hej! här kommer party-poopern! jag gissar att dessa appar bara är någorlunda säkra om man kombinerar med andra verktyg såsom tempning och/eller äl-test. OM man inte känner sin kropp så bra, kanske inte tycker att man får några speciella symtom inför ägglossningen, så är själva kalender-funktionen ganska osäker (om man vill ha mer än ett fertilt spann på 5-7 dagar, för det kanske man fattar ändå)
Missförstå mig rätt.. Jag använder själv fertilityfriend.com som ju egentligen är samma sak, och som jag tycker är jättebra (och rekommenderar

), det är själva "kalenderuträkningsmetoden" som jag ställer mig kritisk mot. Det sägs ju t ex att lutealfasen är konstant, men jag är inte ensam om att ha en skiftande sådan (mellan 11 och 15 dagar), och med det exemplet förstår ju de flesta att om min mens diffar på 2-3 dagar så har jag genast ett spann på upp till sju dagar där jag skulle kunna ägglossa.
Nu behöver ju inte allt i livet vara så himla exakt, och med regelbundet sex så prickar man ändå så småningom, men jag ville bara påpeka detta för jag har sett många både här inne och i andra forum som litar blint på sina appar (kalendrar) och blir så himla besvikna när de inser att de inte stämmer med just dem. För oss som försökt ett tag, och som kanske är oroliga över varför det krånglar så föreslår jag tempning (perfekt med favoritappen), som är den säkraste metoden.