Annons:

Där "nere" efter förlossningen

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Där "nere" efter förlossningen

Inläggav Emmice » 14 sep 2008, 16:40

Jag var inne o läste på oktobermammornas tråd lite och jag hoppas det är ok att jag kopierar vad du skrev karin_osc

"Jag undrar också hur livet efter förlossningen blir, alltså kroppsligt...
Vi har gått föräldrakurs nu 3 ggr, där kursledaren delade upp killar o tjejer i grupper. Mannen berättade att en kille i killgruppen varit mkt orolig för sexlivet o tänkte köpa geishakulor till flickvännen i present efter förlossningen så hon kunde börja knipa... jag hade nog slängt dem i huvudet på honom om det var min kille! Men samtidigt började man ju fundera lite i de banorna...

Skillnad lär det ju bli men hur mkt...?"

Ni som fött barn är det någon skillnad?
min kille sa till mig för någon dag sen
"-ja du får ju träna efter förlossningen så du inte blir slapp"

visste inte om jag skulle bli arg eller hur jag skulle reagera.. som att jag ska ligga o knipa för hans skull?!
sen samtidigt vill jag ju inte bli "slapp".. :roll:
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Mitt Krypin

Re: Där "nere" efter förlossningen

Inläggav Mrs_V » 14 sep 2008, 16:47

vill oxå veta!!! så ni som redan är mammor, svara!! 8)
Bild

Bild
Mrs_V
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav vivillhabebis » 14 sep 2008, 16:50

Hörni,no problem :D Det där löser sig av sig själv.Jag väntar mitt tredje barn och gjorde bara lite knipövningar i början efter förlossningen men mkt lite :oops: Min nya man klagar inte om jag säger så och inte jag heller :oops: Så relaxa!!
Bild
Användarvisningsbild
vivillhabebis
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Syster Plupp » 14 sep 2008, 16:53

Hade min sambo sagt så till mig hade jag blivit asarg :evil: ... Men de har ju faktiskt helt rätt, men det kan ju sägas på ett annat finare sätt... hmm!! Alla tjejer ska knipa oavsett om man har fått barn eller inte, man gör det absolut först och främst för sin egen skull :wink: Det man ska köpa om man vill ha "knip-hjälp" är knipkulor... geishakulor har annat syfte har jag för mig :wink: visst kan man försöka hålla kvar dem efter en förlossning, men de är mycket mindre än knipkulorna... Självklart måste man knipa efter en förlossning annars kan man drabbas av urinläckage och det är ju inte kul.. och visst är det bättre för sex:et om man kniper åxå, både för tjejen och killen, för skillnad efter en förlossning det blir det :lol:
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Syster Plupp
Alltid online

BF: 090222

Mitt Krypin

Inläggav Emmice » 14 sep 2008, 17:08

men kan man träna tillbaka sig till hur man var innan förlossningen?
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav groddan » 14 sep 2008, 17:15

Hej!
Vill berätta vad som hände mig efter förlossningen! Ganska kul! Barnmorskan satt efteråt och inspekterade mig och sa: "du har bara spruckit knappt en cm"! "Hm, undrar om jag ska sy eller inte...?" Sedan tittade hon på min man som inte sa någonting alls men dom satt och tittade tyst på varann en ganska lång stund. Sedan sa hon "jo, jag syr lite"!! Undrar om hon tänkte på det kommande samlivet som ju faktiskt är viktigt! Kram
groddan
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Emmice » 14 sep 2008, 17:35

haha rolig BM! jaja man får väl be dom i sy igen ordenkligt efteråt då?! hahah :D
Bild
Användarvisningsbild
Emmice
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav Dess » 14 sep 2008, 18:31

ett tips... :) be dom sy allt som går! jag va rädd för att sy och dom sydde bara de som verkligen behövdes... och de va en bristning som de inte sydde och där har jag haft ondast! och de tog längst tid att läka!
men sen vill jag lägga in att jag upplever att jag blivit tajtare där nere... både muskler och hud!! har inte haft sex än så jag vet inte vad min man tycker än! men e nästan säker på att jag känner rätt!! jag har inte gjort så mycke knipövningar :oops: men rört väldigt mycke på mig direkt efter förlossningen!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Dess
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Tessiless » 14 sep 2008, 20:19

Jag kommer göra knipövningar för min egen skull oxå... det handlar ju faktiskt om VÅRAT sexliv inte bara hans eller mitt :)
så en sån komentar ska man ta med en nypa salt :P
Molly föddes 2008-10-15 :)
Användarvisningsbild
Tessiless
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav KramKolan » 15 sep 2008, 09:51

Min kille säger att det är lika därnere... I början körde vi med kondom (ca6-7 veckor efter förlossningen) och då tyckte han att det kändes lite annorlunda. Nu när vi kört utan så tycker han att det är lika som innan. :D
Jag avsatte ingen tid för knipövningar. Det kom av sig självt, när man satt i bilen, vid datorn eller kollade på tv. Det har räckt kanon bra!
Så ni behöver nog inte vara oroliga! :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
KramKolan
Alltid online

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Gravid forum
Annons: