Dålig stil att stänga trådar...?!?!?!?

Här hittar du kategoriserade frågor och svar besvarade utav minbebis och minbebis medlemmar.

Re: Dålig stil att stänga trådar...?!?!?!?

Inläggav Gerda 13 okt 2009, 15:10

Jag är själv en blivande januarimamma och jag förstår visst kritken mot den långa januarimamma-tråden. Jag själv tycker inte att den tråden är så spännande och läser bara där sporadiskt och oftast känner jag att mycket av det jag läser inte intresserar mig. Men bara för att jag inte tycker den är intressant säger jag inte att det inte är bra att andra finner en gemenskap och trygghet i att ha en sådan tråd.

Jag föredrar trådar med mer specifika frågeställningar och disskussioner och jag känner också att det är lättare att delta i dessa trådar då jag inte känner mig som en del av gemenskapen som funnits i januarimamma-tråden.

Men jag vet heller inte om jag tycker det är rätt att ta bort dessa långa allmäna trådar då det uppenbarligen finns ett gäng som har väldigt stor behållning i dem.

Jag håller i övrigt med aneleh och pralinen i frågan om skapandet av väldigt många liknande trådar (är jag gravid? ska jag vaccinera mig? osv osv.)

Tack för ordet!
[BildBild
Gerda
Alltid online

Inläggav Dannie 13 okt 2009, 15:29

Gerda: Ja, och det är ju just det att alla är olika. Det borde finnas plats för oss alla!
Dannie
Alltid online

Inläggav PiperH 13 okt 2009, 15:37

...Dessutom...så är det ju trots allt ganska många av alla januarimammor (vi är ju överhuvudtaget väldigt många som ska ha i januari 2010 :lol: ) som är aktiva i vår tråd...det är ju inte heller så att det bara är typ 2-3 st som sitter och skriver till bara varandra.... :roll: (Då hade jag nog kanske mer förstått logiken i att lägga ner den..) Sådana trådar har jag faktiskt också stött på härinne. Långa (flera sidor) trådar som bara engagerar 2 pers typ... :roll:

Säger som Dannie och som jag själv även påpekat i ett av inläggen - det kunde faktiskt ha gjorts lite "snyggare" och sjysstare... :roll:

Ha en fin kväll!
Kram
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

BF: 121015
Status: Mamma till finaste Emil och väntar syskon!

Inläggav Gerda 13 okt 2009, 15:44

Dannie Jag har inte påstått något annat.
[BildBild
Gerda
Alltid online

Inläggav Dannie 13 okt 2009, 15:53

Gerda: Nej, jag höll med dig! :)
Dannie
Alltid online

Inläggav Emma&Tobias 13 okt 2009, 16:06

att detta beslut tagits utan januarimammornas medverkan tycker jag är ett övertramp.
självklart ska alla känna sig välkommna men att bara döda den på det sättet tycker inte jag är ok.
*den besluttagaren får skämmas*
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Gerda 13 okt 2009, 16:19

Dannie haha vad bra! Då är vi på det klara nu :)
[BildBild
Gerda
Alltid online

Inläggav Fryxell 13 okt 2009, 16:26

Tycker att det är tråkigt att tråden bara stängdes ner utan förvarning :( har blivit en del i min vardag att gå in och läsa vad alla har skrivit :( Hoppas att vi får en lika bra tråd igen.
Bild
Fryxell
Alltid online

Inläggav emeliehjaertajonas 13 okt 2009, 16:29

Hur många inlägg kommer det att vara max på i en tråd?

Jag är en av dem som pratar på en tråd med mig och 2 andra oftast och jag är väldigt fäst vid den tråden/människorna...
Vi har pratat i över ett halvår och jag har fäst mig mycket vid dem personerna och skulle tycka att det var väldigt tråkigt att helt plötsligt se att den tråden är låst :roll:
Men det är för att det verkar vara det lättaste sättet att prata med just dem här inne. PM går ju inte till trepart utan bara till den man skickar...
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav Danem 13 okt 2009, 16:33

Det jag tycker är det allra bästa med minbebis är sammanhållningen överlag,
allatså att ALLA här kan hålla ihop och diskutera saker fram och tillbaka och att man inte håller sig till bara "sin" grupp.

Personligen för mig under min graviditet älskade jag att följa de som hade kommit längre i sina graviditeter (speciellt marsmammorna när dom låg ett steg före) och även de som skulle få barn i den månaden vi var i,
jag tyckte det var jättespännande att följa alla och det är många som ligger varmt om hjärtat bara för att ajg har fått följa med.
Och det var så oerhört bra att alla dessa tjejer som låg före kunde svara på de frågor man hade eller få tips och råd från,
utan den här sidan hade nog mitt huvud sprängts av alla bebistankar!
Jag gillade även att följa de som var efter mig i graviditeten och det är därför jag är kvar här än idag även fast jag fick min lillkorv för snart ett halvår sedan.

Nu så ställer jag mer än gärna upp på att svara på alla dessa frågor som kommer,
bara jag kan svaren.
Det kan vara allt från sparkar, blod, sex, halsbränna, mat, förlossning, bedöving till det som även har med forumet att göra.
Jag ÄLSKAR graviditeter och bebisar och följer gärna så många jag kan och just därför så gillar jag när det är många olika trådar när man undrar något.

Såklart är det lite jobbigt med alla trådar som är likadana men på ett sätt är det bättre att starta en ytterligare "Är jag gravid?" tråd som då får fokus för om det är en gammal så är det inte lika många som klickar in sig.
När jag kommer in hit så klickar jag alltid på "Visa nya inlägg (127)" för på det sättet får jag bättre översikt samt slipper klicka mig in på alla olika forumdelar,
jag läser såklart inte alla utan väljer ut de som kan tänkas vara intressanta eller som jag faktiskt kan komma med svar i.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

FöregåendeNästa

< Återgå till Forum & Synpunkter

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm