-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Desperat en vecka över tiden!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Desperat en vecka över tiden!Hej mammor och blivande mammor!
En vecka över tiden börjar jag bli lite lätt desperat. Less om inte annat. Och lite orolig också, vilket jag inte alls varit tidigare. Kommer ungen väga 5 kg när han kommer ut?? Funkar moderkakan och navelsträngen som de ska? Kommer fostervattnet börja ta slut? Var hos Bm och allt verkade ju bra, kändes lite bättre. Och tydligen var jag öppen 1 cm! Men det verkade ju inte betyda så mycket? Känner mig ganska förvirrad här... Har dessutom kommit lite blod efter undersökningen, men det kunde det tydligen göra Någon med erfarenhet av att gå över tiden? Hur lång tid tog det innan förlossningen kom igång efter att ni börjat öppnat er? Bra erfarenheter av igångsättning? Tacksam för något svar och lite stöttning!
Re: Desperat en vecka över tiden!Jag gick over tiden 4-6 dagar (hade 2 bf datum). Det var jatte drygt tyckte jag. Jag bestamde mig att nu var det dags sa varje dag var jag ute och gjorde varsta power walks ca 40-60 min var kvall och efter 3:e kvallens promenad satte det igang av sig sjalvt. Jag kande mig inte orolig for att bebisen madde daligt, det brukar dom ju ha koll pa. Jag var bara sa trott pa att vara gravid.
Finns ju lite hemma grejer att prova pa med som hallonbladste osv. Vet inte om det funkar...lycka till. Vet att det kanns tungt men snart ar den lilla knodden har
Re: Desperat en vecka över tiden!Jag är ute med hunden nån gång varje dag, men det är inga direkta powerwalks... tror inte min kropp klarar det längre, får sammandragningar, hugg och magont. Men kanske ska testa att speeda på lite ändå, kan ju verkligen vara värt det om det skulle funka
8 dagar över tiden idag... men den som väntar på nåt gott, antar jag. Tack för svaret.
3 inlägg • Sida 1 av 1
|