-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Denna fysiska längtan!Re: Denna fysiska längtan!Soet - Jag ska genast kolla in stickor och inhandla.
Jenjen - Å va kul. Hoppas verkligen du plussar
Re: Denna fysiska längtan!Milooo: Ja gör det! Hör av dig om du behöver hjälp med avläsning och dylikt
Jenjen: Lycka till!!!!!
Re: Denna fysiska längtan!ne inte försökt riktigt seriöst så kanske
Hur länge har ni försökt ?:)
Re: Denna fysiska längtan!Det är så härligt att läsa att man inte är ensam om denna galna skengraviditet!
Jag har gått runt i 3 månader och trott att jag är gravid (går på cerazette sen 6 år tillbaka) men har liksom trott att hoppas jag är den lilla procenten som blir gravid ändå För en vecka sedan glömde jag ett piller, och jag tror att jag är gravid nu (inbillningen igen antagligen) eftersom jag känner mig lite svullen o så Min sambo tycker v ska vänta tills han får fast jobb då situationen på vår arbetsplats är risig. Men allvarligt så känner jag att man aldrig kan vara säker på ett industrijobb, right? Man kan ju vänta en evighet isåfall. Dock är han så go nu när ha vet att jag glömt ett piller och liksom jag ser fram emot det ifall det blir något oplanerat
Re: Denna fysiska längtan!
Jag tycker som så att man ska skaffa barn när det känns rätt. Oavsett yrke och så vidare. Just nu har han inte fast jobb men vad händer när han får det? Då kommer han i stället att ha mycket att göra på jobbet. Det kommer alltid att finnas ursäkter för att inte skaffa barn, (om man letar efter det). Hoppas att du haft sådan tur att du plussar nu
Re: Denna fysiska längtan!Esca: de tycker jag också
Vi båda jobbar heltid, men det är den "säkerheten" han är ute efter. Jag förstår det men jag tycker aldrig man kan à säker med något.. Tack!! Man kan ju alltid hoppas
Re: Denna fysiska längtan!Som ni säger kan man, oavsett var i livet man befinner sig, hitta på ursäkter till varför det hade varit bättre att vänta lite med att skaffa barn. Och som jag skrev i det första inlägget så känns det som att det för det mesta är männen som vill vänta och vill vänta och vill vänta. Det måste ju bero på att de inte har "den biologiska klockan" som vi kvinnor verkar ha, eller vad säger ni? Vi längtar, inte bara psykiskt, utan också fysiskt efter barn.
Jenjen: har ni oskyddat sex då? Hur ser dina planer ut som du har i huvet? Victoria90: Hoppas att det har blivit något nu då eftersom han verkar vara med på det innerst inne ändå
Re: Denna fysiska längtan!nej, vi sa förra året att vi skulle försöka detta året, men så har han inte vart med på de helt så jag tar ju mina p-piller men bryr mig inte värst om jag missar någon då och då. fick ett negativt grav test idag med, så det är nog kört för denna gången, och blev riktigt ledsen. Min sambo förstod nog först idag hur mkt detta betyder för mig så vi får ta djupare snack om detta
Victoria90: Hoppas du plussar!!
Re: Denna fysiska längtan!jenjen: Ja det är nog bäst att ni pratar ordentligt om detta så det inte händer något mot någons vilja! Är ju alltid härligast om man är på samma plan! Lycka till!!
Re: Denna fysiska längtan!Han har sagt att han vill ha barn gärna
|