-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Ska börja använda Clearblue Fertilitetsmonitor nu i april 2012 och tänkte kolla om det är fler som ska börja med det nu. Hade varit kul att följas åt. Har inte försökt på allvar tidigare pga karriär och nu är jag 35 år så det är hög tid om man ska ha barn. Har varit hos läkare och tagit blodprover och HSG röntgen (allt ok), min andra halva ska lämna prover hos RMC nu i veckan. Har inte använt preventivmedel på 10 år mer än varit försiktiga och det har inte hänt något tidigare. Testar fertilitetsmonitor innan det blir dags med hormoner vilket jag gärna vill slippa.
Om du har haft svårt att bli med barn men lyckats med hjälp av monitorn får du gärna höra av dig och berätta hur lång tid det tog osv.
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Hej!
Här är en aktuell tråd som kanske kan vara av intresse. fertilitetsmonitor-42759.html Jag kommer nog köpa mig en monitor om jag får tanten nu. Har sen äl och har både ivf och spontangraviditet bakom mig.
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Jag har precis köpt en på tradera som jag ska börja med såfort den kommer hem!
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Jag ska också precis köra igång med min!
Är 31 år, har ätit p-piller i 16 år och har haft en "riktig" mens sedan jag slutade med pillerna i februari. Väntar mens i dagarna och tänkte testa med monitorn för att se om det kan öka våra chanser lite.
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Om det stämmer av monitorn "startar" fråga efter stickor på 6:e dagen så ska jag göra min första mätning imorgon. Ska kolla länken som är rekommenderad i denna tråd. Har bara hört och läst positiva saker om monitorn så jag är sjukt nyfiken på om den kommer att fungera för mig.
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Jag skulle gärna vilja vara med och följas åt. Men då ingen skrivit i tråden på en månad vet jag inte om ni kanske redan lyckats?
Vi tänkte iallafall prova med CB fertilitetsmonitor, och jag är på dag 10 nu första månaden jag använder den. Hoppas den hjälper. Vi har haft filosofin "det blir när det blir" och inte tänkt så mycket på äl och allt sånt där. Men då det gått ett år nu så tänkte vi att vi kanske borde försöka ha lite koll iallafall. Men då jag är lite oregelbunden (28-35) så är det svårt att veta exakt när äl är. Sen går vi ofta om varandra pga våra jobb, så det skulle ju underlätta om man visste vilka dagar man ska "köra på" även fast vi båda är trötta etc. Därav CB fertilitetsmonitor. Får se om det leder någonvart Hur har det gått för er andra?
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Det gav resultat redan första perioden som jag använde monitorn. Dessvärre slutade det i ett tidigt missfall men jag gläds mer åt att det fungerade än att det inte lyckades helt denna gång för nu har jag hopp i alla fall. Jag har fortsatt att använda den och är nu på dag 10 i period 2. Den har dock visat hög fertilitet sedan jag började mäta igen och det har nog med missfallet att göra men jag kör på och ser vad som händer.
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Verkligen tråkigt att höra att det slutade så, men man får försöka tänka positivt ändå. Som du gör.
Jag väntar på att den förhoppningsvis ska börja visa hög nu under den kommande veckan eller så. Men är samtidigt lite nojjig över att den inte kommer visa hög alls, och att något ska vara fel på oss. Men det är nog bara noj grubbel
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Verkligen tråkigt att höra att det slutade så, men man får försöka tänka positivt ändå. Som du gör.
Jag väntar på att den förhoppningsvis ska börja visa hög nu under den kommande veckan eller så. Men är samtidigt lite nojjig över att den inte kommer visa hög alls, och att något ska vara fel på oss. Men det är nog bara noj grubbel
Re: Clearblue Fertilitetsmonitor - start april 2012Jag beklagar dionigi
Jag va helt inställt på att det inte skulle visa äl men hejsan svejsan så på dag 24 i cykeln så hade jag ägglossning. Mycket senare än jag hade trott, hade HÖG ända sen den 15 .. Men kan ju vara så första månaden man använder den.. Men lyckades pricka 3 dagar innan och på själva dagen så håller tummarna att den tog sig! Jag har också oregelbunden mens så detta kommer verkligen hjälpa till att ha koll på äl. På dag 30 nu och typ en vecka kvar till bil Så blir väl en låång cykel denna månad också !
|