-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Dagens ros till försäkringskassan!
4 inlägg • Sida 1 av 1
Dagens ros till försäkringskassan!Jag går på havandeskapspenning sen 2 v.
Först var det massor med papper som skulle skickas fram och tillbaka. Började på hsp 14 juli. Skickade in sista pappret 13 juli (begäran om hsp) Inser idag att jag fick över 3000 kr i fredags. Trodde jag skulle få dom tidigast i september, "man vet ju hur fk är" Fantastiskt bra gjort av dom, dessutom i semestertider!!!!!!! TACK fk!!!!! Keep up the good work!!!
Re: Dagens ros till försäkringskassan!Jag måste också få flika in lite. Baserat på min erfarenhet känns det som om FK har ett oförtjänt dåligt rykte. Jag har inte haft några problem med dem (och har dessutom haft kontakt med dem i annat än barnärenden i år). Pengarna har kommit i tid, de ringde när de var osäkra på mina lämnade uppgifter. Jag kan förstå att det kan bli lite svårare för dem när de inskickade uppgifterna inte är enkla heller (om någon har projektanställning, timvikarie och liknande), men i mina fall har de faktiskt skött sig bra.
Re: Dagens ros till försäkringskassan!Ibland lyckas de bra, fick min sjukpenning efter 14 dagar nu i somras. Men fick vänta på tillfällig föräldrapenning i 47 dagar i våras, mindre bra tycker jag.
Re: Dagens ros till försäkringskassan!härligt att höra att det finns "solskenshistorier" också!
jag är så himla bra på att jaga upp mig och räkna med att allt som kan gå fel kommer gå fel. nu blev jag genast lite lugnare
4 inlägg • Sida 1 av 1
|