-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bugaboo eller Brio sing
9 inlägg • Sida 1 av 1
Bugaboo eller Brio singHej alla!
Snart blir det dax att köpa vagn. Jag älskar Bugaboo cameleon men kan tycka att det är lite löjligt dyr. Någon med erfarenhet av vagnar som kan säga lite för och nackdelar med Bugaboo cameleon och Brio sing som det lutar åt om det inte blir någon Bugaboo. Tack på förhand
Re: Bugaboo eller Brio singBrio sing är helt klart endast en stadsvagn. Den går INTE att köra på grusväg då den har noll gung. De blir i princip jordbävning för bebisen. Kullersten är inte heller ngn höjdare. Sittdelen är ganska liten så får man en stor bebis så varar den vagnen inte så länge. Om man fäller ihop vagnen måste man dela på chassit och liggdelen/sittdelen vilket tar mkt plats... Detta är de jag vet om brio sing.
Bugaboo vågar jagi nte uttala mig om då jag inte har ngn erfarnehet av den... =) Hoppas jag hjälpte dej lite. Lycka till MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: Bugaboo eller Brio singHej! Har en bugaboo och är fantastiskt nöjd! Men precis som brion är det en stadsvagn, det är lite småmeckigt med den i skogen. Bor man i stan som jag o mest vill promenera på gator (läs affärer) så är den värd varje krona
Dimmasimma: de var inte igår
Re: Bugaboo eller Brio singVad är det för prisskillnad på dessa vagnar?
Till Bugaboon kan man ju ha extra hjul för tex skogspromenader, går det även på Brio Sing?
Re: Bugaboo eller Brio singHej!
Vagnar som har små hjul klara inte av vintrarna på samma sätt som 4 rejäla hjul gör och då spelar det ingen roll om du har en dyr eller billig vagn. Köp då heller en liten billigare vagn som du kan ha vid (vinter , grus eller skogs terräng)som har sina fasta hjul.Sen kan du alltid köpa en liten dyrare vagn som sing eller go eller bugaboo som du kan ha i stan.Vet att om du köper brio sing på (barnens hus)nu och få ett paket erbjudande på(ligg,sitt och babyskydd )värt att kolla Det var inte alls så dyrt,dom har oxå några kvar,då jag var där i går och kikade. lycka till nu....
Re: Bugaboo eller Brio singSom alla andra skriver, de är stadsvagnar. Emmaljungas vagnar är de bästa, bäst kvalité också...enligt mig. : )
Re: Bugaboo eller Brio singSom Stina säger kan man köpa till hjul för tex snö eller skogspromenader till en bugaboo. Den är lätt att svänga med, supersmidig och hur enkel som helst att fälla ihop, tar ingen plats alls
Re: Bugaboo eller Brio singAbsolut kan man köpa till x hjul men man ska oxå tänka på att det blir inte alls samma sak som att ha 4 fasta hjul som dessutom är stora!men det är en smak sak
Re: Bugaboo eller Brio singJag hade BRIO Sing till dottern och jag hatade den från första stund. Eller den var bra med liggdelen men sittdelen var kass. Vet iofs inte om de ändrat den sen jag hade den, hade en 08:a. Var glad när jag bytte till sulky kan jag säga!
Tyckte själva sittdelen var rymlig visserligen, men den hade inget läge för att sitta rakt upp. Dottern fick alltid halvligga lite bakåt så jag fick ha en kudde bakom henne så hon satt rakt upp så hon inte blev vansinnig för att hon inte såg nåt. Sen sitter bågen (vet ej vad det heter) mitt i huvudhöjd så den kändes bara i vägen och för högt upp. När de ligger ner så följer sufletten med hela sitsen så solen lyser rätt in. Alltså helt värdelöst! Var smart att hela sitsen välts bakåt när man ska ta den till liggläge när de somnat så att de inte vaknar när ryggstödet bara fälls bakåt. Men då blir det ju fel med sufletten. Bakhjulen sitter väldigt långt utanför själva chassit så hjulbredden blir 70 cm och man körde in i det mesta för att man inte tänkte på hjulen. Och den är noll dämpning som någon annan skrev. Jag bor i en stad med nästan bara kullersten så hela vagnen hoppade upp och ner. Annars är shoppingkorgen under rymlig och bra. Liggdelen var smidig att klicka av och på och bära på. Tyckte den var smidig att fälla ihop också. Och ett bra pris på dom är det. Älskar svängbara hjul så det är ett STORT plus! Men sen vet jag inte vad de ändrat på dom sen 2008/2009. Bugaboo har jag ingen erfarenhet av så kan inget säga. Tror man hitar fel på de flesta vagnar vilken man än tar.
9 inlägg • Sida 1 av 1
|