Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Denna fysiska längtan!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Denna fysiska längtan!

Inläggav soet 27 jan 2012, 17:40

Ja...jag känner en sådan otrolig längtan i min kropp efter att få bli och vara gravid. Inte bara en psykisk längtan utan faktiskt också en ren kroppslig längtan. Min kropp är mogen, ÅH så mogen, för att bära och föda fram ett liv. Denna fysiska längtan tror jag inte att män besitter och därför tror jag att majoriteten av männen inte känner barnlängtan lika stakt som vi kvinnor gör.
Min sambo, som jag älskar mest i hela världen, är inte redo. Han vill gå klart sin utbildning först, vilket jag är helt med på. Men jag skulle vilja dela denna längtan med honom.
Han får inte ägglossning varje månad och inte heller alla olika konstiga hormoner som gör en knäpp ibland. Jag vet inte HUR många gånger jag har varit skengravid även fast jag vet att vi använde kondom eller liknande, just för att längtan har varit så stor.
Självklart går dessa känslorna upp och ner och ibland känner jag dem inte alls. Så vad ville jag med detta inlägget? Jag tror mest att jag behövde skriva av mig och få ur mig mina tankar. Så tack om du orkat läsa såhär långt ;)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Re: Denna fysiska längtan!

Inläggav Milooo 30 jan 2012, 14:49

Hej! Å herregud, när jag läste ditt inlägg så var det som att jag själv hade skrivit det :D . Jag känner exakt som du. Jag är 30 år, har en enorm längtan, vilket inte funnits där tidigare utan kommit sen jag träffade min fantastiska kille, ca 3 år sedan. Han är 4 år yngre än mig och studerar fortfarande och vill därför vänta. Vilket är självklart. Det är bara det att jag går omkring och tänker på detta hela dagarna och har börjat oroa mig för saker som - tänk om jag inte kan få barn, mina ägg är slut etc etc. Varje gång min mens kommer känner jag en liten besvikelse just för tanken finns där.. som att kanske kanske kunde det ha blivit något ändå.

Jag orkar lixom inte vänta mer, denna väntan. Jag hörde om en tjej vars ägg tog slut när hon bara var 30. Någon som vet hur stor risk det finns att äggen tar slut, från det ena året till det andra?
Milooo
Stammis

Inläggav soet 30 jan 2012, 16:26

Hej! Skönt och veta att man inte är ensam! Pratar ni om barn? Hur länge vill han vänta? Min sambo är väldigt svår att prata med när det gäller barn men jag har sagt att jag inte väntar längre än till nästa år för man blir ju inte yngre...och det verkar han vara med på iaf :)

Jag känner igen din oro. Man har ju faktiskt INGEN aning om hur lång tid det tar, OM man överhuvudtaget kan bli med barn osv. Det där med att äggen skulle ta slut har jag faktiskt aldrig funderat över...jag tror inte att det är så vanligt att de tar slut så tidigt som för den där tjejen...
Och det där du skrev om att du blev besviken när mensen kom varje månad. Jag också! Även fast vi använder kondom ganska så flitigt så finns det ett litet hopp i en ändå konstigt nog :P
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Milooo 30 jan 2012, 17:03

Hej! Ja vi pratar om barn nu, men det har vi absolut inte alltid gjort, innan var han skapligt nervös så fort ämnet kom upp. Han säger han vill vänta till studierna är färdiga till sommaren. Asså jag vet att det inte är långt dit men det är just det här med hormoner som du skrev, man är redo och rädslan att det kanske inte går att bli gravid eller att han sen när studierna är klara kommer på något nytt han måste ordna innan vi kan planera. Haha, ja många tankar :? .

Skönt att han är med på att du inte vill vänta mer än ett år. Hur gammal är du? Näe äggen tar kanske inte slut bara så appropå, antagligen inte så vanligt iaf, hoppas jag.

Å jag tror oxå att jag är gravid varje månad, många liknande symtom. Sitter med min kalender och försöker pricka in min ÄL och sen räknar dagar till mens och ja jösses :)
Milooo
Stammis

Inläggav soet 30 jan 2012, 17:51

Haha ja vad knäpp man är! Jag använder ägglossningsstickor typ varje månad även om jag känner när jag har ägglossning. Jag tycker bara det är så undebart att se att stickan blir positiv, som ett litet bevis på att man fungerar liksom och att "jag hade kunnat bli gravid nu"..knäpp som sagt :P men använder ni skydd?

Jag fyller 28 detta året så kommer väl förhoppningsvis ha en liten knodd det året jag fyller 30. Känns lagom faktiskt!

Men vad härligt att ni kanske börjar försöka redan till sommaren! Ja den tanken har jag också haft, att han ska komma på då att, nä, han vill vänta lite till. Fan vad jobbigt det hade varit. Vi måste hålla kontakten här så jag får höra hur det går för er!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Milooo 30 jan 2012, 20:08

Å e de sant, kör du med stickor, då ska jag med testa det. Tänkte först att det var lite to much, men verkligen skönt o se att (om) man fungerar. Vart köper man dom bäst förresten?

Nu har vi inget skydd, vi avbryter. Eller rättade sagt han avbryter, jag hoppas varje gång att det ska gå hela vägen, haha. Jag slutade men mina p-piller för ett tag sedan, har hållt på med dom så länge, så kändes inget bra lixom på ngt sätt. Så mensen har ju krånglat lite hit o dit efter det och en massa känningar nertill, men nu verkar det som det ordnat upp sej. Ja gu ja vi måste verkligen hålla kontakten. Spännande :)
Milooo
Stammis

Inläggav soet 31 jan 2012, 00:50

Jag köper mina från nätet. Finns massa sidor du kan kolla. Det är billigare så.. Ah, avbrutet samlag ja, finns ju alltid en chans att några små rackare smyger förbi! Vi körde också på det ett tag och jag hoppade precis som du att han typ skulle glömma att dra ut den men han hade stenkoll på läget :P

Slutade med mina p-piller för ca 2 år sedan. Hade ätit dem i 10 år då och slutade för att det inte kändes bra att äta dem längre. Man mår mycket bättre utan!! Så du har en regelbunden mens nu eller? Min varierar ganska mycket. Från 30 dagar till 40 dagar så...men jag känner ändå alltid när jag har ägglossning så det är ju skönt!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav Milooo 31 jan 2012, 12:16

Ja visst, tyvärr har min oxå väldig koll på läget :x . Hur kommer det säg att ni har kondom nu, kändes det för osäkert med avbrutet?

Min mens är lite från och till, men relativt regelbunden, några dagar ibland en veckas skillnad. Om jag har räknat rätt så är ungefär cykeln 21-28 dagar. Tror jag känner av ÄL, men ska definitivt inhandla stickor, för å va säker. Tips på bästa?
Milooo
Stammis

Inläggav soet 31 jan 2012, 18:53

Ja jag tror att han tyckte att det kändes för osäkert med avbrutet. Men det är inte alltid kondomen åker på med en gång :P längtar tills vi skippar det helt och hållet...

Jag handlar från testlagret som jag tycker är billigast och deras stickor har alltid fungerat för mig! Så testa dem!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
soet
Stammis

Inläggav jenjen 31 jan 2012, 19:55

Det känns så skönt att få höra de ifrån någon annan ! Man kan inte ens räkna hur många gånger jag vart skengravid i mitt liv !! Nu tror jag det igen men denna gången hoppas jag att de blir ett plus på Stickan för de är första gången som jag är verkligen redo , inte bara psykiskt o fysiskt utan mitt liv har hunnit ikapp :) åhhh... Får hålla tummarna !!
jenjen
Stammis

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm