-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bristningar
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
BristningarHur vanligt är de att man får bristningar på mage i samband med graviditet?
Finns det något som kan hjälpa? (typ salva, har för mej att jag hört de) Är verkligen livrädd för att få bristningar, för får jag på magen så kan man nog säga att hela jag är en bristning. Kan inte ha bikini på mej på sommaren (hemma om ingen ser mej går bra) pga bristningar på insidan låren och på brösten, kan knappt använda linnen och urringade t-shirtar...och skulle det bli på magen också, ja då vet jag inte vad jag tar mej till...usch mår så dåligt för detta
Det är väldigt mkt hormonerna som styr det där.... jag själv har inga bristningar alls... men jag vet många tjejer som får bristningar så fort de wer ett + på stickan.. så det är väldigt individuellt och jag tror inte att det finns så jätte mkt du kan göra åt det. vist weleda har dyra krämer men det finns inget dokumenterat att det skulle hjälpa. jag har knapt smörjt in med hudlotion ens så .... ledsen om jag inte var till nån större hjälp
hejhej,,,,,jag har inte fått några bristningar ännu å ja har ganska så stor mage om man jämför me hur liten ja var innan ja blev gravid,,,men jag smörjar mej med body butter och även andra lotion som innehåller olja e bra! finns särkild havandeskapsolja och köpa åxå som man ska smörja magen med,,,,men detta är ju väldigt olika från person till person men man kan ju alltid testa liksom ,,,,,ja är åxå jätterädd för att få bristningar! Lycka till!
Jag har fått lite bristningar trots att jag smörjer magen med olja varje kväll. Men för det första är det ännu inte så mycket och för det andra så finns de ju där för att min bebis växer där inne, taqken på det gör det mindre besvärande!
Man får helt enkelt se det som en del av livets gång!
Jag vet inte om nåt hjälper tror ju att det är hormonerna som gör att man får bristningar, men det finns ju krämer på http://www.accessora.se som sägs förebygga, men jag kan tyvärr inte säga att nåt av dessa skulle hjälpa, Många klarar sig utan att få bristningar på mage, du kanske är en av dom
Det finns både havandeskapsolja och annat som ska hjälpa mot bristningar.. jag blev rekomenderad både dte och babyolja men inget av det hjälpte.. jag fick mina bristningar i alla fall.... =/
jag tror att det där med bristningar är individuellt precis som allt annat under graviditeten.. men jag har även hört att det kan vara ärftligt... Även fast min mammma inte fick nästan några bristningar alls så har jag fått det.. så jag vet inte hur bra det stämmer... Du vet att bristningarna man få försvinner nästan helt va och att det bara är att acceptera att kroppen förändras när man blir mamma Tycker man att det är ett väldigt stort problem så finns det försäkringar som täcker missprydande starkt synliga ärr.. och i versta fall få finns det möjlighet att operera sig.. det sista är inget jag skulle rekomendera. jag skulle i stället satsa på att försöka försonas med tanken på att man förändras och tänka på att anledningen till att dom finns där är din lilla bebis. Lycka till och hoppas att du hittar ett bra sätt! Kramar
hej. Jag fick en moisturising stick med cacaosmör i. Jag fick den av en kompis som smöjade sin mage under grav, och klarade sig utan bristningar. Nu använder jag den, och den verkar väldigt bra, den är väldigt fet. Och om du frågar efter den på: The body shop så kommer dom säga att den är väldigt bra för att motverka bristningar.. Ett litet tips bara...
Det sägs att bristningar är hormonellt eller så får man dem av för kraftig viktuppgång för snabbt. Då brister huden.
Jag fick massor redan med första barnet ( min mamma har inte en endaste men hon gick bara upp 6 kg me mig o 8 med min bror) Min farmor som fött 10 levande och 13 graviditeter - du vet norrland ( min pappa är yngst i syskonskaran) Hon hade iallafall inte en endaste bristning. Så för mig var det då inte ärftligt Tror mer på för kraftig viktuppgång - 36 kg Men nu den här gången ska jag tänka på vad jag äter o jag står på 64 kg än så har lovat mig att inte bli super duper stor igen. Tror inte så mkt på salvor körde med första barnet decelor dyr salva speciellt för gravida.... Funkade inte *S*
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|