-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Borglig Vigsel
5 inlägg • Sida 1 av 1
Borglig VigselJag och min sambo funderar på att Gifta oss i smyg... Vi skall nämligen åka till sälen på semestern o vi va där förra året o hittat det parfekta stället men hur gör man när man skall gifta sig? Vem tar man kontakt med o va behöver man för papper mm??
Re: Borglig VigselMan skriver ut eller beställer banketten "hindersprövning". Den måste skickas in och godkännas och godkännandet måste tas med vid vigseln (det tar minst två veckor att få den godkänd). Sen bokar man en tid för vigsel med behörig person och sen gifter man sig! Vi gifte oss i rådhuset och där gick man bara in och bokade en tid. Antagligen lite mer fix om man vill vara på en särskild plats. Boka plats och vigselförrättare i god tid är nog ett tips.
Re: Borglig VigselTänk på att ni behöver två vittnen till vigseln också! Men ni kan ju kontakta Malung-Sälens kommun och se vilka som är berättigade att utföra en borglig vigsel och eventuellt om de har vittnen. Ni kan ju ta med 2 vänner annars. Om det inte finns någon i kommunen som är berättigad så borde det ju faktiskt finnas någon vid länsstyrelsen (?) Dalarna.
Tänk på att vigslar "utanför" rådhuset kostar extra! Mysigt med vigsel i Sälen! Antar att det är uppe på fjället nånstans?! Fast du behöve inte avslöja platsen
Re: Borglig VigselBitte:
Ja de där med två vittnen vet jag o det ska finnas så man kan "låna" in två... tror de va 1200 de kosta utanför rådhuset,kyrkan.. Jag kan bara säga att det ligger på fjället Tack för ditt svar
5 inlägg • Sida 1 av 1
|