Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Bra mobil appar

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Bra mobil appar

Inläggav Catta2 26 jan 2012, 16:28

Hej tänkte dela med mig av en bra mobil app till ägglossningen, man håller koll mm.
Eller snarare den är jätte bra oavsett om man har tänkt att försöka bli gravid eller bara hålla koll på röd tant
Appen heter Menskoll Lite
den finns som både grattis och betala för.

Den finns på Iphone (har själv Iphone) vet inte om den också finns på android telefoner.

Jag har använt både den som är grattis o den som nu kostar och den är prisvärd. Den som man betalar för (ej grattis programmet )så kan man ställa in temperatur, vikt mm så får man fram tabeller hur det ser ut i sin månads cykel , även om sin ägglossning mm. Man kan även ställa in gravid läge. Är jätte smidigt att ha koll på sin ägglossning genom appen. Rekommenderar den

Om ni andra har några tips om mobil appar fortsätt gärna att fylla på nedanför :P
Catta2
Stammis

Re: Bra mobil appar

Inläggav soet 27 jan 2012, 11:57

Den bästa appen jag vet (som finns på andriod market) är ovuwiev! Där fyller man själv i när man får ägglossning och mens och appen räknar sedan ut ungeförliga tider för nästa cykel. Perfekt för oss med oregelbunden mens alltså!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav inlovewithlife 02 feb 2012, 10:25

En riktigt bra app är WomanLog. Den är gratis och då kan man planera ägglossning, se vilka dagar man är som mest fertil och lägga in anteckningar. Dessutom ser man när mensen förväntas komma. Det finns pro också, jag tror det kostade runt 17 kr. Utöver det vanliga kan du också lägga in fakta om midjemått, humör, kroppstemperatur, vikt, sekret osv.

Dessutom finns en annan app i samma serie - WomanLog Pregnancy.

Dessa finns till android, men kan också finnas till iphone etc. Det är väl bara söka på market. :)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

BIM: 120204

Inläggav Zandra_r 02 feb 2012, 13:29

Menskoll är asbra! Hjälpte mig att bli gravid..( då jag även har oregelbunden mens ) :)
Zandra_r
Stammis

BF: 220412
Status: <3 gravid <3

Inläggav Catta2 06 feb 2012, 10:19

Härligt med fler tips! :P
Catta2
Stammis

Inläggav Stina 06 feb 2012, 10:27

Ja verkligen, en rolig och användbar tråd! :D
Det puffar vi för!
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav anile 06 feb 2012, 16:49

hej! här kommer party-poopern! jag gissar att dessa appar bara är någorlunda säkra om man kombinerar med andra verktyg såsom tempning och/eller äl-test. OM man inte känner sin kropp så bra, kanske inte tycker att man får några speciella symtom inför ägglossningen, så är själva kalender-funktionen ganska osäker (om man vill ha mer än ett fertilt spann på 5-7 dagar, för det kanske man fattar ändå)

Missförstå mig rätt.. Jag använder själv fertilityfriend.com som ju egentligen är samma sak, och som jag tycker är jättebra (och rekommenderar :D ), det är själva "kalenderuträkningsmetoden" som jag ställer mig kritisk mot. Det sägs ju t ex att lutealfasen är konstant, men jag är inte ensam om att ha en skiftande sådan (mellan 11 och 15 dagar), och med det exemplet förstår ju de flesta att om min mens diffar på 2-3 dagar så har jag genast ett spann på upp till sju dagar där jag skulle kunna ägglossa.

Nu behöver ju inte allt i livet vara så himla exakt, och med regelbundet sex så prickar man ändå så småningom, men jag ville bara påpeka detta för jag har sett många både här inne och i andra forum som litar blint på sina appar (kalendrar) och blir så himla besvikna när de inser att de inte stämmer med just dem. För oss som försökt ett tag, och som kanske är oroliga över varför det krånglar så föreslår jag tempning (perfekt med favoritappen), som är den säkraste metoden.
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
Utredning påbörjad april 2012
anile
Alltid online

Inläggav Tatyana 16 feb 2012, 21:25

Jag har använt mig av en app, men har upptäckt att trots att min mens är regelbunden, har kommit som en klocka exakt på dagen varje gång, så är det olika när jag har äl varje månad. Då jag har märkt av när jag har äl, så stämmer inte appen, eftersom äl inte är regelbunden. En månad kom den på dag 14, nästa månad på dag 10. I januari skulle jag enligt appen ha äl på söndagen, men den kom på onsdagen innan.

Appar är nog bra till en viss grad, men man ska nog inte lita på den som hjälp att bli gravid. Då ska man nog använda äl-test istället.
Bild

ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

Status: Mamma

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm