-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
bvc vägrar mig oxytocin
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: bvc vägrar mig oxytocinJag dricker luzernte och ett amningste som man gör lätt själv, man kokar upp 1 liter vatten med 1tsk fänkål, 1tsk kummin och 1tsk anis.
På två dagar märker jag att mjölken ökat, och brösten har börjat spänna igen, vilket dom inte gjort på länge. Så är värt att pröva
Re: bvc vägrar mig oxytocinUsch det lät ju jätteäckligt haha. Får väl prova ändå.
Kan man få mindre mjölk om man tränar? Läste nånstanns, kanske var i denna tråd... ![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: bvc vägrar mig oxytocinLuzernteet smakar hö, haha Men det andra är inte så äckligt.
Jag har funderat på det oxå, då jag vill börja komma i form. Men vad jar har läst ska den inte minska så länge man äter och dricker ordentligt. Däremot kan mjölken smaka lite äckligt efter pga mjölksyra, men om man pumpar ur innan så kan man ge det sen. Så hinner mjölksyran gå ur kroppen.
Re: bvc vägrar mig oxytocin10 minuter eller mer ger mer produktion bara så du vet. kämpa på till slut kommer det mer, se även till och äta och dricka tillräckligt för lite mat kan också ge mindre mjölk. kan du inte be en läkare om hjälp istället?
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|