-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Då har man tagit ricinolja då
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Då har man tagit ricinolja dåHinkade i mig en halv flaska ricinolja för lite över en timme sedan och väntar med spänning på resultat.
Vad har ni för erfarenheter? Nyfiken Nyfiken OBS!!! Jag vill bara höra hur det gått för er som provat inte för fastrars kompisar och andra bekantas bekanta som förlorat barn osv..... Vill inte heller höra på moralpredikningar om att jag är en hemsk människa. Jag är i v 40+2, barnet ligger som det ska, jag är öppen 1 cm och tappen så gott som utplånad
Re: Då har man tagit ricinolja dåeftersom detta trotts allt är ett öppen forum så måste jag fråga, varför? bebisen kommer ju oavsett
Re: Då har man tagit ricinolja dåDet var min första tanke oxå, varför?
Jag lovar att bebis är här inom ett par veckor iaf.
Re: Då har man tagit ricinolja dåHar hört att det kan gå alldelles för fort. den kommer ju när den är redo.
Re: Då har man tagit ricinolja dåfrångan varför tänker jag inte ens svara på för den borde väl alla som nån gång varit gravida veta svaret på.
Ja man hör så mycket, det står till och med på NÄSSPRAY att det inte bör användas av gravida men inte på ricinolja, och det är som sagt mitt eget val. Tragiskt att man inte kan starta en tråd där man frågar efter folks erfarenheter men enda man får är frågan varför? Rädda världen eller nåt istället, det finns trådar där folk frågar om folks allmänna åsikter om oljan skriv där istället för här där jag skrev i trådstarten att jag ENDAST ville ha folks erfarenheter
Re: Då har man tagit ricinolja dåJag kan inte svara på frågan då jag inte har nån erfarenhet.
Däremot har jag varit gravid och vet ändå inte svaret på varför. Visst vill många ha ut bebisen på slutet, men inte till ett pris som ev kan bli väldigt högt.
Re: Då har man tagit ricinolja dåNej men vad kul för dig då.
Men som tur som har vi alla skapats med olika sinnen. Du gör vad du vill Jag gör vad jag vill
Re: Då har man tagit ricinolja dåJag läste på en sida att en överläkare på förlossningen hade sagt att det skulle vara okej men man ska ju inte ta för mycket..
Min mamma tog ricinolja när hon skulle få mig och det gick bra jag är ju ute och fullvuxen hennes förlossning satte igån på 3 timmar... Tycker att alla får göra som dom vill... Lycka till
Re: Då har man tagit ricinolja dånej det tror jag många gör fel å pimplar i sig en hel flaska, jag följde doseringen (30ml) blev ingen större verkan men fick igång regelbundna förvärkar i ett par timmar, har tagit en andra dos på 15 ml i morse och väntar med spänning på resultat. Allt som har med barn att göra är så överdrivet idag, skulle ett barn svälja lite sand är det ju nästan magpumpning som gäller.
Tack för en förstående människa frumalinsvensson
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|