-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Det här med beräknad födsel dag...
8 inlägg • Sida 1 av 1
Det här med beräknad födsel dag...Antingen så är det graviditeten som gör att jag inte fattar eller så stämmer det helt enkelt inte... Då min sambo var bortrest mesta tiden förra månaden så var det endast en dag då bäbben kunde blivit till, detta datum har jag faktikt skrivit ner så jag vet ju på ett ungefär när den blev till. Men räknar jag ut med hjälp av alla dessa beräkningsprogram på nätet så är jag två veckor längre gången än vad jag själv räknar till med hjälp av det datumet då vi hade sex... hur ska jagh räkna? lite skillnad på vecka 4 och vecka 6...
För exakt beskrivning gå in här http://www.minbebis.com/forum2/forum178 ... icker.html så finns det en färdig lathund ^^
Poffie: Så har det varit för mig oxå - befruktningsdatum har aldrig stämt med beräkning utifrån sista mensens första dag... Du får mer säkert datum för BF vid UL. Jag har blivit framflyttad en vecka ungefär med varje barn, vid UL, vilket också har stämt bättre med det datum de faktiskt fötts...
Som det är nu har jag 3 olika datum för BF, beroende på hur man räknar... 26/12 enligt senaste mens, 2/1 -08 enligt ÄL-tabell och 31/12 enligt mig själv... får väl se vem som kommer närmast om 8 månader... (hihi)
hej
man räknar från första dagen sen sin senaste mens men när man väl går och kollar hos bm kan dom se mer exakt, en kompis till mig blev gravid två dagar innan mensen skulle komma så egentligen stämmer inte det att man har ungefär två dagar att ägget blir befruktat ca 14dagar efter mensen, så det kan ju ha varit likadant för dig,
8 inlägg • Sida 1 av 1
|