Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Efterkontrollen

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Inläggav Skumpan 18 sep 2007, 23:43

haha..ja jag vet inte alls hur de funkar så jag ska inte säga nåt.... :D
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav Beccy 19 sep 2007, 05:42

Har aldrig hört talas om P-ring förrän nu. :)
Jag själv har haft P-stav,men med den blödde jag i princip varje dag under de tre-fyra månaderna jag stod ut med den. Sen tog jag ut den och satte in hormonspiral,men den fick jag så jäkla ont i magen av och kom han för långt in under sex så gjorde det ont. Så det får nog bli minipiller eller nåt sen för min del. Helst vill jag vara utan men,men... P-piller får jag inte äta då det finns risk för blodpropp å sånt i min familj.
Bild
Beccy
Alltid online

Inläggav Poffie 24 sep 2007, 10:11

Jag har haft p-piller av den svaga sorten i 7 års tid och det har fungerat kanon för mig. Det där med att det ska ta längre tid att bli gravid för att man gått på p-piller är bara båg sa min BM, sedan är ju jag ett levande bevis på att det inte är så, blev gravid en månad efter jag slutat med dem så....
BildBild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online

Inläggav Kali 26 sep 2007, 17:56

P-ringen innehåller ju hormoner, den sitter inte där för att stoppa spermierna på vägen upp :D
Om jag förstått det rätt så är det en lägre dos hormon än p-piller som utsöndras mer "jämt" under tre veckor och det är väl därför som vissa som inte tål p-piller kan ha p-ringen. Men rätta mig om jag har fel!
Hur som helst så förklarar ju det varför barnmorskan sade att det går att ta ut den en stund.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online

Inläggav Anilewe 26 sep 2007, 18:05

P-ring har väl lite samma sak som p-plåster, som jag blev rekommenderad, när minipillrena inte ville längre.. Var ju lite försent då, i och med att jag hann bli gravid där mellan.. Det de förklarade för mig var precis det Kali skriver, att det utsöndras mer jämt, och därmed slipper de "toppar" av hormoner som blir utav piller som då påverkar negativt på min kropp...
Bild
Anilewe
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm