Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Dec.mammorna 2010 bebissnack

Re: Dec.mammorna 2010 bebissnack

Inläggav pojkmamma 08 feb 2012, 15:41

Åh, vilken gullig tapet! Ja vi bor i hus byggt 1900 i Limhamn, MYCKET att göra men en hel del är redan fixat. Blir dock lite slitage nu med barnen...
pojkmamma
Alltid online

BF: 120811
Status: Oj, chock! Ska jag bli mamma till 3 nu?

Inläggav hallon75 08 feb 2012, 15:49

pojkmamma: Kul! Då blir vi ju nästan grannar - eller samma skolområde iallafall... Vi hamnar på Nya Bellevue efter flytten :-)
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav Emilie86 08 feb 2012, 19:37

Hehe japp grabbarna grus :) gick ju inte att missa att det är en liten pojke:).sen när hon kollade benen så sa hon där är lårbenen och där har vi snoppen :) fast vi visste ju redan.så hon var 100 på att det är en pojke.

gick in i v.21 idag :) så nu är man halvvägs.han gör inte mycket väsen för sig där inne men på rul var han vild.men sen ligger ju moderkakan lite fram och bak.så kanske därför man inte känner lika mycket.

håller tummarna för er som försöker att ni plussa snart.
Användarvisningsbild
Emilie86
Alltid online

Status: Mamma till tvillingpojkar

Inläggav Skoogstrollet 08 feb 2012, 21:04

hallon75: Härlig tapet. Den kan väl inte annat än uppskattas av en blivande bilfantast. :-)

pojkmamma: Skönt att KUB gick bra, nu har du all rätt att fira! Ja, vi är ju glada om vi får behålla dig här också. :-)

08nin: Ja, jag känner igen den där visan om tiden. :-( Här blir det inte bättre av att Ronja ska ha full koll på mig hela tiden, helst ska hon sitta i knät eller bäras för att vara nöjd, så de flesta hushållssysslorna får ju göras under illskrik eller låtas bli. Om jag hade haft en normal sambo hade det ju funkat bättre om han hade kunnat utföra det mesta praktiska eller haft en god relation till henne. Idag lyckades han dock hör och häpna busa med henne en stund för annars skriker hon i högan sky när han får ta henne. :-(

Ja, annars har han försyndat sig nog idag. Imorse var det iskallt i huset och jag låg och trevade efter min filt. Jag upplever huset allmänt dragit ibland och trodde väl det var så men bad honom känna på elementet när hans mobil ringde. Ja, det var kallt konstaterade han genom att svära åt att pannan hade stannat. Sedan drog han bara täcket över huvudet och vände sig åt andra hållet. :-( Så om jag ville ha duschevatten var det ju bara att knalla upp. Ja, det var ju inte pannans fel att den stannat utan den mänskliga faktorn som har ansvar att fylla på pellets, d v s (ex)sambon. Så efter ett gäng säckar i bingen startade jag om, men det lät inte som den startade upp, vilket jag hade rätt i visade det sig när sambon äntligen gick upp och brydde sig. Då var klockan halv sex och Ronja var klarvaken ... Tack och lov hjälpte en flaska välling henne att somna om och vi vaknade först vid halv nio, vilket var himla gott!
Ja, gå upp var ju inget mysigt när det var knappt 15 grader inne när jag åkte hemifrån. Pannan hade ju slått bottenrekord med 19 grader och något varmvatten med 42 grader blir det ju inte. Så jag har fått gå och känna mig allmänt ofräsch efter natten, så därför var det extra skönt att jag fick chansen att klippa mig medan Ronja sov middag i vagnen.

Ja, sedan håller jag på och försöka lösa eländet med förskoleplats, men det går trögt. Idag hade jag tre rektorer på tur, men alla var tydligen på något rektorsmöte nästan hela dagen och sedan hade jag tid hos bvc-psykologen, så samtalen får vänta till en annan dag. Inte fattar jag hur jag ska fixa en överflyttning heller. Ja, sambon var inte minsta hjälpsam utan det var väldigt viktigt att han fick sitta vid datorn på Spraydate eller FB antagligen. Han verkar mer eller mindre bo där nu. Ja, porrsurfar gör han med ... Det känns ju inte helt okej i dotterns sällskap, även om hon är så liten.

Annars har jag börjat ringa hyresvärdar idag. Besöka deras kontor funkar inte alls i den stan ... Suck, men nu har jag i alla fall börjat. Det svåra är ju bara att veta lämpligt datum när vi inte har någon förskoleplats fixad. Jag hoppas att rektorerna kan ge mer klaa besked, annars är risken att det är 4 månaders kötid ... Så ja, det ska bli underbart när jag väl flyttat och allt flyter på.

MJB: Ja, här är det ju inte ens säkert att Ronja får något syskon. Allt hänger ju numera på att träffa en ny vettig människa. Jag har i alla fall börjat tjata på en datingsite nu, så det har höjt självförtroendet en del.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Inläggav pojkmamma 08 feb 2012, 21:49

Skoogstrollet: Åh, vilken jobbig sits du är i! Känner verkligen med dig och hoppas det löser sig med dagis och bostad så fort som möjligt!!

Hallon: Va kul, ja samma sida om stan ju! Om du inte jobbar heltid så har Limhamns församling öppen förskola "after dagis" varannan tisdag em. Båda våra barn älskar det och det är toppenbra! Alla är välkomna.
pojkmamma
Alltid online

Inläggav 67d 08 feb 2012, 22:57

Det är något visst med oss decembermammor! :D .. Här håller vi på så mycket vi hinner mellan alla blöjbyten och renoverar barnrum, så¨kul! :P
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav pojkmamma 09 feb 2012, 08:08

Vad fina killar 67d! Ja det är så kul, i alla fall då renoveringen blir färdig:-)
pojkmamma
Alltid online

Inläggav hallon75 09 feb 2012, 15:33

Skoogis: Du har verkligen lite för mycket nu... Hoppas också att det snabbt löser sig på bästa sätt med boende och dagis! Och hoppas att du hittar ngn mysig date snart som har vett att uppskatta dig! :D

pojkmamma: Jobbar heltid nu, men det kan absolut vara så att vi har någon ledig eftermiddag när jag jobbar hemifrån då det skulle vara kul med lite after dagis :D Tack för tipset!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav Jessie72 09 feb 2012, 17:01

Hejsan !!
Tittar in och ser att det är ju fortfarande aktivitet här igen. :D

Skoogs: Jösses, vilken situation du sitter i. Men säger som de andra, att även fast det är en tuff tid för dig, så tror jag att det är du och ronja som kommer att gå med huvudet högst ur det förhållandet, som jag har förstått det genom din förklaring.
Och hoppas verkligen i framtiden att du och Ronja ska få den uppskattning ni verkligen förtjänar.Och att bostad och dagisfrågan löser sig snabbt, så du kan få slappna av och gå vidare. Skickar Pepp och styrkekram.

Hallon : Va mysigt med ett gammalt hus, är så avis på er som flyttat till hus, vi letar förfullt ,men har inte hittat nåt som är i vår prisklass här i sthlm :wink: Håller tummarna för ett plus nästa gång :D

Pojkmamma: Kul att allt såg fint ut på kub.

Här har vi varit på Rul och allt var bara fint, fick även reda på att vi ska få en liten son till sommaren. Alltså Noran ska bli storasyster :shock: Har svårt att fatta det ännu.
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

BF: 120702
Status: Gravid Med Vårt Fjärde Lilla Frö

Inläggav MJB 10 feb 2012, 12:45

ja fy farao skoogs hur du har det...måste va sjukt jobbigt att bo under samma tak oxå när man väl bestämt sig för att bryta upp...

jessie: ja shit va häftigt med en liten lillebror till noran...får se om han blir lika snäll som henne eller om du får en liten vilding som den jag ha här hemma!

äter era små själva med sked och så nu eller?

va på öfsk igår å tyckte att det kändes som att alla ungar som va runt året kunde äta själv så fint så med sked....skedar bankar man i huvudet när det är massa mat på om ni frågar Theo...så här matas det än....
va vadet vi sa...RUT avdrag för matning på högstadiet månne`?
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

BF: 101209
Status: Mamma till Theo!

FöregåendeNästa

< Återgå till Decembermammor 2010

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm