Maria Wigbrant

Om du har börjat blöda igen, ska du söka sjukvård. Lycka till. ...

Träningsrådgivare

Det är något som rör sig i min mage - negativ sticka :s

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Det är något som rör sig i min mage - negativ sticka :s

Inläggav ajlen 20 aug 2011, 20:57

Hej alla!

Vet inte om jag håller på att bli sinnessjuk eller vad det är men jag känner hur "något" sparkar i min mage. Jag har kopparspiral och mens, mensen har dock gått ifrån att vara 10dgr till 3 dgr. Jag mår illa konstant och har fått (på allvar) en bebismage. Tror inte det handlar om skendräktighet eller att jag innerst inne vill vara gravid för min son är bara ett år. Jag har gjort två test men båda visar neg.

Ringde och pratade med sjukvårdsupplysningen och de sa att vi hade tarmar i magen som var lika långa som fotbollsplaner och att det var de som spelade ett spratt. men av någon anledning kan jag inte köpa detta alternativ.

Finns det någon annan som har upplevt samma sak?? Känner mig helt vilsen och konstig.

tack
ajlen
Stammis

Re: Det är något som rör sig i min mage - negativ sticka :s

Inläggav vambi 21 aug 2011, 01:44

hej! du, jag har haft något liknade, men jag har inte testat än, men jag har ett tag nu tyckt att mensen är konstig, tre dagar istället för typ fem, kissar oftare+hungrig och bullrig i magen jämt, magen är oxå större tycker jag ,från under brösten och ner, förut kunde jag klämma ner den i jeansen och inget "putande" men nu står det ut det under brösten och jag tycker magen känns valfet. förlåt om detta låter vimsigt, men inte ska du få ett sånt knassvar tycker jag, min BM sa, vad gör du här, kom tillbaka när du testat dej! jamen jag vet ej vilken vecka jag ska gå efter sa jag då jag haft fler ggr, men ta den senaste då! hm ville allt ha mer hjälp, men men :roll: asch nu svamlar jag igen förlåt! hoppas du fick kanske lite hjälp, jag håller tummarna!
vambi
Alltid online

Inläggav smulan_88 21 aug 2011, 02:10

Min arbetskamrat var gravid trotts att hon hade kopparspiral, så ring en barnmorska i stället för "upplysningen". Alternativt kan säkert hon skicka vidare dig till läkarbedömning eller på ett ultraljud. Så får du svar på tal :wink:
Bild

Längtan efter ett syskon till Louise är stor! <3

BildMake an ovulation ticker
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Ninjana 21 aug 2011, 10:18

Jag hade så innan jag blev gravid så för min del var det tarmarna som spelade ett spratt. men man ska ju aldrig vara säker. Håller med smulan ring bm för att vara helt säker känne en åxå som blev gravid trotts kopparspiral.
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

Inläggav stajners 22 aug 2011, 13:02

Har nervryckningar i magen som kan kännas som att nåt sparkar samt tarmarnas rörelser som gör så att det känns som att nåt sparkar. Tror det är detta du känner också. Annars borde du ju få plus på stickan.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Miss_K 22 aug 2011, 13:59

Jag kan t.o.m. se mina tarmar bubbla till och det känns precis som fosterrörelser, så nog kan man bli lurad. Tarmarna började vara så skumma efter min första graviditet. Men om du misstänker att något är fel så är det alltid bättre att kontakta MVC för att se vad de säger.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav MsHaddock 28 aug 2011, 21:01

Hej! La in ett likadant inlägg som ditt. Jag känner samma sak. Att det skulle vara tarmarna kan jag inte köpa eftersom jag kan känna tarmarna samtidigt.
Jag ska på gyn den 8september. Jag tror dock inte att jag är gravid. Men tankarna går ju dit i alla fall när man har gått upp en stl i byxor och har andra symtom.
Men har tagit massa tester och alla är negativa så antar att gyn inte kommer se något på vul.
MsHaddock
Nykomling

BF: 130113

Inläggav ajlen 10 sep 2011, 08:41

Jag blir så trött! Har börjat få smärtor i underdelen av magen ( som har blivit riktigt stor) så jag gick till akuten för att kolla upp det och de ville inte ens hjälpa mig, bara hänvisade till vc. Så ledsen och så dum jag kände mig :( Ska till VC i veckan
ajlen
Stammis

Inläggav <pyret> 11 sep 2011, 13:32

Tråkigt att du inte fick ett bra bemötande, tycker att dom ska ta smärtor på allvar hoppas d går bra på vc o du får hjälp där istället
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

Status: lycklig tvåbarnsmamma

Inläggav sofajl 17 mar 2012, 11:10

Det finns flera saker det kan vara vad jag har fått lära mig under åren. Dels kan de vara tarmarna som de säger, och då kan de ju vara een sjukdom eller bara överaktivitet just nu..
Dels kan det vara fantomrörelser efter ditt förra barn. jag har vänninor som fortfarnde har fantomrörelser sen deras förra barn efter några år..
Dels så kan du vara gravid trots negativ sticka.. inte alltid det syns på dessa..
Min rekomendation är att gå till mvc och be om ett ultraljud i första hand för att kolla om du är gravid. Är de inte så rekomenderar ja du går till läkaren för att kolla upp magen och tarmarna.
Hoppas du får ordning på de.
sofajl
Nykomling

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm