Madeleine Kil...

Hej, Det bästa är om du vet ungefär när du hade ägglossning eller ...

Barnmorskan

Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012

Inläggav Dionigi 22 apr 2012, 20:08

Ska börja använda Clearblue Fertilitetsmonitor nu i april 2012 och tänkte kolla om det är fler som ska börja med det nu. Hade varit kul att följas åt. Har inte försökt på allvar tidigare pga karriär och nu är jag 35 år så det är hög tid om man ska ha barn. Har varit hos läkare och tagit blodprover och HSG röntgen (allt ok), min andra halva ska lämna prover hos RMC nu i veckan. Har inte använt preventivmedel på 10 år mer än varit försiktiga och det har inte hänt något tidigare. Testar fertilitetsmonitor innan det blir dags med hormoner vilket jag gärna vill slippa.

Om du har haft svårt att bli med barn men lyckats med hjälp av monitorn får du gärna höra av dig och berätta hur lång tid det tog osv.
Dionigi
Alltid online

Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012

Inläggav kat73 22 apr 2012, 20:20

Hej!

Här är en aktuell tråd som kanske kan vara av intresse.
fertilitetsmonitor-42759.html

Jag kommer nog köpa mig en monitor om jag får tanten nu. Har sen äl och har både ivf och spontangraviditet bakom mig.
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

Inläggav elinkh 22 apr 2012, 20:22

Jag har precis köpt en på tradera som jag ska börja med såfort den kommer hem! :) ska ha mens nu i dagarna så det passar bra :)
Bild
elinkh
Stammis

BF: 130511
Bor: Värmland
Status: Äntligen gravid <3 håll ut lillen!

Inläggav Kriss80 22 apr 2012, 20:45

Jag ska också precis köra igång med min!
Är 31 år, har ätit p-piller i 16 år och har haft en "riktig" mens sedan jag slutade med pillerna i februari. Väntar mens i dagarna och tänkte testa med monitorn för att se om det kan öka våra chanser lite.
Kriss80
Stammis

Inläggav Dionigi 22 apr 2012, 21:17

Om det stämmer av monitorn "startar" fråga efter stickor på 6:e dagen så ska jag göra min första mätning imorgon. Ska kolla länken som är rekommenderad i denna tråd. Har bara hört och läst positiva saker om monitorn så jag är sjukt nyfiken på om den kommer att fungera för mig.
Dionigi
Alltid online

Inläggav youlis 27 maj 2012, 21:54

Jag skulle gärna vilja vara med och följas åt. Men då ingen skrivit i tråden på en månad vet jag inte om ni kanske redan lyckats?

Vi tänkte iallafall prova med CB fertilitetsmonitor, och jag är på dag 10 nu första månaden jag använder den. Hoppas den hjälper.

Vi har haft filosofin "det blir när det blir" och inte tänkt så mycket på äl och allt sånt där. Men då det gått ett år nu så tänkte vi att vi kanske borde försöka ha lite koll iallafall. Men då jag är lite oregelbunden (28-35) så är det svårt att veta exakt när äl är.
Sen går vi ofta om varandra pga våra jobb, så det skulle ju underlätta om man visste vilka dagar man ska "köra på" även fast vi båda är trötta etc. Därav CB fertilitetsmonitor.
Får se om det leder någonvart :)

Hur har det gått för er andra?
youlis
Nykomling

Inläggav Dionigi 27 maj 2012, 23:31

Det gav resultat redan första perioden som jag använde monitorn. Dessvärre slutade det i ett tidigt missfall men jag gläds mer åt att det fungerade än att det inte lyckades helt denna gång för nu har jag hopp i alla fall. Jag har fortsatt att använda den och är nu på dag 10 i period 2. Den har dock visat hög fertilitet sedan jag började mäta igen och det har nog med missfallet att göra men jag kör på och ser vad som händer.
Dionigi
Alltid online

Inläggav youlis 28 maj 2012, 20:51

Verkligen tråkigt att höra att det slutade så, men man får försöka tänka positivt ändå. Som du gör.
Jag väntar på att den förhoppningsvis ska börja visa hög nu under den kommande veckan eller så. Men är samtidigt lite nojjig över att den inte kommer visa hög alls, och att något ska vara fel på oss. Men det är nog bara noj grubbel :)
youlis
Nykomling

Inläggav youlis 28 maj 2012, 20:56

Verkligen tråkigt att höra att det slutade så, men man får försöka tänka positivt ändå. Som du gör.
Jag väntar på att den förhoppningsvis ska börja visa hög nu under den kommande veckan eller så. Men är samtidigt lite nojjig över att den inte kommer visa hög alls, och att något ska vara fel på oss. Men det är nog bara noj grubbel :)
youlis
Nykomling

Inläggav elinkh 29 maj 2012, 11:50

Jag beklagar dionigi :( hoppas de går snabbt till nästa plus!

Jag va helt inställt på att det inte skulle visa äl men hejsan svejsan så på dag 24 i cykeln så hade jag ägglossning. Mycket senare än jag hade trott, hade HÖG ända sen den 15 .. Men kan ju vara så första månaden man använder den.. Men lyckades pricka 3 dagar innan och på själva dagen så håller tummarna att den tog sig! :)

Jag har också oregelbunden mens så detta kommer verkligen hjälpa till att ha koll på äl. På dag 30 nu och typ en vecka kvar till bil
Så blir väl en låång cykel denna månad också !
Bild
elinkh
Stammis

BF: 130511
Bor: Värmland
Status: Äntligen gravid <3 håll ut lillen!

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm