Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Brun flytning blev blodig... :( Hjjälp..?!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Brun flytning blev blodig... :( Hjjälp..?!

Inläggav PiperH 24 nov 2011, 08:25

Den bruna flytningen försvann i går och jag blev såååå lättad!! ....i morse kom det blod istället på pappret... :(

Är SUPERSKÄRRAD nu eftersom jag gått igenom ett MA tidigare och har jordens ÅNGEST för att det ska vara det som händer nu igen..... :cry: :cry: :cry: KAN inte sluta gråta av ångest och panik :cry:

Har pratat med BMM och väntar nu på samtal från min egen BM. Vid 8:30 ska jag ringa gyn i västervik och höra vilken tid jag kan få komma dit på kontroll... :cry:

I nuläget spelar det, för mig, ingen roll om det kommer mycket eller lite blod eller vad det har för färg (som de frågar om, ni vet) :( Jag vill bara ha hjälp att kolla vad som är fel!! Och (HOPPAS AV HEEEELA MITT hjärta) få se att liten i magen mår bra!!! Men den ÅNGESTEN jag har nu....*uuuuusch* Det ångesten jag har inför att få UL (eller VUL) och kanske mötas av läkarens tystnad....och något är fel (been there done that :cry: )....den går inte att beskriva och känns riktigt oövervinnerlig nu!!! :cry:

Förlåt för ett pissigt inlägg...är bara sååå ledsen nu!! :(

Någon som haft blödningar runt v 12-13 som det gått bra för???? (särskilt ni som inte haft NÅGRA andra konstigheter tidigare under graviditeten...och haft en normal graviditet en gång innan också)

Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Re: Brun flytning blev blodig... :( Hjjälp..?!

Inläggav Nea 27 24 nov 2011, 08:32

Hoppas det går bra! *styrkekramar*
Bild
Nea 27
Stammis

BF: 110401
Status: Gift och lycklig mamma

Inläggav kristallklarvinter 24 nov 2011, 09:12

När jag var i vecka 12, 11+4 eller något så fick jag rosablodigaflytningar. Fick tid för UL en vecka senare och allt var bra. Samma med två av mina vänner som försökte lugna mig, de hade blodblandadefytningar förra graviditeten och denna med medan jag bara i denna.

Jag googlade och det behöver ju inte vara MF utan det kan vara en polyp som blöder eller att moderkakan sitter precis för livmodertappsöppningen och det blöder lite från den..

imorgon på RUL får jag reda på hur moderkakan ligger.. Lycka till!
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav Marija 24 nov 2011, 11:13

Usch va jobbigt, men det är säkert helt normalt. Jag fick en blödning i v6 och blev också jätte rädd, men allt var bra! Hoppas det är samma för dig!
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav Cayenne87 24 nov 2011, 14:38

Usch vad jobbigt. Det behöver ju som sagt inte vara nå fel på bebis. Det är mycket annat det kan komma av, men man tänker såklart på det värsta direkt speciellt om man haft ett mf/ma tidigare. Hoppas allt går bra och att allt är bra med bebisen
Kram
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Inläggav <pyret> 24 nov 2011, 14:59

Hoppas det går bra här imorgon o att du får en tid på fm. Håller tummar o tår. SOm sagt är det ju vanligt med lite blod då man har sköra slemhinnor men förstår att du är orolig
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

Inläggav Therese1983 24 nov 2011, 16:10

Japp, jag hade blödning i v 12 min senaste graviditet och sen enda fram till v 28. Nu är min lille kille Matheo 9 veckor :D :D :D

Har haft 2 missfall under 2010, så jag förstår precis hur du känner dig just nu, men det behöver inte vara kört, jag trodde aldrig vi skulle få Matheo, men det gick, ja det gick!

Tänker på dig och skickar all styrka jag kan!!!!

(tillhör också västerviks kvinnoklinik så jag antar att vi bor i samma område)
Dotter född 2003
Son född 2004
Ma 24/2-2010 v 12
Ma 10/7-2010 ca v 10-12
Son född 2011
BildBild
Therese1983
Alltid online

BF: 110914
Status: Gravid med barn nummer 3!

Inläggav Marge79 24 nov 2011, 17:27

@piperH: En vän till mig hade många blödningar under sin förra graviditet, men allt gick jättebra och bebis föddes på utsatt tid och inga övriga problem under graviditeten. Jag tror (eftersom man hör så många som har haft blödningar) att det är vanligt med blod/konstiga flytningar under graviditeten. Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med ditt lilla pyre. Jag håller stenhårda tummar.

/M
Bild

BildMake a pregnancy ticker

PS. Jag skrev på "minbebis" 2008/2009 under namnet lillstrumpa, men har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
Marge79
Stammis

Inläggav lääängtar 24 nov 2011, 19:22

Jag hade en blödning i vecka 13 med sonen men allt gick bra. Men det var inte mycket och jag hade haft lite småblödningar i vecka 4 också och sen i vecka 17. Hoppas att allt är okej med lill*n!
Bild

En son född Juni-10
http://junimamma.blogspot.com - 20 år, fru, mamma och gravid<3
lääängtar
Alltid online

BF: 100212
Status: Gift, gravid med barn #2 och överlycklig!

Inläggav linis82 24 nov 2011, 20:40

Hej hej!

Jag förstår att du blev nervös. Jag hade också blodiga flytningar och rent av lite mens eller vad man nu ska kalla det i början av min graviditet. Kring vecka 12-13 skulle vi dessutom fara utomlands och det kändes oroligt då jag var rädd för att allt inte stod rätt till. Barnmorskorna sa att det var normalt, dvs. man kan blöda i början av graviditeten. (Jag tror t.o.m. att vissa kan göra det genom hela graviditeten), men jag ville vara på den säkra sida och for och fick göra ett gyn. ultraljud. Det visade att allt var bra och barnet mådde bra. Idag har jag en underbar liten flicka på 1 å roch 3 månader - fullt frisk. Min graviditet gick hur bra som helst i övrigt, inga komplikationer.

Lycka till. Jag hoppas allt går bra. Försök att inte stressa upp dig. Det hjälper varken dig eller barnet utan skadar snarare. Allt du kan göra för att ta hand om ditt barn nu är att försöka ta hand om dig själv så bra som möjligt. Resten måste moder natur få sköta eller vad man nu ska säga.

Kram /L
linis82
Nykomling

Nästa

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm