-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Danderydsprojektet/Dublinmodellen
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Danderydsprojektet/DublinmodellenÄr det någon som har fött på Danderyds sjukhus och varit med i Danderyds projektet (Dublinmodellen)?
Jag var på förlossningsförberedande samtal igår och de vill att jag ska vara med där. Det låter ju bra, men jag tänkte höra om någon här har erfarenhet av det? http://www.ds.se/Web/NormalPage____2197.aspx
Ja, jag funderar på att vara med! Jag fick se avdelningen man får föda på också om man är med i Danderyds projektet, och den är helt nyrepad och superfräsch! Kändes som ett plus även fast man säker struntar i det när man ligger där med värkar
Det enda som gör mig fundersam är egentligen att de tar hål på fosterhinnan och jag vet inte vad jag tycker om det. Jag har ju ingenting emot bedövning och andra "nymodigheter" men samtidigt vet jag inte om jag gillar att man mixtrar med naturen.
Pratade med min mamma igår och hon sa att det var jättevanligt att man tog hål på hinnan när hon födde mig och min bror (1979 resp. 1982), så det är ju knappast nytt... Svårt när man inte vet vad man tycker! Samtidigt så sa BM att de inte gör någonting mot ens vilja, så skulle jag inte vilja att de tar hål så gör de inte det (om det absolut inte är nödvändigt dvs).
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|