Annons:

Där "nere" efter förlossningen

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Där "nere" efter förlossningen

Inläggav Lycka » 08 okt 2008, 09:33

Skillnad har det blivit.
Daniel tycker att det känns annorlunda, men inte sämre. Jag känner faktiskt inte alls lika mycket. Kanske fortfarnade är lite domnad där nere. HOPPAS!
Jag ska ABSOLUT köpa knipkulor!!
Om inte för att bli tajtare igen så för framtiden! Det är superviktigt att man tränar upp underlivet efter en förlossning så man inte drabbas av inkontinens senare i livet!

Tänk på det! =)

Allt gott!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lycka
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav tiggergirl » 08 okt 2008, 11:27

Knipövningar ska man ju göra både om man ej fött barn eller om man fött barn.
Hade min gubbe kommit o sagt någe liknande eller kommit med kulor då hade det tagit hus i helvete vill jag lova.
Min gubbe tycker inte det är någon skillnad iaf.
MA 21/12-07 (V18)

Bild
BildBild
Användarvisningsbild
tiggergirl
Stammis

BF: 090205

Mitt Krypin

Inläggav Maya08 » 08 okt 2008, 12:53

Har fött två barn tidigare och nummer två vägde dessutom 5,2 kg och varken jag eller min man tycker att det har blivit någon som helst skillnad "där nere"...och då har jag dessutom varit väldigt slarvig med att knipa. Slidan är ju töjbar och gjord för att föda barn, men det drar ju ihop sig efteråt igen. Oroa er inte - det blir som vanligt på studs!

Förreesten...lite konstig kommentar från den där mannen som skulle köpa gaishakulor....hur skulle han gilla det om hans tjej köpte en sån där ring som håller uppe ståndet eller en pump? Han blir ju liksom påverkad av tyngdlagen också under årens gång... :lol:
Okänslig snubbe.
BildBild

Bild

Bild

Bild
Maya08
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Tea » 08 okt 2008, 12:59

Som sexleksakssäljare har jag itne alls lika mycket emot att min make skulle köpa mig knipkulor efter en förlossning. Visserligen har ajg redan ett par i silikon som är underbara...
Och som fru till en sexleksaksäljare skulle inte han heller ta illa upp om jag köpte en penisring till honom :P

oroa dig inte om slappheten, för det vet jag ordnar till sig och med knipkulor/övningar eller inte så kniper man ändå, utan att medvetet tänka på det... Övningar hjälper bara på traven...
BildBild

BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Tea
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Tira » 09 okt 2008, 08:16

jag hade ockå blivit arg om min kille sagt så till mig...men jag ser inget fel i o ha geishakulor. Det har jag köpt i förebyggade syfte o även för att ha efteråt. Inte för att just vårt sexliv ska bli som förr utan för att musklerna ska börja fungera som vanligt efter förlossningen.

Vet min kompis som precis fött, hon hade svåra problem med att bajsa o kissa för det gjorde ju så ont men samtidigt var hennes muskler i musen o rumpan inte som förr, hon kunde inte riktigt kontrollera det. Därför ska man ju så tidigt som möjligt efter förlossningen börja träna...därför många får urinläckage. Jag försöker träna de musklerna lite varje dag. Tycker det e bra om man skulle köpa geishakulor..
Användarvisningsbild
Tira
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Sara26 » 09 okt 2008, 08:34

Precis som Lycka skrev så förstod jag av min bm att resultaten av knipövningarna inte alltid visar sig inom en nära framtid utan snarare när man blir äldre. Dvs. att om man inte bygger upp bäckenmuskulaturen, kanske det inte får konsekvenser de närmsta 10 åren men att det kan komma sen i form av urinläckage på äldre dar..Men det finns väl olika bud där..
Bild
Användarvisningsbild
Sara26
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Dazzlin_design » 09 okt 2008, 21:04

Det är viktigt att träna upp sina bäckebottenmuskler oavsett om man fött barn lr inte.Framförallt för att minska risken för framfall. Att träna med kulor är jättebra! Känner du att känseln minskat så finns det kulor som man har inne i slidan under samlag för ökad känsel och det finns salvor som ökar blodcirkulationen och det ger ökad känsel oxå. Viktigast är nog att man känner sig redo och bekväm med att ha sex. På återbesöket hos barnmorskan så brukar hon/han be dig att spänna musklerna så säger hon om det var bra lr inte. :) Jag har efter 2 barn fått beröm för mina bäckenbottenmuskler. Så visst lönar det sig att träna dom både för hälsan och för sexet. :D
Bild
Användarvisningsbild
Dazzlin_design
Alltid online

BF: 090607

Mitt Krypin

Inläggav Emmice » 23 okt 2008, 21:19

någon som vet vart man kan köpa knipkulor då? har fått lite svårt o hålla tätt nu efter förlossningen! någon internetbutik kanske? det vore ju smidigt=)
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Ki27 » 23 okt 2008, 21:37

Alla tjejer borde ha knipkulor, det förebygger som sagt urinläckage och livmoderframfall när man blir äldre! Och det är inget kul!!!!

Jag rekommenderar Fun Factorys " smart balls", går att köpa på tex:
http://www.passionofsweden.se/
:D
Fick en go liten son, september 2008
Ki27
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav evelinah » 24 okt 2008, 20:22

har också köpt knipkulor.. dock inte vågat prova än.. hehe, känns läskigt ;)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online

Mitt Krypin

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum
Annons: