av Jag 15 aug 2010, 16:23
Jag precis som Hello Kitty skrattar när jag läser, det är väl inte roligt egentligen..
Men ja..
Karlar haha.
Ska dock säga att här hemma så sover den som har sovmorgon precis så länge den själv känner att den vill.
Halv tolv är ok liksom..
Speciellt då det mycket väl kan vara jag som får lov att sova så länge, eller längre ibland, men då brukar jag svära och fråga varför han inte väckt mig.
Nu är inte han pappa till min dotter, men han tar delat ansvar, sovmorgonen blir lite som vi känner för, ibland går han upp ibland jag, beror på vem som känner sig minst trött.
Jag tar det som kan tänkas komma på natten, men endast för att hennes säng står på min sida av sängen...
Dock sover hon genom nätterna och det är bara att lyfta över henne i min säng när hon vaknar fram på efternatten så somnar hon om.
Nu hör ju dock till saken att vi sällan är i säng innan 02 på nätterna, det sista vi gör innan vi lägger oss oavsett tiden är att ge henne välling som hon dricker i sömnen.
Ibland har man tur och hon sover till nio tiden och ibland otur och hon vaknar vid sex..
Vaknar hon vid sex så vägrar vi, då gör vi välling och lägger oss igen och hoppas att hon somnar om, gör hon inte det så får hon greja i sängen medans vi vaknar till.
Då orkar vi gå upp.
Tycker det fungerar bra här hemma.
Vet inte om det är lättare just för att han inte är pappan, men känns som om det borde vara tvärtom..
Det är ju inte ens hans barn och i början tyckte jag det var lite jobbigt att han tog så mycket ansvar när allt var mitt, men inget snack om saken utan han skule hjälpa till.
Tala om för era karlar att de är patetiska som inte orkar med sina egna barn men förväntar sig att ni ska orka allt.
Det är idiotiskt.
Det ska vara på lika vilkor, vad ska man annars med karlen till?
Jag hade nog slängt ut karlen om han inte hjälpte till med hälften, kanske inte i början när han kom till oss, men om han efter ett år inte tog nå ansvar alls för de jobbigaste bitarna så hade jag inte orkat med honom och han hade åkt ut..
Då kan man lika gärna vara ensam, mycket lättare att göra allt då faktiskt..