-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
DUM FRÅGA?!
5 inlägg • Sida 1 av 1
DUM FRÅGA?!Vill bli gravid och undrar om det har någon betydelse om man går direkt efter sex o sätter sig på toaletten o låter det rinna ut?!
Eller är det en myt om att det skulle ha någon betydelse? Tack tack för svar
Re: DUM FRÅGA?!Jag blev gravid på första försöket och jag låg en 20 minuter med rumpan och benen upp längs väggen efter sex. Allt för att hjälpa spermierna på traven åt rätt håll. Visst kan du bli gravid av att bara ha sex och sen gå på toaletten direkt, men det är nog ännu bättre att göra som jag...smaksak...testa du
Re: DUM FRÅGA?!Jag körde oxå "ligga på rygg i 20 minuter", och blev gravid på första försöket. Om det gjorde någon nytta eller inte vet jag inte, men skadar ju inte att försöka
Re: DUM FRÅGA?!Jag gick direkt till toaletten efteråt och försökte inte ens bli gravid ändå blev jag det bara en månad efter att jag tagit ut min p-stav.
Läste någonstans att det tar 90 sekunder för dom små rackarna att simma sig in så långt det behövs, dom som inte tagit sig till en "safe zone" innan dess kommer heller inte att göra det oavsett om du så står på huvudet. När dom där 90 sekunderna har gått så har du knappt hunnit lägga kudden under rumpan
Re: DUM FRÅGA?!Vi försökte bli gravida i runt 1 år med både kudde under rumpan och toabesök direkt efter. Det var inte förrän vi "struntade" i att försöka mer som det blev ett plus på stickan
Lycka till!!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|