-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Dop och bröllop
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Dop och bröllopIdag har jag bokat kyrkan för vår sons dop. Vad ingen i familjen vet är att vi samtidigt passar på att gifta oss
Helt plötsligt har vi lite planerande att göra!!
Re: Dop och bröllopVad skoj!
Jag och min Make gifte oss i all hemlighet 2005 i citadellet i Landskrona - jättemysig, OERHÖRT kort ceremoni med 2 vittnen men nog hann jag klämma fram tårar i alla fall Efter den 3 minuter långa ceremonin åkte vi och våra vittnen på motorcyklarna till Mölle och åt middag vid strandkajen - jättemysigt http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Dop och bröllopTycker det låter hur mysigt som helst! Jag har aldrig drömt om ett stort bröllop med vit klänning så detta kommer passa mig utmärkt!
Re: Dop och bröllopSåg ditt inlägg och tänkte jag skulle skriva lite här. Har nämligen gjort samma sak själv. HAr varit gift i en månad snart=) Och gifte oss samtidigt som vi döpte våran son=) Ingen visste om det förutom våra föräldrar. Vi tänkte först inte säga till nån men tänkte att det kan vara bra o få lite hjälp o så. Är juh lite som ska fixas. Vi hade ett väldigt enkelt bröllop men ändå är det juh lite o göra. Lycka till sen=)
Re: Dop och bröllopHelena2: Håller med om att det är en del att fixa! Är så svårt att inte säga för mycket när man pratar med folk om dopet och planerna
Re: Dop och bröllopÅh, det är en superbra idé att kombinera bröllop o dop! Då är ju alla samlade. Fattar inte att inte fler gör så. Vi har flera vänner som inte är gifta men som har döpt sina barn i kyrkan.
Stort Lycka Till! Ha det underbart
Re: Dop och bröllopHejsan!!
Jag och min sambo har tänkt gifta oss i samband med vår dotters dop vi tänk ha i mars. Ni som redan är igång och planerar vad kommer ni bjuda på? Alla som kommer dit kommer ju inte komma dit i tanke på att dom kommer få fin middag utan vanligt dopfika. Kommer ni ha vanligt fika med kanske en bröllopstårta el kommer ni ha middag. Hur mycket har ni tänkt att allt skal kosta? Hur många kommer ni att bjuda? funderar också på kostar det att hyra kyska och präst??
Re: Dop och bröllopAndrea88: Vi bjöd på något så vanligt som smörgåstårta
Vi ville att fokusen mest skulle vara på Viktor så vi gjorde bara doptårta istället. Beställde ljusblå marsipan och något att ha på tårtan på kakburken.se Vi hade runt 35 gäster och det kändes väldigt lagom! Om en av er är medlem i svenska kyrkan (tror det är så i alla fall) så ska det inte kosta något alls att ha kyrkan och prästen (vi betalade inget för vårt) Svenska kyrkans hemsida är annars ganska bra att gå in på och titta och läsa lite om både dop och bröllop. Sen får ni inte glömma att skicka in hindersprövning och även papper om vilket efternamn man ska ta. (Prata med skatteverket så hjälper dom er) Sen vad allt kostade ska jag helt ärligt säga att det vet jag inte. Min svärmor hade bakat lite kakor och tog med till dopet så det är alltid en bra idé att ta hjälp av släkten! Hoppas allt blir bra och att alla blir riktigt lurade!!!
Re: Dop och bröllopHaha ja är lite rädd bara att mamma och svärmor skall svimma. tror absolut inte dom kommer att ha enaning om detta:P
Ja jag tänkte också baka massa själv och svärmor hon kommer nog baka inte bara en kaka om jag säger så Ja vi vill också ha fokus på lilltjejen. El ja min sambo i alla fall. Det är därför vi kommer gifta oss i "smyg" så det inte blir nå såhej om giftemålet. Han tycker inte om att behöva stå i centrum så han vill absolut inte ha en egen bröllopsdag el vad man skall säga. Hade du riktig brudklänning och sånt el hade ni finare vanliga kläder? Jag kommer vilja ha brudklänning, bukett och så. Dottern kommer ju ha dopklänningen men efteråt på fikat kommer hon få ha en finare vit klänning. El ja så länge dom kan hålla sig rena så är den vit hehe. Hur länge innan tycker du man skall börja planera?? Vi vill ju ha det i mars 2011. Min tjej är ju inte född än som du kanske ser på stickern så kanske lite dump att börja planera nu. men hur lång tid tar allt?? Förlåt om jag ställer 1 miljon dumma frågor
Re: Dop och bröllopJag hade köpt en vanlig vit klänning som jag tyckte var fin och använde den som bröllopsklänning. Vi funderade på att jag skulle ha en riktigt bröllopsklänning men det hade varit för mycket jobb att byta. Vi hade nämligen dopet först och sen bröllopet.
Viktor föddes i februari och vi hade dopet i början av maj. Vi började nog inte planera förrän i slutet av april men om du inte vill vara allt för stressad så börja i tid. Dock kan det vara bra att vänta tills barnet är fött. Jag hade nog börjat med att ringa in och boka präst/kyrka bland det första och sen kolla upp med hindersprövningen.
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|