Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Dec.mammorna 2010 bebissnack

Dec.mammorna 2010 bebissnack

Inläggav Jessie72 01 dec 2010, 12:58

Tänkte att det är på tiden att skapa en sådan tråd för oss oxå :lol:
För våra bebisar börjar ju så smått pluppa ut nu :lol:
Kan vara skönt att dela tankar och råd även nu när vi är bebismammor.
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

BF: 120702
Status: Gravid Med Vårt Fjärde Lilla Frö

Re: Dec.mammorna 2010 bebissnack

Inläggav sneki_23 02 dec 2010, 19:47

hej är du gravid går det bra att vi är vänner gär på minibebis :P
sneki_23
Nykomling

Inläggav Jessie72 07 dec 2010, 17:23

Hejsan !
Då börjar jag och skriva här och sen får vi se när
är vi blir fler som har tid och ork att att prata lite bebissnack.
Nora har nu hunnit bli två veckor, och jag tycker att det fungerar bra med amningen än så länge :) Hon äter var tredje timme och ibland kan hon till och med slå till med fyra men som sagt väldigt sällan.
Idag började N:s pappa och jobba igen efter pappaledigheten och det gillade inte varken jag eller N , hon har nog saknat din pappa idag. Men pappa har ringt hem idag och haft lite telefonkontakt med sin dotter, han har nog saknat henne lika mycket tror jag :)
Jo, just det vi har ju varit till Bvc idag för första gången efter BB, alltså första vägning och mätning sen vi kom hem. Hon väger nu 2960Gr och 50 cm lång, vilket betyder en viktökning på 450gr och växt 3 cm på två veckor. :shock:

Ha det gott Tjejer ! Kram
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

Inläggav MJB 12 dec 2010, 22:03

Ja man har ju inte riktigt så mycket tid som förut...men Theo är nu 3 dagar o en riktig liten bestämd herre...har fått börja ge ersättning eftersom jag inte riktigt har så mycket mjölk så de räcker...men det blir förhoppningsvis bättre. Just nu e vi tillbaks på bb för solning pga gulsot, men vi hoppas på att få åka hem imorgon...hoppas allt går bra för er jessie!
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

BF: 101209
Status: Mamma till Theo!

Inläggav Jessie72 13 dec 2010, 22:27

MJB: Åh va tråkigt att vara på sjukhus, men hoppas att lilla Theo har blivit bättre imorgon så ni får komma hem. Men skönt att dom har han under kontroll.
Ja, här fungerar det bra med Nora, hon låter mig sova mellan 3 till fyra timmar, amningen fungerar oxå bra peppar, peppar..... Men har haft en riktig skitdag för två dagar sedan, men där får jag skylla mig själv för har ena dagen satt i mig Kikärtor och andra dan bondbönor, det bådar ju bara för en sak Magkniip.... Stackars barn med en sådan knäpp mor :roll:
I morgon ska jag åka till Astrid Lindgren med Nora och kolla upp någon grop vid ryggen som Läkaren upptäckte innan vi lämnade BB, de ska se om det finns någon missbildning, Ingen grop som jag själv kan se. Vet ni vad det pinsammaste är jag har slarvat bort kallelsen :oops: vet bara att det är kvart i tio men vilken avd. och hur vi kommer dit ingen aning :oops: har letat som en galning i kväll. Men, men.... får väl gå med svansen mellan benen och fråga i kassan :roll:

Sedan kommer det värsta, ska till BM imorgon, och gå igenom min förlossning med henne, med alla detaljer, så kommer nog bli en hel del gråt och ångest imorgon men skönt att få det gjort.

Ha det gott tjejer! Kram
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

Inläggav Jessie72 13 dec 2010, 22:36

Åh glömde fråga om det finns någon som kan hjälpa mig ??
Min lilla skrutta har ju blivit liiite röd i stjärten efter allt bajsande, och nu har jag prövat Bepanthen och Idomin men inget tycks hjälpa :cry: Har ni något annat förslag på någon bra salva ??
Måste bara instämma med alla tidigare mammor som skrivit om dessa dj*vla skitblöjor, är det meningen att barnet ska vara helt genomsurt av kiss och bajs när det knappt gått 2 timmar sen man sist bytte blöja :evil:
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

Inläggav MJB 14 dec 2010, 08:34

Oj jessie...då lär det bli tufft hos bm...men som du säger så är det nog lika bra att få gå igenom allt ordentligt. Stor lycka till kram till dig. Det där med röd stjärt, här på bb så rekommenderar de att smörja med bröstmjölk...det ska va bra till allt. Sömnen i vår lilla familj e obefintlig...Theo vill va vaken nästan hela nätterna för att äta...o det är omöjligt för mig att sova på Dan här på bb...får hoppas det blir bättre när man kommer hem...är som en disktrasa just nu...helt slut o grinar för minsta lilla....
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

Inläggav DeadSpirit 14 dec 2010, 13:06

Jessie - Hoppas att det går bra att gå igenom förlossningen med BM. Vi smöjer Neos och Enyas rumpa med Inotyol och den fungerar tycker jag superbra! Lufta mellan blöjbyterna brukar också göra susen för baken på de små :)

Ang magknip. Neo hade kolik i 4 månader, men det blev lite lindrigare av Sempers magdroppar, de finns på apoteket. Det är ju alltid värt att testa tycker jag. Sen finns ju Minifom, de jobbiga med dem (enligt mig) är att de måste tas innan varje mål mat de äter.. Och en del barn vill ju äta heeeela tiden dygnet runt.. Magdropparna behövs bara en gång om dagen.
DeadSpirit
Stammis

Bor: Stockholm

Inläggav Jessie72 14 dec 2010, 18:02

Hallå Tjejer !
Idag har jag varit till Neuropediatriska mottagningen med Nora för att kolla upp gropen i ryggslutet. Allt såg bra ut och det var inget att oroa sig för, hon var så stark i benen och "hålet" hade växt igen., så inget återbesök där inte.Jag är hur lycklig som helst över det.

Sen är det bara kardiologen kvar som vi ska få kallese till , för att se om hålet har blivit mindre i hennes hjärta.

Sen Besöket hos BM idag gick bra, MYCKET tårar blev det. Till och med BM kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag berättade.
Hon ringde direkt upp förlossningen och bad om en tid till oss om ett möte med dom inblandade.

Deadspirit: Tusen tack för tipsen, Kör med Minifom nu och jag håller med dig de vill ju äta hela tiden och det är ju ett nedrans plaskande med dom. Ska prova sempers oxå.

MJB:
Hoppas att du och Theo har fått komma hem idag, och va jobbigt att han är vaken hela tiden på nätterna, förstår att du känner dig som en disktrasa. Det kommer kanske bli lättare sen när du kommer hem och kan sova bättre på dagarna i din egen säng. Och sedan i lugn och ro skapa era egna rutiner. Förresten har du hunnit lägga in någon bild på Theo som jag missat ?? Ska bli kul och höra sen hur det går med vovven och Theo tillsammans.

Go kväll alla trötta matande mammor :D
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

Inläggav MJB 14 dec 2010, 20:49

Jessie: ska fixa bild nu när vi äntligen fått komma hem. Jag är så lycklig. Allt såg bra ut proverna idag så nu hoppas vi att det fortsätter så....nu ska vi försöka sova lite vi med, Theo har slocknat så man får passa på....om en timme vill han äta igen.....
Bild
Användarvisningsbild
MJB
Alltid online

Nästa

< Återgå till Decembermammor 2010

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm