 4,5 timmar... De kollade kurvor och även fast jag hade/har sammandragningar så var det inte tillräckligt för att det skulle vara någon fara, men jag hade +4 på äggviteämnen i urinen och det ville de kolla noggrannare på, så vi fick vänta...å vänta (killen somnade 2 ggr haha tillslut kom läkaren å då kollade de bara så att jag inte hade öppnat mig något, å sen sa de att det troligtvis var en urinvärksinfektion och att den kan utlösa förtidiga värkar så nu är det sängliggande å antibiotika som gäller...fick börja på engång försäkerhetsskull. skönt att det inte var värre än så, hoppas att det inte visar sig vara nått annat nu bara!
ja så känner vi med, tänk om man hade struntat i det å så hade det hänt något, usch då förlåter man nog inte sig själv.
Men jag visste inte att det var så illa att få en urinvägsinfektion under graviditeten, och sen så känns det ju inte alls som en "vanlig" infektion gör...
werre? fraga ifall du far ta en san dar streptokocker grubb b test....
jag tog inte testet men nar man far urinvagsinfektion finns det en risk att man kan fa det...
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|