Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Bugaboo

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Inläggav shoegal 28 jan 2008, 00:09

Jag ger mig.

Din Bugaboo är den finaste och bästa vagnen som någonsinn existerat på denna planet. Alla vi som valt andra vagnar gråter oss till sömn i längtan efter att, precis som du, kunna trycka ner de som inte delar vår exeptionellt unika smak och överfulla plånbok.

Jag ska nu gå och gråta en skvätt över mitt dåliga val av vagn och över att jag är en sån usel mamma att jag kör runt min son i en billig kopia. Tack för att du fått mig att inse det.

Med detta tackar jag för mig och önskar att du hittar livets lycka i din Bugaboo och i din fina förmåga att förolämpa folk.
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav *josefine* 28 jan 2008, 00:59

hahahaha detta va det sjukaste jag vart med om, vilken jävla dagisnivå Fröken Nollåtta, varför reagerar du överhuvudtaget på det sättet?Du säger ju i stort sett att din vagn är bäst och att alla andra har kopior, så varför bryr du dig när du vet att du har "bäst" vagn??????Hur kan du änns ödsla energi på att bli arg, och kolla upp saker.. Du har ju redan "bäst" vagn!?!?Eller??Tycker som alla andra att valet av vagn är individuellt, punkt slut.
Bild
*josefine*
Alltid online

Inläggav Fru S. 28 jan 2008, 06:17

Du har alldeles rätt. Jag är unik.
Användarvisningsbild
Fru S.
Alltid online

Inläggav MissGanja 28 jan 2008, 10:34

Fröken NollÅtta skrev:Som sagt så kostar BB 8700 över hela landet och i Europa har den även gått upp i pris då ett nytt chassi kom nu i september förra året.

Den kostade 8700 kr även förra året så lägg av med sitt snack som är sånt ljug.
Jag vet som sagt så mycket mer om BB än du så du kan lägga ner och påstå saker som inte stämmer.

Nååå, ska du skicka artiklarna om BB´s kvalité nångång? Är säker på att du syftar på ViF test 2006 på hjulen.

Hoppar din vagn mycket på kullersten? Smattrar sufletten likt en K-pist?

God morgon, nej vår vagn hoppar inte på kullerstenar och sufletten sitter alldeles fint utan smatter :) Jag förstår att du inbillar dig en massa saker om hur andra vagnar är. Jag anser inte precis att BB är någon lyxvagn som du verkar tro. Dags att vakna upp kanske :wink: Vem som helst kan ju köpa en BB. Du borde se dig om och importera en riktig lyxvagn från USA istället, DÅ kan du snobba upp dig ordentligt :D

Och en lyxvagn kan liksom inte kosta bara 8.700, som du säger att BB kostar. Du har väl inte räknat in alla "extra detaljer" som man måste ha (inte bara vagnen), då kommer man definitivt inte under 10.000! Jag kollade det för ett år sedan och då skulle vagnen ligga på 13.000. Och 8.700 var de vi betalade för vår Teutonia Fun, så du kan bara lägga ner lilla fröken. Du verkar ju inte veta någonting :P

Vad dåligt egentligen att BB bara har en modell som du skriver, det trodde jag inte. Jag trodde man, som med alla andra vagnar, kunde special beställa sin egen. Vilka detaljer man vill ha och inte ha. Jag är glad att jag inte köpte en BB då.
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav Ladyis 28 jan 2008, 11:11

kan inte fatta att du är 31 år gammal! ! :shock:

Jag lägger ner hela den här diskussionen...
Bild

Bild
Ladyis
Alltid online

Inläggav virmana 28 jan 2008, 11:21

Fröken NollÅtta, jag köpte inte en bugaboo för att den är så jävla ful! :D :D :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
virmana
Alltid online

Re: Bugaboo

Inläggav Tiger 29 jan 2008, 15:22

Jag och min sambo har inte bestämt oss för vilken vagn det blir än, men eftersom vi bor i ett alldeles nybyggt hus och område så finns det än så länge inga asfalterade vägar vilket kommer att vara ett avgörande faktum.

Som tur är så har jag genom mina studieår lärt mig att kritiskt granska det som står i populärvetenskapliga artiklar (så som i dagstidningar/internet/forum e.d.) då de inte har några vetenskapliga belägg, utan oftast subjektiva reflektioner. Jag tror helt enkelt att var och en som ska köpa en produkt, vare sig det är en barnvagn eller en diskmaskin får skaffa sig en egen åsikt utefter sina egna behov och till vilken budget. Jag kan inte se någon som helst anledning till varför man behöver bli upprörd över att någon annan har en annan åsikt gällande den produkt man själv tror passar en.

Jag tror också att det inte finns en vagn som passar alla perfekt, visst hade det varit skönt (dock lite tråkigt) att slippa denna barnvagnshysterin, men riktigt så är det ju inte.

Mitt råd är alltså att inte tro på allt som står skrivet och att se denna diskussion lite ur ett större perspektiv, det är en barnvagn vi pratar om och vi är väl vuxna människor :)
Bild
BildBild
Tiger
Alltid online

BIM: 100507

Re: Bugaboo

Inläggav Stina 30 jan 2008, 22:07

Hej på er! Jag ser att denna tråd har spårat ur och det gjorde den nog redan från första början.

Tyvärr är det ju så lätt att misstolka andra på nätet då man varken ser eller hör personen!

Jag stänger tråden nu och hoppas att vi kan lämna detta bakom oss. Alla har ju helt enkelt olika smak. Min bästa mammakompis har en bugaboo och själv har jag en fun och ingen av oss vill byta!

Kram på er :D
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Föregående

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm